  • 31. Data: 2014-09-27 00:11:03
    Temat: Re: Parkowanie samochodem na trawniku ?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > I czego jeszcze można na drodze nie zauważyć - w mieście obok jezdni jest
    > albo chodnik/ścieżka rowerowa, parking albo trawnik/rozjechany trawnik.

    Nie wiem

    > Nie parkować na trawniku?

    Ale ja pytam co mieliby robić jak już zaparkują

  • 32. Data: 2014-09-27 07:11:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-27 00:11, John Kołalsky wrote:

    > Ale ja pytam co mieliby robić jak już zaparkują

    Przyznać się, że zaparkował na trawniku? Eee bez sensu;)

    Shrek.

  • 33. Data: 2014-09-27 15:55:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > miejscu, bo NIE WIADOMO czy tam był trawnik, to jest trawa po pas. Chyba
    > wręcz przyjmują rozumowanie na odwrót - jeśli parkuje samochód, to to nie
    > może być trawnik. A jak jest cień wątpliwości, to strasznik boi się
    > konsekwencji, skargi, procesu - i w rezultacie parkowanie gdziekolwiek
    > jest bezkarne. Za słupkami na skrzyżowaniach także, w drugim rzędzie na
    > szerokim chodniku także, na chodniku oddzielonym trawnikiem także, na
    > terenie parku także, na samym skrzyżowaniu także (nie na chodniku na rogu
    > skrzyżowania - na samym asfalcie). Wskazywałem straszy takie miejsca, i...

    Generalnie zezwalanie na parkowanie na chodnikach jest demoralizujące.

    Jak raz pozwolisz samochodom na pokonanie krawężnika i legalne
    zjechanie z poziomu jezdni to ciężko potem obronić wjazd za słupki
    na chodniku, trawniki, place zabaw itp, itd...

    I potem pojawiają się kłótnie o zostawienie 1.5metra dla przejścia pieszych
    między samochodem zaparkowanym na chodniku a ścianą budynku tudzież
    kwestie blokowania frontu posesji bo Ci przed Twoim domem jednorodzinnym
    parkuje sznurek ludzi na chodniku który Ty musisz legalnie odśnieżyć a już
    zaparkować swojego auta nie zdążysz tudzież niszczenia trawników kołami
    samochodów i produkcję wszędobylskiego błota które jest zmorą kierowców
    po każdym deszczu i rozkoszą właścicieli myjni samochodowych...

  • 34. Data: 2014-09-30 11:32:38
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ergo, "trawnik" powinien znaczyć coś innego.
    > Nie mogę powiedzieć co (bo nie wiem :P), ale na mój gust
    > "trawnik w planie" pasuje do tego zastosowania.

    Trawnik powinien oznaczać teren celowo obsiany trawą, pielęgnowany i przede
    wszystkim oznaczony jakąś wiarygodną chociaż pseudourzędową tabliczką typu
    "szanuj zieleń", "trawnik", itp. Traktowanie każdej dzikiej trawy
    nieróżniącej się od tej typowej na poboczu drogi jako trawnik na miarę parku
    narodowego jest przegięciem i polem do nadużyć ze strony władzy. W takiej
    biurokracji gdzie marchewka jest owocem a ślimak rybą trawnik powinien być
    zdefiniowany, unormowany.

    neelix

  • 35. Data: 2014-09-30 12:28:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-30 11:32, neelix wrote:

    > Trawnik powinien oznaczać teren celowo obsiany trawą, pielęgnowany i
    > przede wszystkim oznaczony jakąś wiarygodną chociaż pseudourzędową
    > tabliczką typu "szanuj zieleń", "trawnik",

    Jasne. Bo Polakowi trzeba napisać "szanuj zieleń" bo ja nie to nie
    będzie wiedział. Może jeszcze w sklepie "nie kradnij"? Bez jaj - w
    mieście są zwykle albo jakieś miejsca utwardzone, albo trawniki. Czego
    się spodziewasz między jezdnią a chodnikiem?

    Shrek.

  • 36. Data: 2014-09-30 13:40:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2014, neelix wrote:

> [...]

    Chciałbym podkreślić ten tekst wyżej.
    Bo do tego się odnosiłem.

    > Trawnik powinien oznaczać teren celowo obsiany trawą, pielęgnowany i przede
    > wszystkim oznaczony jakąś wiarygodną chociaż pseudourzędową tabliczką typu
    > "szanuj zieleń", "trawnik", itp.

    Z powyższego dla kontekstu mojej wypowiedzi ma znaczenie tylko owo
    "żądanie tabliczki".
    Skądinąd zasadne, ale skoro droga wewnętrzna nie musi być oznaczona,
    to i trawnikowi może udać "się załapać" bez wymogu oznakowania :]

    > Traktowanie każdej dzikiej trawy
    > nieróżniącej się od tej typowej na poboczu drogi jako trawnik

    O nie.
    W kontekście parkowania jest to ODRĘBNY zakaz
    (osobno zakaz parkowania na trawniku i osobno zakaz parkowania
    na zieleni - z tego właśnie mi wychodzi, że kryterium "trawnik"
    niekoniecznie musi oznaczać "porośnięty zielenią", być może
    np. "przeznaczony na zieleń" wystarczy).

> [...]
    > biurokracji gdzie marchewka jest owocem a ślimak rybą trawnik powinien być

    I niewykluczony że jest - mój post był skądinąd prowokacją, a nuż ktoś
    zna przepisy budowlane i podobne i przypadkiem kojarzy, czy gdzieś jest
    w nich definicja "trawnika".
    Ale w zakresie parkowania "na zieleni" nic to nie pomoże.
    Bo jest odrębny zakaz.

    BTW: krytykę zakazu parkowania "na każdym zielsku" skądinąd rozumiem,
    ale nie ma ona po pierwsze NIC wspólnego z "trawnikiem".
    A po drugie jest pewien problem - bo kierowcy oczywiście nie
    popatrzą czy stałe parkowanie na "zielsku na poboczu" aby
    nie osłabia nasypu, trzymanego korzeniami.
    A zjawisko zatrzymywania się w konkretnym miejscu (bo <tu setka
    powodów> albo i z bliżej nieznanych przyczyn) jest całkiem
    częste.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2014-09-30 20:56:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > Przyznać się, że zaparkował na trawniku? Eee bez sensu;)

    Frajer :-)

  • 38. Data: 2014-09-30 20:57:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

> [...]
    > zwykle albo jakieś miejsca utwardzone, albo trawniki. Czego się
    > spodziewasz między jezdnią a chodnikiem?

    Miejsca do parkowania :-)

  • 39. Data: 2014-09-30 22:24:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-30 20:56, John Kołalsky wrote:

    > Frajer :-)

    No nie? Prawdziwi twardziele udają idiotów do końca;)

    Shrek.

  • 40. Data: 2014-09-30 22:32:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-30 20:57, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > Miejsca do parkowania :-)

    Na trawniku?

    Shrek.