  • 1. Data: 2010-11-29 15:23:28
    Temat: Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Czesc!

    Mieszkam na gorce i w okresie zimy mam czesto problem z dojazdem do
    domu.. niby tylko 300m, ale czasami trzeba miec samochod blisko ;)

    Zastanawiam sie czy lepiej kupic tradycyjne lancuchy czy moze paski
    sniegowe put&go?
    http://www.youtube.com/watch?v=BOdWiuIM25g&feature=r
    elated
    Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?
    Nie ma problemow z ocieraniem o zaciski (WV Sharan)?

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-11-29 15:32:01
    Temat: Re: Paski sniegowe Put&Go vs lancuchy
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-29 15:23:28 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)

    > Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?

    Tez dolaczam do zapytania. Gdzies ostatnio w TVpudle robili test tego.
    Zaledwie jeden pasek per kolo wystarczyl aby pojechac tam gdzie opona
    sobie nie radzila. Natomiast mam watpliwosci co do jazdy takim
    wynalazkiem po asflacie -- chwila moment i po paskach IMHO.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 3. Data: 2010-11-29 15:37:56
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 29 Lis, 15:23, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    ature=related
    > Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?
    > Nie ma problemow z ocieraniem o zaciski (WV Sharan)?

    Na pewno jest to dobre rozwiązanie - w niższym zakresie cenowym - dla
    alufeg.
    IMO czas założenia (i ściągnięcia) kompletu ( 6 szt.) będzie
    porównywalny jeżeli nie dłuższy niż klasycznych łańcuchów.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 4. Data: 2010-11-29 16:32:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl>
> [...]
    > ;)
    > Zastanawiam sie czy lepiej kupic tradycyjne lancuchy czy moze

    Opony dobre kup [moga byc Debice Frigo] i ewentualnie odsniezarke
    spalinowa :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-11-29 16:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisal w
> [...]
    > sobie nie radzila. Natomiast mam watpliwosci co do jazdy takim
    > wynalazkiem po asflacie -- chwila moment i po paskach IMHO.

    No wiesz - guma z opony wytrzymuje na asfalcie kilkadziesiat
    milionow obrotow :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-11-29 17:00:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
    napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...
> [...]
    elated
    > Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?
    > Nie ma problemow z ocieraniem o zaciski (WV Sharan)?

    Cóz, mam od zeszlej zimy - uzywalem raz, dziala. Ale bezproblemowe
    zalozenie - czytaj odpowiednie naciagniecie, zwlaszcza przez kobiete, mozesz
    miedzy bajki wlozyc. Jezeli dla siebie, a nie jestes komputerowym geekirm i
    troche pary w lapie masz, to bierz, nie zawiedziesz sie. Jezeli zas pompujac
    kolo w rowerze dostajesz zadyszki, to sobie podaruj ;)
    W zasadzie, kupienie "trytek" w odpowiednim rozmiarze da podobny efekt -
    tez bedzie ciezko dociagnac, ale efekt/funkcjonalnosc porównywalne.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 7. Data: 2010-11-29 17:03:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sobie nie radzila. Natomiast mam watpliwosci co do jazdy takim
    > wynalazkiem po asflacie -- chwila moment i po paskach IMHO.

    Nie, nie jest tak zle, kilka, kilkanascie kilometrów wytrzymuja - o ile je
    dobrze naciagniesz, a to latwe nie jest. W zasadzie moge polecic, ale
    stanowczo nie dla cherlaka czy drobnej blondynki, która nie da rady
    naciagnac tego tak, jak nalezy.

  • 8. Data: 2010-11-29 17:58:08
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 15:23, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
> [...]
    elated
    > Jak z ich skutecznoscia i trwaloscia?
    > Nie ma problemow z ocieraniem o zaciski (WV Sharan)?
    To ja ponowie moje pytanie bo chyba watek z przed kilku dni gdzies
    umknal uwadze:
    Niedlugo najprawdopodobniej szykuje mi sie wyjazd w Alpy, a ze nigdy nie
    uzywalem zadnego z nizej wymienionych art. (gdyz nie bylo potrzeby nawet
    jedzac po gorach w PL i to przy duzych opadach :-) ) to prosze PMSowa
    brac o rade co wybrac i jakiej firmy, mile widziane opinie userow. Pytam
    gdyz zapowiadaja sroga zime i duze opady sniegu i boje sie ze nawet
    dobre zimowki nie dadza sobie rady.
    I tak:
    1)zwykle lancychy, jesli tak to jakiej firmy warto kupic i na co zwracac
    uwage - wg. mnie skomplikowany montaz i zawsze brudna kurtka itp.?
    2) Spikes-Spider -
    http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=r
    elated lub
    http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=r
    elated
    3) Konig K-Summit -
    http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=r
    elated lub
    http://www.youtube.com/watch?v=rIV7DFvTcXY&feature=r
    elated
    4) opaski sniegowe -
    http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-nie-nowosc-opask
    i-sniegowe-a-i1340939646.html
    lub http://www.youtube.com/watch?v=LdiCcWJniWw lub
    http://www.youtube.com/watch?v=b1pg99Z5CK4&feature=r
    elated
    5) inne sugestie mile widziane :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-11-29 18:01:37
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 29.11.2010 16:32, J.F. pisze:
    > Uzytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
    >
    > Opony dobre kup [moga byc Debice Frigo] i ewentualnie odsniezarke
    > spalinowa :-)

    To nie takie proste ;) Dobre zimowki pomoga na 1-2 dni, kiedy to cos na
    drodze przypomina snieg. Potem sie robi lodowo-sniegowa (z przewaga na
    lodowa) powloka.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2010-11-29 19:33:36
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Gabriel 'wilk' napisał(a):

    > 2) Spikes-Spider -
    > http://www.youtube.com/watch?v=NffCyVcO3ew&feature=r
    elated lub
    > http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k&feature=r
    elated

    Posiadam, używam do podjazdów jak już mi się odśnieżać nie bardzo chce.
    A podjazd mam nie dość, że stromy to jeszcze z zakrętem w połowie tak
    więc z reguły wymiękam dosyć szybko.

    Nie wiem jak z trwałością tego podczas długiej jazdy ale na
    wygrzebywanie się z zasp rewelacja. Czas założenia to kilkanaście
    sekund. Ja w sezonie to nawet nie zakładam tych osdobnych plastików na
    mocowanie.

    Wady:
    - zajmuje sporo miejsca w bagażniku - praktycznie tyle ile dojazdówka.
    - trzeba zamontować ten cały kołpak do flegi co o ile nie jest specjalną
    filozofią to w przypadku złapania gumy wymiana koła będzie istotnie
    dłuższa (praktcznie do odkręcenia i ponownego przykręcenia jest
    dodatkowo 2 x tyle śrub ile masz w kole).

    --
    M.