    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Partycja odzyskiwania
    Date: Fri, 21 Feb 2020 03:57:05 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e4f0671$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    Otóż nie!!! Spreparowałem kiedyś dysk z 32W10 na F-S, który
    teraz wziąłem do obróbki, ale że był mi na chwilę potrzebny
    do lepszych ;) zadań, użyłem go do tych lepszych zadań,
    kasując ów 32W10...

    Po chwili dysk wrócił na swe miejsce w szufladzie komody,
    ale zapomniałem, że nie ma już na nim 32W10, lecz zupełnie
    inny W10. I ten inny W10 rozpoczął pracę na F-S, ale... ;)

    Więc wycofuję swe słowa o tym, jakoby instalator 32W10 dodał
    ćwierćgigabajtową partycję podczas instalacji 32W10 na dysku
    z MBR. Partycja ta pochodzi z czego innego, ale też z Win10
    i też z MBR!

    > - zbudziłem się, zobaczyłem, że postępy
    > skracające są marne, więc przerwałem
    > skracanie w trakcie tegoż skracania;
    > spodziewałem się tego, że niczego nie
    > stracę, bo przerwałem w stosownym momencie, ale...
    > - okazało się, że partycja została skrócona,
    > tyle, że od końca; uznałem, że tak też ;) może być
    > (niestety została pusta przestrzeń po skasowanej
    > partycji -- kiedyś być może i z tym zrobię porządek)

    Te ekscesy nie uszkodziły partycji, ale i cóż z tego...

    > - zleciłem skopiowanie dwóch partycji WXP z dysku
    > w F-S na dysk podpięty i zasnąłem
    > - gdy zbudziłem się, było OK

    Później z jednej z nich zbootowałem a z drugiej -- nie zdołałem.
    (WXP zawieszał się po uruchomieniu; powód zwiech nie jest mi
    znany; partycję już skasowałem)

    Tę, z której zbootowałem, wkopiowałem na wszelki wypadek...
    (z nudów -- zamiast kopiowania jednej, zleciłem kopiowanie
    dwóch)

    > - spróbowałem założyć boot, ale EasyBCD zaraportował
    > błąd i zapytał mnie, czy raport wysłać do autora...
    > była to wersja z 2010 r., więc nie wysłałem raportu...
    > tą właśnie wersją, z tegoż F-S założyłem w 2010 r.
    > boota na dysk netbooka
    > - zainstalowałem nowszą wersję EasyBCD -- uznał, że
    > nie założy, bo zakłada tylko na Viście itp. ;)
    > kłamał, ale co miałem uczynić?!

    > zakłada gdziekolwiek!!! [może nowsza wersja?]

    Na Acerze założyłem bezproblemowo.

    > - wkrótce okazało się, że

    > - dwie partycje mają tę samą literę D
    > a próba naprawy nie daje dobrego rezultatu!
    > - 32W10 miała zarazem i F, i D;
    > inna miała tylko ;) D

    > Teraz zamierzam ów dysk wstawić do F-S, gdzie spodziewam
    > się startu 32W10 lub WXP w zależności od tego, co zlecę...

    Rzekomy 32W10 startuje źle -- ale to nie jest 32W10
    zainstalowany na ten laptop, lecz zupełnie inny W10
    przygotowany do zupełnie czego innego.

    > -=-

    > I co/jak -- zabawy z partycjami i MBRem są niebezpieczne?
    > Czy może raczej LITERACJA WXP jest niebezpieczna?!

    > Raz jeszcze:
    > - przerwałem skracanie partycji w trakcie skracania

    Jeśli partycjoner nie ostrzega, przerwanie niekoniecznie jest groźne.

    > - przerwałem odbudowę MBRu w trakcie tejże odbudowy
    ~Jw. -- póki program nie ostrzega, przerwanie niekoniecznie jest groźne.

    > i mam zero problemów z tym związanych!!!

    Ale i co z tego, skoro to inny W10 niż chciałem...

    -=-

    Tedy muszę znów zainstalować W10 na F-S...
    Tym razem chyba zainstaluję 64W10 -- skoro ściągnąłem, gdy Animka pytała...

    --