  • Data: 2020-02-15 11:15:18
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "Trybun" 5e453ab8$0$499$6...@n...neostrada.pl
    >
    >>> Nie widzę kraterów na Księżycu...
    >
    >> Liczę że mi ją wskażesz..
    >
    > Wskazałem w innym poście.
    > Olaf też Ci wskazał.

    Niestety nie! Program wskazany przez Olafa ma niby opcję za pomocą które
    można gospodarować wolna przestrzenią dysku. Pytanie tylko jak to się
    sprawuje w praktyce. Programu na którym jasno za pomocą wykresu można
    ustawiać partycję i wolne miejsce na dysku (jak np instalator w
    historycznej wersji Linuksa - Mandrake) obecnie  nie znam.

    > Użyj tego programu -- nie bój się.
    > [w najgorszym wypadku wybuchnie, ale świat -- przetrwa]
    >
    > Najpierw doczytaj do końca ten post, później możesz
    > wykonać poniższe w tak zwanym trybie **wirtualnym**:
    >
    > Choćby na niepotrzebnej Ci penflaszce
    > czy dysku zewnętrznym spróbuj:
    > - skasować z dysku wszystkie partycje
    > - stworzyć partycję
    > - przesunąć partycję tak, jak przesuwasz okno na pulpicie
    >   (na pulpicie masz 2 wymiary; partycję przesuwasz w jednym
    >   wymiarze; drukarka 3D ma 3 lub 4 wymiary)
    > - zrezygnować ze wszystkiego
    >

    > Na górze, po lewej stronie masz:
> [...]

    Mam na HDD wolną przestrzeń, prawie połowa, czyli 500GB. Dostępne opcje
    dla tego obszaru to "scal" i "załóż partycję", nie ma wykresu na którym
    mógłbym wskazać miejsce które chciałbym zostawić wolne.

    Kolejne pytanie - jak i za pomocą czego zostawiłeś to wolne miejsce na
    początku dysku, a później przesuwałeś partycję?