  • 31. Data: 2015-01-07 00:32:45
    Temat: Re: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,20
    35,13741

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Miałem rację ze nie wierzyłem.

  • 32. Data: 2015-01-07 00:38:53
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,20
    35,13741

    >Miałem rację ze nie wierzyłem.

    Tak ? A to ciekawe.

  • 33. Data: 2015-01-07 00:48:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 11:54:51 -0800 (PST), k...@g...com
    > VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

    Ale akcyza tez jest oblozona VAT, wiec cena detaliczna nie spada
    proporcjonalnie do ceny ropy.

    J.

  • 34. Data: 2015-01-07 00:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2015 22:19:50 +0100, Alf/red/ napisał(a):

    > Ani jeden, ani drugi nie macie racji. Płaciłem od 4.50 do 4.65 w wakacje
    > (Neste, BP, Lukoil) przez 4,20 na jesieni i 3.43 w same wigilie.
    > Pierwszy raz ponad 5 trafiło mnie w połowie 2011.

    Siegnalem do zapiskow - w lipcu 2008 ON byl nawet po 4.74.
    W styczniu 09 3.29

    No ale warto pamietac ze zlotowka tez wolte wywinela, dolar byl juz po
    2zl, a potem po 4.

    J.

  • 35. Data: 2015-01-07 00:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > W USA ciągle jeszcze ceny spadają: nie warto tankować do pełna :-)
    > Codziennie ceny ciut mniejsze...
    > Czasem nawet o 10 centów na galonie tańsze wieczór niż było rano.
    >
    > Na przedmieściach Chicago wczoraj widziałem już pierwszy
    > raz cenę poniżej 2 dolarów USD za gallon (1 gallon to ok 3,8litra).
    > To "poniżej" to może lekka przesada, bo cena brutto $1.999/gal :-)

    2 dolary za prawie 4 litry... :)

  • 36. Data: 2015-01-07 01:56:27
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 00:40:07 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Tak ? A to ciekawe.

    No, ciekawe. To nie chodzi o dzisiejszą giełdową cenę ropy z dostawą w lutym. Ten
    wykres to wolny rynek. Pytanie brzmi ile płacimy za baryłkę rosyjskiej ropy. Tej
    zakontraktowanej rok temu. To że jakaś zależność w odniesieniu do aktualnych cen ropy
    będzie jest możliwe. Pytanie brzmi czy Polska kupiła ropę po niższej ale stałej w
    czasie kontraktu. Czy kupiła po cenie średniej z jakiegoś ustalonego okresu, na
    przykład z czasu trwania umowy. Cena gazu jest znana i była wiele razy podawana.
    Niemcy za tyle, Ukraina za tyle, Polska najdrożej. A co z ropą?

  • 37. Data: 2015-01-07 01:59:20
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 00:48:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 6 Jan 2015 11:54:51 -0800 (PST), k...@g...com
    >
    > Ale akcyza tez jest oblozona VAT, wiec cena detaliczna nie spada
    > proporcjonalnie do ceny ropy.
    >
    > J.

    Dobry układ. Podatek od podatku. Wystarczy podnieść jeden żeby drugi był większy.

  • 38. Data: 2015-01-07 03:38:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 16:56:27 -0800 (PST), k...@g...com

    > No, ciekawe. To nie chodzi o dzisiejszą giełdową cenę ropy z dostawą
    > w lutym. Ten wykres to wolny rynek. Pytanie brzmi ile płacimy za

    Miales raczej porownac ceny ropy rosyjskiej i Brent.
    Z tego wynika ze rosyjska zazwyczaj nieco tansza.

> [...]
    > kontraktu. Czy kupiła po cenie średniej z jakiegoś ustalonego
    > okresu, na przykład z czasu trwania umowy.

    kontrakty Orlenu i Lotosu sa tajne, ale z roznych wypowiedzi wynika,
    ze typowa jest konstrukcja np "srednia gieldowa z 3 miesiecy minus
    rabat". Nie z 3 miesiecy przed podpisaniem kontraktu, tylko na biezaco
    liczona w miare dostaw - czyli umowa nie okresla ceny, tylko algorytm
    liczenia w oparciu o gielde. W okresach spadku jest niekorzystna dla
    odbiorcy - ale zostaje ten wynegocjowany rabat.

    > Cena gazu jest znana i
    > była wiele razy podawana. Niemcy za tyle, Ukraina za tyle, Polska
    > najdrożej. A co z ropą?

    Ano, tak podawali, a czasem podawali, ze sa podobne formuly.
    Czyli razem nikt nic nie wie, no ale tu chodzi o pieniadze :-)

    W dodatku to od dluzszego czasu chyba nie ma transakcji Polska-Rosja,
    tylko polska firma-rosyjska firma, a nawet niekoniecznie rosyjska.
    Firmy rozne, mimo ze gaz pochodzi z jednego zrodla i przyplywa jedna
    rura :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-01-07 08:25:04
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/01/15 00:59, Budzik wrote:
    > 2 dolary za prawie 4 litry... :)

    No to zapraszam do Libii albo Wenezueli.

    --
    Alf/red/

  • 40. Data: 2015-01-07 08:25:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > 2 dolary za prawie 4 litry... :)

    Tam podatek w paliwie to z 5% a nie 60 :)