  • Data: 2003-09-09 13:17:14
    Temat: Re: Patafianskie skanowanie portów przez KropkaRBL
    Od: Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Sep 2003 08:52:59 +0000 (UTC), Romuald Szcześniak wrote:

    > że nie znam, to się zgodzę - oświeć mnie, to się okaże czy nie rozumiem.

    W dużym skrócie, RBLe nie trzymają bazy spamów. Najcześciej trzymają
    adresy IP komputerów które pozwalają rozsyłać każdemu dowolną pocztę czyli Open
    Relay jak np. wp.pl oraz o2.pl. Nie oznacza to automatycznie, że każdy
    mail z tego serwera to spam. Ale przez brak kontroli nad tym kto wysyła,
    przy okazji rozsyłają właśnie potężne ilości spamu. A, że cierpią czasem
    niewinni... no cóż. Normalne konta drogie nie są, można je kupić za cene
    jednego piwa miesięcznie. Jest wybór.

    Inne RBLe trzymają IP open proxy, dialup, a także komputerów
    wysyłających głównie spam. I różne inne takie.

    --
    raptor * JID:raptor()chrome.pl