  • 11. Data: 2010-10-18 09:20:35
    Temat: Re: Pare pytan o CNG
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 17 Paź, 12:08, "mansfeld" <m...@g...pl> wrote:

    > ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne instalacje
    > CNG ? Bigas ? Landi ? inne jakie ? czy ktores z nich sa cenowo bardziej
    > atrakcyjne czy wszedzie jest tak samo ?

    Kolego luknij sobie na to jaka jest sieć tankowania CNG w takich
    Niemczech i porównaj jej wielkość z wielkością sieci ładowania CNG w
    PL :)

    Litr LPG jest ekwiwalentem niecałego litra benzyny, natomiast m3 CNG
    jest ekwiwalentem więcej niż litra benzyny - suma summarum w m3
    powinien samochód spalać mniej jego jednostek niż jednostek benzyny na
    tym samym dystansie.

    Co do producenta - musiałbyś szukać kto produkuje/ał chociażby dla
    Fiata.

    http://cng.auto.pl/pl/stacje/stacje-cng-w-polsce.htm

    Pozdrawiam !!

  • 12. Data: 2010-10-18 09:57:06
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 10:38:35 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Nie wiem, jaka jest wydajność (spalanie) CNG na 100 km. W Krakowie
    > na stacji przy Balickiej cena CNG (chyba za m3) jest nieomal równa
    > cenie LPG (za litr).

    > Tak dobrze nie ma. Przeciętnie wśród moich znajomych z niezłymi
    > instalacjami było to 40..50% narzutu.

    U mnie spalanie benzyny to ~6.5l, LPG ~7.5-8. Nie jest tak źle, jak
    opisujesz.

    --
    Yakhub

  • 13. Data: 2010-10-18 10:01:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "mansfeld" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy
    > bez problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda,
    > opla z cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ?

    Brak popytu, ale z tego co wiem, to VW i Fiat cos tam maja w ofercie.

    > czy cng przestalo byc u nas oplacalne ?

    wlasnie tak - oszczednosc na 100 km przy tankowaniu na stacji jest tak mala,
    ze jesli nie masz stacji pod nosem, to niewielki ma to sens

    jak to sie przelicza obecnie w
    > stosunku do benzyny? przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i
    > mniej wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu) -
    > jak to sie przelicza przy CNG ?

    http://www.infogaz.pl/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=1357

    > czy instalacje cng sa znacznie drozsze niz lpg i z czego wynika roznica w
    > cenie ?

    W zasadzie frontkit jest identyczny jak przy LPG, roznica polega w
    przewodach laczacych zbiorniki z reduktorem i w samych zbiornikach. Wlasnie
    ze wzgledu na inne zbiorniki cena jest wyzsza.

    > ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne
    > instalacje CNG ? Bigas ? Landi ? inne jakie ? czy ktores z nich sa
    > cenowo bardziej atrakcyjne czy wszedzie jest tak samo ?

    Nalezy wybierac to co jest latwe do serwisowania u nas.
    Wszystkie fabryczne instalacje sa produkowane przez jakiegos duzego i
    znanego producenta instalacji i tylko montowane w fabryce. Fiat montuje
    Tartarini, Volvo Necama itp.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-10-18 10:07:57
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > U mnie auto miało gdzieś to, co wypisują dziennikarze i paliło tyle samo
    > benzyny co i gazu.
    > Spokojna jazda - 8, normalna - 10, 12 gdy się spieszyłem.
    > Od dnia założenia instalacji aż do dnia sprzedaży.

    I pewnie kupujacy musial zrobic remont glowicy bo uboga mieszanka wypalila
    zawory...

    --
    Picasso

  • 15. Data: 2010-10-18 10:29:30
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    P_ablo wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > I pewnie kupujacy musial zrobic remont glowicy bo uboga mieszanka
    > wypalila zawory...

    Nie.
    Silnik został sprawdzony - panowie w ASO usiedli ze zdziwniea i teź nie
    chcieli wierzyć.
    W końcu jeden z nich kupił to auto.
    I do tej pory nie narzeka, a to już ponad rok.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2010-10-18 10:53:06
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > chcieli wierzyć.
    > W końcu jeden z nich kupił to auto.
    > I do tej pory nie narzeka, a to już ponad rok.

    Czyli zasilanie benzyna bylo zepsute. Samochod _musi_ palic 20% wiecej gazu.

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2010-10-18 12:30:24
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    P_ablo wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Czyli zasilanie benzyna bylo zepsute. Samochod _musi_ palic 20% wiecej gazu.

    Raczej nie.
    Tzn. raczej nie było zepsute.
    Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o
    *przymusowych* 20% nie sprawdziła się w praktyce.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2010-10-18 14:58:02
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 18.10.2010 12:30, Bydlę pisze:
    > Ale - na nieszczęście dla dziennikarzy motoryzacyjnych - teoria o
    > *przymusowych* 20% nie sprawdziła się w praktyce.
    > :-)

    Zawsze sprawdzi się w praktyce o ile będzie prawidłowo ustawiona
    instalacja gazowa i sprawny silnik. Można zmniejszyć dawkę gazu tak aby
    spalanie zrównało się z benzyną ale będzie to kosztem mocy oraz
    wypalania zaworów razem z gniazdami. Hamownia prawdę Ci powie jak dobrze
    jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich
    testów nie korzysta.

  • 19. Data: 2010-10-18 16:16:37
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:25:56 +0200, komar napisał(a):

    > no to pora zejść na ziemię bo własnie tyle kosztuje 1 METR sześcienny
    > CNG.
    Jeden normalny metr szescienny, czyli w warunkach referencyjnych.
    Sprezony do 150 barow bedzie ok. 150 razy mniej zajmowal :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 20. Data: 2010-10-18 18:10:25
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Excite wrote:
    > Hamownia prawdę Ci powie jak dobrze
    > jest ustawiona instalacja gazowa ale w praktyce nikt z takich drogich
    > testów nie korzysta.

    No właśnie - hamownia (poza dyslektykami i dysortografami) kojarzy się z
    tuningiem niepotrzebnym nikomu, kto jest zwykłym użytkownikim dróg
    niedyskutującym rano z żoną o rzekomym gwałtownym przyroście mocy na
    górce, momencie na dole i łatwiejszym w związku z tym wyjazdem z centrum
    handlowego...
    ;-)

    A mój były wehikuł wciąż jeździ i wciąż nie wymaga remontu.
    :-)

    --
    Bydlę