  • 61. Data: 2019-01-09 12:40:52
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-08 o 16:00, Kris pisze:

    >Kiedyś pracowałem z kolegą, który pisał recenzję napędów CD dla
    >pewnego czasopisma. Zachwycał się markowym, potępił jakąś mniej
    >znaną, a obie były tego samego producenta, tylko raz jako OEM, a raz
    >jako marka :-)
    >Ps. Długo nie popracował...

    Ale z tym roznie bywa.
    Znajomi z branzy budowlanej mowia, ze jak cos nie wyjdzie w produkcji,
    to sie odstawia dla Castoramy.
    Castorama wszystko wezmie :-)

    Firma niby ta sama, konstrukcja nawet ta sama, a elementy
    niekoniecznie te same.

    J.

  • 62. Data: 2019-01-09 12:53:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-01-08 o 16:09, sirapacz pisze:

    >Zależy ile tego uszlachetniacza dadzą, ja w Zakopanym jak
    >zatankowałem na ORLEN to dojechałem tylko do kwatery, potem już tylko
    >laweta do domu (-2000 w portfelu) bo paliwo zamarzło i trzeba było
    >żeby postało w ciepłym oraz odpompowanie tego g.. co miało ichnie
    >uszlachetniacze (woda).
    >Dla tego od >15 lat nie tankuję na ORLEN choć miał bym pchać do
    >następnej stacji.

    Ale widziales te wode ?

    ON ma to do siebie, ze w niskich temperaturach parafina sie wytrąca.
    Wszyscy o tym wiedza, wiec juz jesienia rafinerie robia ON zimowy i
    wysylaja do odbiorcow.
    Stacja Orlen, wiec raczej nie ma co podejrzewac ze paliwo dlugo stalo,
    albo kupili przygodne paliwo od przygodnego dostawcy.

    Orlen robi ON 4 typow:
    -letni,
    -zimowy,
    -przejsciowy (miedzy latem i zima)
    -arktyczny.

    Problem w tym, ze ten zimowy to jest do -20C. Arktyczny do -35.
    Ale arktyczny to na zyczenie klientow - i wychodzi na to, ze rzadko
    zamawiaja, widac zimowy jest dobry i tani :-)
    Ciekawe czy taki Auchan zamawia arktyczny.

    I tylko mnie zastanawia jak sobie Orlen w Suwalkach radzi.
    Tam przeciez -20 to ledwie wstep do zimy.
    Na tamtejsze stacje dostarczaja arktyczny ? To ma raczej krotkie nogi,
    zatankuje ktos w Warszawie, pojedzie do Suwalk, i co - nie odpali na
    drugi dzien ?

    A moze to nie jest tak zle i taki -20 w praktyce na -25 tez starcza ?
    Albo samochody maja filtry paliwa podgrzewane ?

    J.

  • 63. Data: 2019-01-09 13:03:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 10:59, Chris pisze:

    > ORLEN to też stacje firmowe i to była taka stacja.

    > Byłem, tak wq... że miałem tego dość ...

    Wiadomo, że człowiekowi się nie chce. Według mnie na policję z tym nie
    warto iść, ale zgłosić do UOKiKu (nawet mailem), a w przypadku
    posiadania jakichś dowodów (paragon) podobno można odzyskać kasę na
    remont auta.
    T.

  • 64. Data: 2019-01-09 13:14:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Widac maja cos do ukrycia :-P
    >podobno dolewaja wody do paliwa w nocy miedzy 2:15 a 4:30 wiec
    >proponuje zebys objal pierwsza warte :-)

    Ja sie boje, ze ich dostawca oszukuje, wiec trzeba sledzic cysterne
    :-)

    >duza siec zgnoi i pusci z torbami kazdego durnego dostawce ktory
    >bedzie probowal kombinowac wiec chetnych brakuje

    Albo i nie, przy naszych sadach.
    A co zarobil wczesniej, to jego.

    >https://uokik.gov.pl/kontrola_paliwa.php
    >za 2018 Auchan nie mial zadnej wtopy

    Jak wiekszosc stacji.
    Wiekszosc paliwa u nas jednak z dwoch rafinerii pochodzi i powinna byc
    przyzwoitej jakosci.
    Co ciekawe widze dwie wtopy stacji Lotos.

    Ale ... jakbys byl dostawca paliw, to nie potrafilbys sie z IH dogadac
    ? :-)

    J.

  • 65. Data: 2019-01-09 13:27:50
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 09-01-2019 o 12:53, J.F. pisze:
> [...]
    > Stacja Orlen, wiec raczej nie ma co podejrzewac ze paliwo dlugo stalo,
    > albo kupili przygodne paliwo od przygodnego dostawcy.

    Nie można wykluczyć żadnego scenariusza:
    - hurtowego zakupu od przygodnego dostawcy, który podał nieprawdziwe
    parametry,
    - pomyłki w zamówieniu
    - pomyłki w dostawie
    - kradzieży paliwa i uzupełnieniu braku czymś zamarzającym
    - zamówieniu tańszego ON letniego, bo może się uda sprzedać i nikt nie
    zrobi awantury.

    yabba

  • 66. Data: 2019-01-09 14:24:08
    Od: p...@g...com

    --Ja sie boje, ze ich dostawca oszukuje, wiec trzeba sledzic cysterne :-)

    cysterny Orlenu od dawna sa sledzone :-)

    --Ale ... jakbys byl dostawca paliw, to nie potrafilbys sie z IH dogadac ? :-)

    cykora maja jak silnik stanie albo nie odpali to 10 minut pozniej masz fotki na
    fejsie i zaczyna sie karuzela, nikt sie nie podlozy ryzyko wpadki duze

    ps https://moto.wp.pl/stacje-na-ktorych-sprzedawano-tre
    fne-paliwo-jest-lista-6290292456597633a

    wlasciwie to sa wszyscy oprocz Auchan :-) Bp, Shell, Orlen

  • 67. Data: 2019-01-09 19:14:35
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Leję od lat na mojej wiejskiej stacji, z której to paliwo jeszcze nigdy mi
    > figla nie spłatało. Nic mi się nie dusi i normalnie jeżdżą.

    To działa inaczej :) Na takich wiejskich stacjach są stali, okoliczni
    klienci. Jakby traktor stanął to nalewacza na widłach wyniosą i nikt
    tam nie będzie więcej tankował :)
    Wojtek

  • 68. Data: 2019-01-09 19:16:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > zamawiaja, widac zimowy jest dobry i tani :-)
    > Ciekawe czy taki Auchan zamawia arktyczny.

    Nikt nie zamawia arktycznego jako zwykłego ON.
    Arktyczny zawsze jest paliwem Premium, za odpowiednią wyższą cenę.

  • 69. Data: 2019-01-09 19:17:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 18:23, J.F. pisze:

    > Ale w nocy nieczynna.
    >
    > No i pytanie gdzie Auchan kupuje ... moze nie musi majstrowac, bo
    > najtanszy dostawca robi to za niego  - w sensie - nawet bez wiedzy Auchan.
    > A Auchan sie na paliwie nie zna, wiec nie sprawdzi.

    To sobie wynajmnie kogoś kto sprawdzi, spokojna Twoja rozczochrana....
    Ja do Auchan mam inne podejrzenia - że liczniki niezbyt wiarygodne -
    zawsze mi tam u nich najwięcej litrów wchodzi, a tankuję zawsze równo,
    czyli do momentu kiedy widzę paliwo we wlocie i więcej wlać się nie da. ;-)

  • 70. Data: 2019-01-09 19:19:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 18:26, J.F. pisze:

    > A ile nimi przejechales?
    >
    > Bo moze jest dlugofalowy, np po 50kkm wtryski do regeneracji a DPF do
    > czyszczenia ...

    W sumie przejechałem 230 kkm.
    Część siłą rzeczy zatankowana gdzie indziej, więc przyjmijmy że ze 200.