  • 21. Data: 2011-03-14 15:18:47
    Temat: Re: Pascal
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    A.L <l...@a...com> napisał(a)

    > Nie przypominam sobie przypadku aby w ciagu ostatnich 10 lat w
    > publikacji naukowej pojawl sie kod w jakims konkretnym jezyku. NA
    > ogol, jezeli juz tzreba, to uzywany jest pseudokod

    A ten pseudokod jest z begin/end, klamrami czy wcięciami?

    Pytam powaznie.

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2011-03-14 15:25:59
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 10:01:41 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    studiach.

    > Wielu znanych mi spawaczy ma dyplomy magistrow.
    > Bo za spawanei lepiej placa. Spawania nauczyli sie sami.

    Ale skoro nauczyli się sami, to co to ma wspólnego z programistami,
    którzy się uczyli programowania na studiach?

    > Ale to jest aberracja i tak to zjawisko nalezy traktowac.
    > Podobnie jak programistow z tytulem magistra.

    Dlaczego aberracja?

  • 23. Data: 2011-03-14 15:34:23
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 15:18:47 +0000 (UTC), Tomek Ka?ka
    <t...@t...eu.org> wrote:

    >A.L <l...@a...com> napisał(a)

    >A ten pseudokod jest z begin/end, klamrami czy wcięciami?
    >
    >Pytam powaznie.

    Basic-DTP(A, U)
    1. If U=Ř stop and report A as a solution.
    2. C ? select-variable(U), U'?U-{C}
    3. For each value c of d(C) in some order
    4. A'=A?{C?c}
    5. If forward-check(A', U')
    6. Basic-DTP(A', U')
    7. EndIf
    8. un-forward(U')
    9. EndFor
    10. Return failure
    forward-check(A, U)
    11. For each variable C in U
    12. For each value c in d(C)
    13. If not STP-consistency-check(A ? {C?c})
    14. Remove c from d(C)
    15. If d(C) = Ř
    16. return false
    17. EndIf
    18. EndIf
    19. EndFor
    20. Return true

    A.L.

    P.S. tak nonsensownego pytaniadawno nei widzialem

  • 24. Data: 2011-03-14 15:35:28
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 15:25:59 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >studiach.

    >Ale skoro nauczyli się sami, to co to ma wspólnego z programistami,
    >którzy się uczyli programowania na studiach?

    >Dlaczego aberracja?

    Dlatego ze spawaczy powinno sie uczyc w szkolach zawodowych. Inaczej
    spoleczenstwo niepotzrebnie traci pieneidze.

    A.L.

  • 25. Data: 2011-03-14 15:42:40
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Dlatego ze spawaczy powinno sie uczyc w szkolach zawodowych. Inaczej
    > spoleczenstwo niepotzrebnie traci pieneidze.

    Naprawdę sądzisz, że programistów powinno się kształcić w szkołach
    zawodowych, a nie na uczelniach wyższych? Słyszałem o studium
    programistycznym (kształcącym techników-informatyków) ale nigdy nie
    słyszałem o zawodówce programistycznej! To by była dopiero aberracja...

  • 26. Data: 2011-03-14 15:46:16
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 14:24:37 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Tzn. uważasz, że lepiej uczyć programowania bez programowania?
    Uważam, że na początku tak, szczególnie gdy nie uczone są dzieci. Daje
    to możliwość skupienia się na podstawach, algorytmach i ich analizie.
    Swobodny dostęp do komputera powoduje, że pojawia się niepożądany
    pośpiech.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 27. Data: 2011-03-14 15:47:05
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Nie przypominam sobie przypadku aby w ciagu ostatnich 10 lat w
    > publikacji naukowej pojawl sie kod w jakims konkretnym jezyku. NA
    > ogol, jezeli juz tzreba, to uzywany jest pseudokod

    Ale jednak pseudokod. A nie jak u Knutha assembler... Ten assembler to
    trochę chybiony pomysł. Dużo bardziej podoba mi się pascalowy pseudokod
    u Cormena we Wprowadzeniu do algorytmów.

  • 28. Data: 2011-03-14 16:00:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 15:40:43 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Nie uważam, żeby brak labu z ASD jakoś źle na mnie wpłynął
    >(ale je nie jestem informatykiem i w życiu ponad okazjonalne
    >spojrzenie do Cormana i ASD spółki Banachowski/Diks/Rytter
    >nie wychodzę), pewnie było by miło.

    A tu pojawia się jeszcze jeden problem. Jak w praktyce można wymusić
    realne przestudiowanie książek takich jak wymieniłeś skoro np. język
    ma je w dużym stopniu zawarte w bibliotekach? już widzę te argumenty w
    stylu: po co tego uczyć, skoro jest, lepiej nie zrobię, nie traćmy
    czasu pouczmy się praktycznych rzeczy.
    Zresztą takie argumenty pojawiały się tu albo p.c.l.c, nie pamiętam
    już.
    Przy czym podkreślam - chodzi mi o początek nauki.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 29. Data: 2011-03-14 16:02:42
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 16:42:40 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

> [...]
    >programistycznym (kształcącym techników-informatyków) ale nigdy nie
    >słyszałem o zawodówce programistycznej! To by była dopiero aberracja...

    Owa "szkola zawodowa" to skrot myslowy.

    ja tu mam pod bokiem coz z 10 uniwersytetow roznego poziomu, jeden w
    scislej czolowce. No i oni ucza inzynierow komputerowych i scjentystow
    komputerowych. I dobrze.

    Ale jest jedna szkola o ma "School of Engineering" w nazwie, i ona ma
    profil podobny do przedwojennej polskiej szkoly Wawelberga i Rotwanda.
    Nei uczy sie ich tam algebry abstrakcyjnej, a wlasnei programowania,
    prowadzenie projektow komputerowych, biznesu projektow komputerowych,
    testowania, dokumentowania itede. Prawie polowe czasu spedzaja w
    firmach z ktorymi uczelnie ma umowe, i biora udzial w prawdziwych
    projektach. Wyklada sie im wlasnie programowanie w roznych jezykach, i
    to tak "do metalu'. Spora czesc wykladowcow to faceci z przemyslu. O
    profilu ksztalcenia decyduje Rada Naukowa w ktorej polowa to ludzie z
    przemyslu

    Zanim skoncza studia, kazdy ma co najmniej 5 ofert pracy. I doskonale
    sie nadaja do tego do czego zostali wyksztalceni. A niespecjalnei sie
    nadaja do tego do czego nei zostali wyksztalceni, na przyklad
    znalezienia nowego algorytmu komiwojazera i oceny jego zlozonosci.

    Facio ktory wiekszosc czasu spedzil na nauczaniu sie matematyki
    dyskretnej, zlozonosci obliczeniowej, logiki formalnej, metod
    numerycznych itede tez jest potzrebny. Ale niekoneicznie jako
    programista. Albowiem aby zostac programista bedzie musial sie wielu
    rzeczy douczyc z "programistycznego warsztatu" i bedzie przezywal
    frustracje ze te wszystkei rzeczy ktorych uczyl sie na studiach a
    ktore byly tak ciekawe, okazaly sie do niczego niepotzrebne.

    Generalnie, uwazam ze zle sie ksztalci ludzi ktorzy pracuja w
    przemysle komputerowym.

    A.L.

    Acha, i te studia sa dosyc drogie, cos 40 tysiecy dolcow rocznie, a
    mimo tego chetni pchaja sie drzwiami i oknami

  • 30. Data: 2011-03-14 16:03:28
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <4d7e3770$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> R. P. napisal(a):

> [...]
    > programistycznym (kształcącym techników-informatyków) ale nigdy nie
    > słyszałem o zawodówce programistycznej! To by była dopiero aberracja...

    Typowa programistyczna robota to jednak tylko takie nowoczesne rzemiosło.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć