-
11. Data: 2014-12-16 18:26:05
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>
W dniu 2014-12-16 12:22, klaus pisze:
> Podepnę się pod temat.
To jeszcze ja dorzucę:
3 niewyznaczone pasy z Zamienieckiej w Chłopickiego:
https://www.google.pl/maps/myplaces?hl=pl&ll=52.2421
85,21.102222&spn=0.000691,0.001742&ctz=-60&t=k&z=20
Zwyczajowo lewy do skrętu w lewo, środkowy na wprost, prawy w prawo,
wszystko w zasadzie działa sprawnie, ale znajdzie się czasem jakiś
turysta co głupieje i nie wie gdzie ustawić samochód.
Co im szkodziłoby namalowanie tych trzech pasów?
-
12. Data: 2014-12-16 18:31:18
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Alf/red/,
Tuesday, December 16, 2014, 5:11:10 PM, you wrote:
>> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej
> Ale to nie promuje uprzejmości. Ustawiam się po lewej, żeby ktoś skręcił
> na strzałce w prawo. A pakuje się tam czopek i nikt nie skręca, moje
> dobre chęci poszły się paść. I czopek startuje i wpycha się przede mnie.
> I jeszcze jest w prawie!
Nie śpij na światłach - nie zdoła się wepchać.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
13. Data: 2014-12-16 18:45:58
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 16-12-2014 18:25, t-1 pisze:
> Masz rację, jest to wnerwiające jeśli wynika z cwaniactwa.
> Z drugiej strony z reguły w takich miejscach kierowcy spontanicznie jadą
> na suwak. Nie sądzę, żeby ktoś bezczelnie wyprzedzał po prawej na
> zwężeniu, bo to by było jednak niezgodne z przepisami, jak już wcześniej
> wspomniano w wątku.
>
Najlepszym rozwiązaniem było by zrobienie prawego pasa przed
skrzyżowaniem tylko do skrętu w prawo albo wyznaczenie pasów za
skrzyżowaniem np z kończącym się prawym pasem.
Ale niestety rzeczywistość jest taka jak na zdjęciach. Też wydaje mi się
że pierwszeństwo ma ten na prawym pasie, trudno mówić o wyprzedzaniu bo
często samochody jadą równolegle.
-
14. Data: 2014-12-16 19:09:15
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-12-16 16:46, t-1 wrote:
> https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90
m/data=!3m1!1e3
>
> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej choćby lewemu wydawało
> się, że to prawemu kończy się jakiś wyimaginowany pas lub zatoczka.
Jak słusznie zauważył Tom(N), nie wolno wyprzedzać z prawej, jak nie ma
pasów wyznaczonych.
Shrek.
-
15. Data: 2014-12-16 19:12:08
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-12-16 19:09, Shrek wrote:
> On 2014-12-16 16:46, t-1 wrote:
>
>> https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90
m/data=!3m1!1e3
>>
>> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej choćby lewemu wydawało
>> się, że to prawemu kończy się jakiś wyimaginowany pas lub zatoczka.
>
> Jak słusznie zauważył Tom(N), nie wolno wyprzedzać z prawej, jak nie ma
> pasów wyznaczonych.
No ale to nie jest powodem ewentualnej kolizji. Powodem jest
nieustapienie pierwszenstwa. Kwestia tylko taka jak przebiegaja pasy jak
nie sa wyznaczone. Czy nalezy domniemywac ze konczy sie lewy pas i
trzeba ustapic czy prawy. Geograficznie to chyb ani ema znaczenia jak
one leza skoro nie sa wyznaczone. Mi sie wydaje, ze to prawy - pomimo,
ze krzywy zachowuje ciaglosc a lewy sie konczy.
--
mk4
-
16. Data: 2014-12-16 19:22:39
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 16-12-2014 16:46, t-1 pisze:
> W dniu 2014-12-16 o 12:22, klaus pisze:
>
>> Kto ma pierwszeństwo na zwężeniu?
>
> Podobnie jest na Żeromskiego i sądzę w wielu innych miejscach.
>
> https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90
m/data=!3m1!1e3
>
> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej choćby lewemu wydawało
> się, że to prawemu kończy się jakiś wyimaginowany pas lub zatoczka.
Tutaj akurat sprawa jest chyba prosta, za skrzyżowaniem jest znak
"zwężenie prawej strony jezdni" więc kończy się prawy pas:
https://www.google.pl/maps/@52.2763002,20.9536896,3a
,75y,150.03h,82.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sN-h9cVeLmlX7
dvXQHDC8Bg!2e0
-
17. Data: 2014-12-16 19:27:24
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-12-16 19:12, mk4 wrote:
> On 2014-12-16 19:09, Shrek wrote:
>> On 2014-12-16 16:46, t-1 wrote:
>>
>>> https://www.google.pl/maps/@52.2762025,20.9536832,90
m/data=!3m1!1e3
>>>
>>> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej choćby lewemu wydawało
>>> się, że to prawemu kończy się jakiś wyimaginowany pas lub zatoczka.
>>
>> Jak słusznie zauważył Tom(N), nie wolno wyprzedzać z prawej, jak nie ma
>> pasów wyznaczonych.
>
> No ale to nie jest powodem ewentualnej kolizji. Powodem jest
> nieustapienie pierwszenstwa.
Racja.
> Kwestia tylko taka jak przebiegaja pasy jak
> nie sa wyznaczone.
No właśnie - Przejrzałem PoRD jest wyraźnie napisane, że należy ustąpuć
pierwszeństwa zmieniając pas ruchu (nie precyzując wyznaczony czy nie,
czyli jednak każdy).
> Czy nalezy domniemywac ze konczy sie lewy pas i
> trzeba ustapic czy prawy.
IMHO tak - skoro pas ruchu niewyznaczony jest definiowany przez to czy
mieści się na nim pojazd czy nie, to skoro przestaje się mieścić, to
znaczy że się kończy.
> Geograficznie to chyb ani ema znaczenia jak
> one leza skoro nie sa wyznaczone. Mi sie wydaje, ze to prawy - pomimo,
> ze krzywy zachowuje ciaglosc a lewy sie konczy.
A co cię skłania ku takim wnioskom?
Dobra - takich miejsc jest kupa, zwykle ludzie jadą na suwak i nikt
problemów nie robi. Jednak siłą rzeczy takie kolizje muszą się zdarzać.
Zna ktoś finał w praktyce?
Shrek.
-
18. Data: 2014-12-16 19:36:50
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>
On 16/12/14 18:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Nie śpij na światłach
Naprawdę o to chodzi, żeby robić przygazówę na żółtym i potem depa w
podłogę? A jak obaj idą równo? To lewy uprzejmy powinien ustąpić. Nie
zachęca.
--
Alf/red/
-
19. Data: 2014-12-16 20:14:28
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: xyz <x...@i...pl>
W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze:
> On 16/12/14 16:46, t-1 wrote:
>> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej
>
> Ale to nie promuje uprzejmości. Ustawiam się po lewej, żeby ktoś
> skręcił na strzałce w prawo. A pakuje się tam czopek i nikt nie
> skręca, moje dobre chęci poszły się paść. I czopek startuje i wpycha
> się przede mnie. I jeszcze jest w prawie!
>
Ogólna zasada jest taka że na wprost jedzie się od prawej krawędzi
jezdni, ten co się wypycha po prawej nie jest jasnowidzem i nie wie czy
chcesz jechać prosto czy skręcasz
i masz akurat ;ewy tylny kierunek przepalony. Jak nie ma więcej pasów
tylko jeden i stoisz przy osi jezdni to powinieneś skręcać w lewo.
Tak to zapisano aby nie było niejasności. No ale są mądrzejsi więc za
skrzyżowaniem gdzie mieści się jedno auto działa zasada ogólna, z prawej
pierwszeństwo.
I nie ma tu mowy o wyprzedzaniu jeśli auta startują równocześnie i
sprowadza się to tego że ten po lewej jedzie dwoma pasami gdyż to prawa
krawędź w tym
przypadku wyznacza pas po którym należy się poruszać, czyli możliwie
blisko prawej.
--
--- xyz
-
20. Data: 2014-12-16 20:34:56
Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2014-12-16 20:14, xyz wrote:
> W dniu 2014-12-16 o 17:11, Alf/red/ pisze:
>> On 16/12/14 16:46, t-1 wrote:
>>> Ogólną zasadą jest pierwszeństwo tego z prawej
>>
>> Ale to nie promuje uprzejmości. Ustawiam się po lewej, żeby ktoś
>> skręcił na strzałce w prawo. A pakuje się tam czopek i nikt nie
>> skręca, moje dobre chęci poszły się paść. I czopek startuje i wpycha
>> się przede mnie. I jeszcze jest w prawie!
>>
> Ogólna zasada jest taka że na wprost jedzie się od prawej krawędzi
> jezdni, ten co się wypycha po prawej nie jest jasnowidzem i nie wie czy
> chcesz jechać prosto czy skręcasz
> i masz akurat ;ewy tylny kierunek przepalony. Jak nie ma więcej pasów
> tylko jeden i stoisz przy osi jezdni to powinieneś skręcać w lewo.
> Tak to zapisano aby nie było niejasności. No ale są mądrzejsi więc za
> skrzyżowaniem gdzie mieści się jedno auto działa zasada ogólna, z prawej
> pierwszeństwo.
> I nie ma tu mowy o wyprzedzaniu jeśli auta startują równocześnie i
> sprowadza się to tego że ten po lewej jedzie dwoma pasami gdyż to prawa
> krawędź w tym
> przypadku wyznacza pas po którym należy się poruszać, czyli możliwie
> blisko prawej.
Prawde rzekl - z prawej strony to albo prosto albo w prawo. A z lewej
tylko w lewo.