  • Data: 2012-05-21 14:14:24
    Temat: Re: Panasonik plazma vs led
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 May 2012 13:41:32 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Wszystko ma swoje wady.

    Ale wady plazm są dosyć bolesne - np. pradożerność i delikatność w
    transporcie. Wad LCD (np. tej legendarnej rzekomo słabej czerni) większość
    osób nie zauważy.

    Tak, wiem, zwolennicy plazm zaraz wyskoczą, że prądożerność plazm znacznie
    spadła. To prawda. Tylko nigdy, ale to nigdy nie zauważą, że w tym samym
    czasie prądożerność LCD spadła równie dramatycznie a nawet i bardziej.
    Modele sprzed 5-6 lat brały odpowiednio - 400-500 W plazma i 250 W LCD-CFL
    dla rozmiarów 42-50 cali i pełnym podświetleniu LCD.
    Od tego czasu pobór prądu plazm spadl do 200-300 W, czyli o połowę. Very
    impressive. Plazmy pobierają już tyle prądu, co LCD. Tak można przeczytać
    na prawie każdym forum o HDTV
    Nikt się nie zająknie, że LCD CFL z automatyczną regulacją podświetlenia
    pobiera średnio nie 250 a 150 W, a aktualne modele LCD z podświetleniem
    LED, zwlaszcza krawędziowym pobierają np. 70 W
    RELATYWNY pobór prądu przez plazmy w takiej sytuacji wzrósł. Po 5 lat temu
    pobierały dwa razy więcej niż analogiczny LCD, a teraz już prawie 4 razy
    więcej.
    A gdzie jeszcze inne różnice? Np. w grubości LCD-LED a plazmy..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.