  • Data: 2019-01-08 20:15:13
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-08 o 08:35, Marek pisze:

    > Śmiej się, śmiej i dalej lej najgorsze szczyny na taniej stacji przy
    > Auchanie, po których auto się dusi.

    Zwykle paliwo pochodzi z rafinerii w Gdańsku, Płocku i
    Czechowicach-Dziedzicach. Nie ma znaczenie, kto jest sprzedawcą - czy
    Orlen, czy Lotos, czy Auchan czy inne Tesco. Problem jest w chrzczeniu
    paliwa na stacjach paliw - w większości są prywatne w ramach franczyzy,
    albo jakiejś lokalnej marki. Co się w nocy dzieje na takich stacjach -
    warto odszukać reportaży Weissa (tego od "dzwonię do pana z nietypowym
    pytaniem") - tam pracownicy stacji paliw opowiadali, co się lało po
    ciemku do zbiorników (jak to się jeden wypowiedział - jak sobie oblał
    buta takim "paliwem" to zanim doszedł do kanciapy to mu się gumowe
    zelówki rozpuściły...). W mojej okolicy jest markowa stacja BP, którą
    odradzają wszyscy okoliczni mechanicy - rekord to wyjazd auta
    kilkadziesiąt metrów i pad..., i laweta... Na niej też jest to "lepsze
    paliwo".
    A co do stacji w marketach - kto innym tam sprzedaje paliwo, kto inny
    nalewa, kto inny jest kierownikiem i kto inny zgarnia zyski. Sądzisz, że
    kasjer by oszukiwał? Jak by w takim razie wycofał gotówkę z kasy
    fiskalnej? Kierownik? Musiałby namówić kasjera na przewał, zwykle nie
    jednego. A zysk i tak idzie za granicę... Tam jest duży obrót, a niższa
    cena ma zachęcić do zrobienia zakupów w markecie przy okazji - żona leci
    w półki a Ty tankujesz. A nie dlatego, że tam jest gorszej jakości paliwo
    Twierdzę, że wobec dużego obrotu tam jest najlepsze paliwo - nie ma
    starego w zbiornikach, odstanego z wodą czy innymi syfami - bo jest
    bardzo duży obrót. A paliwo jest z tej samej bazy co ma stacja obok...
    T.