  • 41. Data: 2013-02-19 21:42:53
    Temat: Re: ?:Papier kredowy...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Dlaczego fotografia miałaby motywować do takich zakupów?

    Ta technologia daje przyzwoitą jakość za niewielkie pieniądze.

    > Zresztą to chyba nie może być główny powód -- drukarek
    > atramentowych sprzedaje się zadziwiająco dużo.

    To fakt. Zadziwiająco.

    P.P.

  • 42. Data: 2013-02-19 22:06:00
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-19 18:24:31 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Marzy się? A czy aktualny stan techniki nie jest taki, że płytki robi
    > się w sposób podobny do CTP?

    Nie spotkałem się. Nadal chyba jest poprzez CTF.

    --
    DJ

  • 43. Data: 2013-02-19 22:12:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ta technologia daje przyzwoitą jakość za niewielkie pieniądze.

    Coś się ostatnio zmieniło? Bo jak ostatnio miałem styczność z tą
    technologią, to pieniądze były nieprzyzwoite. To znaczy tusz kupiony
    za sporą kasę zaraz się skończył. Przy drukowaniu fotografii właśnie,
    bo przy tekstach (ok. 5% zapełnienia strony), to się pewnie jeszcze
    da wytrzymać. Jeśli ktoś już ma taką idee, by w domu drukować fotki,
    to technologia laserową wyjdzie taniej. Mam w jednym miejscu drukarkę
    laserową z opłaconym serwisem, który wymienia tonery, bębny i co tam
    potrzeba, a za kolorową fotkę A4 na liczniku bierze zdaje się 29 groszy.

    > To fakt. Zadziwiająco.

    "Co to ja głupi jestem, by płacić za czarnobiałą trzy stówy, skoro
    mogę wziąć kolorową za 199,90" -- tak sobie ten fenomen tłumaczę.

    Potem jak się u kogoś w domu zapyta, czy można coś wydrukować, to
    słychać odpowiedź, że "w zasadzie to mam drukarkę, ale tusz się
    skończył".

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2013-02-19 22:16:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Nie spotkałem się. Nadal chyba jest poprzez CTF.

    Ktoś mi mówił, że świecą wprost na płytkę. Ale to jakieś jednostkowe
    produkcje były. Szczegółów żadnych nie pamientam, kontekst był taki,
    że PCB można zrobić szybko.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2013-02-19 22:30:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Coś się ostatnio zmieniło? Bo jak ostatnio miałem styczność z tą
    > technologią, to pieniądze były nieprzyzwoite. To znaczy tusz kupiony
    > za sporą kasę zaraz się skończył. Przy drukowaniu fotografii właśnie

    Tusze kupuję w półlitrowych butelkach w Agawa.pl, wychodzi kilkanaście
    groszy na stronę A4. Przy przyzwoitym papierze jakość jest bardzo dobra,
    nawet na tanim Canonie iP4500. Na Epsonie R285 jest już ekstra.
    Oczywiście zarządzanie kolorem, bez tego porażka.

    > Jeśli ktoś już ma taką idee, by w domu drukować fotki,
    > to technologia laserową wyjdzie taniej.

    I jakość mieć do wyboru: Bee Gees lub M.Jackson (Tragedy or Horror).

    Nic dodać, nic ująć.

    P.P.

  • 46. Data: 2013-02-19 22:59:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > nawet na tanim Canonie iP4500. Na Epsonie R285 jest już ekstra.
    > Oczywiście zarządzanie kolorem, bez tego porażka.

    Czyli zakup drukarki atramentowej ma sens tylko wtedy, gdy się planuje
    "przekręt na tuszach". Nie żebym miał coś przeciwko temu, wręcz przeciwnie.

    > I jakość mieć do wyboru: Bee Gees lub M.Jackson (Tragedy or Horror).

    Że niedobra jest z lasera? Ja jakoś jestem w stanie zaakceptować. To te
    plujki mi wydaja się podejrzane, zwykle coś pomoczą i pomarszczą. I chyba
    nie da się drukować obustronnie. A jakbym chciał w ramke oprawić, to i tak
    lepiej po prostu naświetlić.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2013-02-19 23:29:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Czyli zakup drukarki atramentowej ma sens tylko wtedy, gdy się planuje
    > "przekręt na tuszach". Nie żebym miał coś przeciwko temu, wręcz przeciwnie.

    Jeśli nie robisz przekrętu na tonerach to 4 kartridże dla M351A (3 kolor
    na 2600 str. + bw na 2200 str) kosztuje 2179 zł.

    > Że niedobra jest z lasera? Ja jakoś jestem w stanie zaakceptować. To te
    > plujki mi wydaja się podejrzane, zwykle coś pomoczą i pomarszczą.

    Jakość chyba jednak lepsza z atramentowej - nawet na 3 kolorach.
    Mam i laser i atrament - ten drugi bo potrzebowałem urządzenie
    wielofunkcyjne (kopiarka/faks/skaner). Używam zazwyczaj laserowej bo
    odporne na wodę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 48. Data: 2013-02-19 23:35:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Czyli zakup drukarki atramentowej ma sens tylko wtedy, gdy się planuje
    > "przekręt na tuszach". Nie żebym miał coś przeciwko temu, wręcz przeciwnie.

    Obawiam się, że tak właśnie jest...

    > Że niedobra jest z lasera? Ja jakoś jestem w stanie zaakceptować. To te
    > plujki mi wydaja się podejrzane, zwykle coś pomoczą i pomarszczą. I chyba
    > nie da się drukować obustronnie.

    Na dwustronnym papierze bez problemu.

    > A jakbym chciał w ramke oprawić, to i tak
    > lepiej po prostu naświetlić.

    Jakość porównywalna. Moim zdaniem z lekkim wskazaniem na drukarkę.

    P.P.

  • 49. Data: 2013-02-19 23:42:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-19 23:35, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jakość porównywalna. Moim zdaniem z lekkim wskazaniem na drukarkę.

    A drukarkę porównujesz do czego?

    --
    pozdrawiam
    MD