  • Data: 2011-04-10 19:01:30
    Temat: Re: Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-10 20:03, atm pisze:
    > Najlepszym chyba rozwiazaniem w Twoim przypadku byloby wypozyczenie
    > urzadzenia na tydzien, dwa, zebys mial czas na zapoznanie sie jego
    > ficzerami, filozofia jak i dostepnym softem.
    > Jestem na etapie przesiadki z TXa na Androida. Obecnie wciaz dopasowuje
    > do moich potrzeb Samsunga Galaxy S, wczesniej przerabialem HTC Desire i
    > Motorole Defy. Poki co SGS najbardziej mi odpowiada.
    > Rysik, o ktorym tak czesto wspominasz na dluzsza mete nie jest potrzeby.
    > Jedyny moment kiedy przydalby sie to jakies dwie gry, typowych
    > pozostalych zastosowan nie jest potrzebny. WIelkosc urzadzenia to juz
> [...]

    dokladnie, choc z autopsji powiem, ze jak sie juz przesiadzie z PalmOS'a
    na Androida to jakos ciezko juz wrocic (moze jedynie z powodu PIM i
    PalmDesktopa - ale na to tez sie da znalezc zastepcze aplikacje metoda
    testow i prob i po jakims czasie przyzwyczaic sie do nich = zaakceptowac
    ich slabosci).

    PalmOS jednak, jako system nie rozwijany, nie ma co ukrywac - jest juz
    nieco zacofany - co zwlaszcza widac po aplikajach sieciowych.
    Co nie zmienia nadal faktu, ze jako organizator pamieci jest wciaz
    bardzo dobrym rozwiazaniem.
    PalmOS uzywalem ponad 10 lat - zaczynalem od Clie320 a skonczylem na
    TH55 (po drodze jakies 4 inne modele - wszystkie Clie).

    W listopadzie kupilem z ciekawosci poznania nowego systemu - G1 (miala
    byc klawiatura fizyczna aby nowy system poznac od kazdej strony).
    Po 5-ciu miesiacach testowania, dopasowywania aplikacji obecnie mam juz
    spersonalizowany i przy okazji stuningowany telefon pod siebie i
    wybranego zastepce - oczywiscie wzorem G1 musi miec klawiature fizyczna
    (ktora ogranicza wybor) i nie za wielgasny ekran (jak w modelach HD),
    czyli na dzien dzisiejszy wybór padł na HTC Desire Z.

    A co do tabletu:
    to planuje zakup dla domu tabletu 7" i wybor wlasnie padl na Archosa 70
    IT 250GB - jako zastepce netbooka dla domowych zastosowan + wakacyjne
    wyjazdy (wystarczajacy by zobaczyc film, przeczytac przewodnik, etc.
    Ale tablet _tylko_ jako dodatek do telefonu - w zyciu nie kupilbym
    tabletu aby z niego dzwonic ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)