  • Data: 2014-04-05 21:34:38
    Temat: Re: Pasta do lutowania - okres trwałości?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tak, mam tu właśnie taką pastę, ALMIT SRC.
    > I po prostu w środku wierzchnia warstwa jest "zaschnięta" - taka
    > skorupka się zrobiła. Pod nią pasta wygląda ok.
    >
    > Jak toto przywrócić do życia ? Dolałbym ciut topnika w żelu, tylko czym
    > to wymieszać dokładnie ? I czy w ogóle to ma sens ?

    No i dziś przyszła chwila próby. Wziąłem dodałem nieco topnika w żelu,
    wymieszałem wkrętarką za pomocą takiej "łopatki" z blachy, i zadowolony
    wywaliłem ją na szablon. Niestety, okazało się, że w paście jest sporo
    bardzo twardych grudek - tak twardych że naprawdę mocno trzeba je
    przydusić, żeby rozgnieść. Co dziwniejsze, niektóre metalicznie
    połyskujące - jakby się ten ołów jakoś skrystalizował czy jak...Ale może
    to tylko kulki "otarte" - nie zaglądałem pod mikroskopem, bo już mi się
    nie chciało.

    W końcu zebrałem paluchem te grudki, a resztę rozsmarowałem na szablonie
    - to akurat takie proste płyteczki, więc jakoś tam będzie.
    Ale do poważniejszych - broń cię panie Boże tego użyć.

    Tak czy owak - samo mieszanie nie nadaje się. Trzeba by ją przepuścić
    przez jakąś wyżymaczkę, czy coś takiego, żeby porządnie rozgnieść. No ja
    sobie dałem spokój (chociaż z opakowania 500g mi zostało 400g i aż żal...)

    Wolę wziąć nową, niż walczyć potem z płytkami. Ale jakby się dało to
    jakoś tak z grubsza odzyskać, to by było do mniej wymagających rzeczy.
    Tylko skąd tą wyżymaczkę wziąć.