-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!rea
der01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pasek
Date: Wed, 15 May 2019 07:08:22 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <qbgvfk$1e7$1@dont-email.me>
References: <2...@g...com>
<qb99st$kr4$1@dont-email.me>
<2...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<5cdb4ace$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
<qbfkrd$dqa$1@dont-email.me> <5cdbb162$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 May 2019 12:08:20 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="a03de26be774cd040634f569766b6003"; logging-data="1479";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX183dlIAglG6OCLc7DI0NrdL"
Cancel-Lock: sha1:S9UrEKxg9Lahve4XwYxMl6qGwXo=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <5cdbb162$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656565
[ ukryj nagłówki ]"Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
news:5cdbb162$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2019-05-15 o 02:00, Pszemol pisze:
>> "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
>> news:5cdb4ace$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Wg moich obliczeń motocykl ślizga się po jezdni ze średnią prędkością
>>> ok. 65km/h. Prędkość wyliczona na całym odcinku drogi, którą widać na
>>> filmie, a widać tam ok. 12-13m. To jeszcze daleko do prędkości z jaką
>>> się normalnie poruszają motocykle w terenie zabudowanym, czyli 200km/h.
>>
>> A jak oceniasz błąd w swoich kalkulacjach? +/- 5km/h, +/-10km/h?
>>
>>> Przy czym prędkość w chwili, kiedy motocyklista się "położył" musiała
>>> być dużo, dużo "niższa", bo jak wszyscy wiemy, prawa fizyki są takie, że
>>> "położony" na drodze w poślizgu motocykl zwiększa swoją prędkość ze
>>> względu na tzw. ujemne tarcie.
>>
>> Napisz coś więcej o tym prawie fizyki a szczególnie o ujemnym tarciu...
>> Szczerze mówiąc - nie słyszałem... jakaś dupiana ta AGH, nic nie uczą na
>> EAiE.
>
> Nie uczyli Cię o ujemnym tarciu, które powoduje nadpoślizg?
A wiesz, że próbuję zachować otwarty umysł i po wysłaniu swojego
poprzedniego posta na temat AGH pomyślałem - "a może rzeczywiście
jest takie pojęcie jak ujemne tarcie a tylko ja jestem ignorantem?"
I wiesz co? Faktycznie jest takie pojęcie używane!
https://www.finesoftware.pl/pomoc/geo5/pl/tarcie-uje
mne-01/
Tarcie ujemne
Tarcie ujemne na pobocznicy pala jest zjawiskiem, które powstaje na skutek
osiadania gruntu w pobliżu pala. Grunt odkształcający się dokoła pala
pociąga pal w dół, redukując w ten sposób jego nośność przy zadanym
osiadaniu pala.
Parametry wejściowe do oceny wpływu tarcia ujemnego na pobocznicy są to -
osiadanie powierzchni gruntu w oraz głębokość aktywna tej deformacji h. Dla
jednolicie rozłożonych obciążeń wokół pala, wartość w powinna być mierzona w
odległości równej trzykrotnej średnicy pala od powierzchni zewnętrznej.
Wartość reprezentuje głębokość, na którą wpływa osiadanie powierzchni
gruntu, poniżej której zakłada się grunt nieściśliwy bez deformacji.
Obliczenie tarcia ujemnego przeprowadzane jest najpierw przez wyznaczenie
granicznych sił ścinających przenoszonych przez pal Tlim. Procedura
rozwiązania zakłada, że osiadanie gruntu zmniejsza się liniowo wraz z
głębokością od wartości w na powierzchni gruntu do 0 na głębokości h.
Określona wartość osiadania gruntu jest zatem zakładana dla każdego poziomu
pod powierzchnią gruntu do głębokości h. Siły powstałe w sprężynach
(podpierających poszczególne elementy) na skutek ich odkształcenia są
wyznaczane, a następnie odejmowane od Tlim w celu redukcji nośności pala.
Z przedstawionej teorii wynika, że dla większego osiadania w lub większej
głębokości h, wartości Tlim mogą spadać do zera. W skrajnych przypadkach,
tarcie ujemne może całkowicie wyeliminować nośność pobocznicy, tak że pal
jest oparty jedynie na podłożu sprężystym pod palem.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.19 14:10 Pszemol
- 15.05.19 14:17 J.F.
- 15.05.19 14:21 J.F.
- 15.05.19 15:39 s...@g...com
- 15.05.19 15:42 s...@g...com
- 15.05.19 16:13 J.F.
- 15.05.19 17:11 Shrek
- 15.05.19 17:16 Shrek
- 15.05.19 17:52 s...@g...com
- 15.05.19 18:01 s...@g...com
- 15.05.19 18:26 Shrek
- 15.05.19 18:49 J.F.
- 15.05.19 18:59 Pszemol
- 15.05.19 18:59 Shrek
- 15.05.19 18:59 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=