  • 1. Data: 2012-04-06 10:37:54
    Temat: Partycje - zmiana wielkości
    Od: "Pawello" <p...@g...pl>

    Witam
    Jak najlepiej zmienić wielkość partycji? Mam dysk podzielony na 3 partycje
    po rowno. A chciałem żeby partycja 3 miała najmniej miejsca i przenieśc to
    miejsce na dysk D.
    Czyli dajmy na to na dysku E mam 190 gb i chciałbym przeniesc na dysk D 170
    gb z dysku E.
    Czy da się tak zrobić bez problemów i utraty danych ( na E mam zapełnione
    200 mb ) i jakim programem to zrobić.
    Dzięki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2012-04-06 11:02:48
    Temat: Re: Partycje - zmiana wielkości
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-04-06 10:37, Pawello pisze:
> [...]
    > gb z dysku E.
    > Czy da się tak zrobić bez problemów i utraty danych ( na E mam zapełnione
    Da się. Trzeba zmniejszyć partycję E, przesunąć ją i powiększyć D
    (oczywiście zakładając, że ich rozmieszczenie na dysku jest w kolejności
    podanych przez Ciebie liter). Można użyć np. EASEUS Partition Master
    Home Edition - darmowe do użytku domowego. Jeśli chcesz mieć 100%
    pewności, że nie stracisz danych, to oczywiście konieczny backup.
    Maciek

  • 3. Data: 2012-04-06 11:15:46
    Od: "Pawello" <p...@g...pl>

    . Jeśli chcesz mieć 100%
    > pewności, że nie stracisz danych, to oczywiście konieczny backup.

    A np, musze robić backup z partycji D którą chce powiększyć czy tylko z
    dysku E ktory zmniejszam ??

  • 4. Data: 2012-04-06 11:47:27
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Pawello" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >. Jeśli chcesz mieć 100%
    >

    > A np, musze robić backup z partycji D którą chce powiększyć czy tylko z
    > dysku E ktory zmniejszam ??
    Nie musisz jeżeli dane które mógłbyś stracić nie mają dla ciebie wartości.

  • 5. Data: 2012-04-06 11:51:11
    Od: "Pawello" <p...@g...pl>

    > Nie musisz jeżeli dane które mógłbyś stracić nie mają dla ciebie wartości.

    Wydawało mi się że tą partycję która zmniejszam musze zrobić backup, a nie
    na tej którą będe powiększał

  • 6. Data: 2012-04-06 12:21:55
    Temat: Re: Partycje - zmiana wielko?ci
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Wydawało mi się że tę partycję która zmniejszam muszę zrobić backup, a nie
    > na tej którą będe powiększać

    Generalnie gdy robisz coś z dyskiem i partycjami - zawsze dobrze zrobić
    backup. Ruszasz tylko partycję D, ale w połowie wyłączą prąd, kot wlezie
    w kable i rozłączy, kopniesz przycisk resetu albo po prostu pech i urok
    - nakaszani się coś w tablicy partycji i unikalne
    sweetfocie/magisterka/2TB filmów xxx pójdzie w niebyt, a odzyskanie może
    być trudne/kosztowne/niemożliwe.

  • 7. Data: 2012-04-06 12:34:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

  • 8. Data: 2012-04-06 14:53:15
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 6 Apr 2012 11:15:46 +0200, Pawello napisał(a):

    > . Jeśli chcesz mieć 100%
    >
    > A np, musze robić backup z partycji D którą chce powiększyć czy tylko z
    > dysku E ktory zmniejszam ??

    Nie musisz. Powiększenie partycji trwa sekundy. Natomiast backup
    partycji zmniejszanej lub przesuwanej jest obowiązkowy.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 9. Data: 2012-04-06 17:24:43
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Podobnie jak przedmówca, polecam Easeus Partiton Master Home.
    Ze zrobieniem kopii, nie ma problemu, bo ma wbudowane narzędzie.
    PP

  • 10. Data: 2012-04-08 22:06:46
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Pawello" napisał:

> [...]
    170
    > gb z dysku E.
    > Czy da się tak zrobić bez problemów i utraty danych ...

    Jeśli nie masz kłopotów to ich nie szukaj. Chcesz stracić dane to baw się
    partycjami. Nie czytaj dalszych porad bo są bez sensu. Jedyna bezpieczna
    metoda to kopia danych na inny dysk i założenie od nowa partycji.

    Remek