  • 11. Data: 2015-01-06 16:16:20
    Temat: Re: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czyli mają wszystkie a tylko jedna informuje - rozumiem - dzieki.

    Tak jest juz od dawna.
    Cyt artykulu z 2012:
    " Do niedawna udział biokomponentów w oleju napędowym wynosił 5 procent, ale
    w połowie lutego, bez najmniejszego rozgłosu, czy nawet najmniejszej
    informacji, dominujące na polskim rynku rafinerie zaczęły stosować aż
    7-procentowy dodatek biokomponentów...
    Zarówno Orlen jak i Lotos, do których należy niemal cały rynek hurtowy paliw
    płynnych w Polsce, skwapliwie skorzystały z danej możliwości i błyskawicznie
    wprowadziły zmiany w technologii produkcji oleju napędowego, przestawiając
    się na paliwo oznaczone symbolem B7. Przedstawiciele obu koncernów, w
    których udziały ma Skarb Państwa, przyznają, że takie paliwo jest już na
    prawie wszystkich stacjach, ale nie widzą potrzeby informowania o tym
    klientów, ponieważ w świetle obecnych przepisów jest to zwykły olej
    napędowy."

  • 12. Data: 2015-01-06 18:58:39
    Od: adam <a...@w...pl>

    2015 13:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    utrzymania zapasów na trzy miesiące do przodu. Jeśli po trzech miesiącach ropy po 50
    dolców paliwo nie spadnie to będzie znaczyło że chuje nas doją. Trzy miesiące temu na
    giełdzie ropa była po 95 dolarów za baryłkę. Inna sprawa ze nikt nie wie ile płacimy
    Rosji za ropę. Giełda to wolny rynek. Umowy długoterminowe to inna para kaloszy. Przy
    umowach długoterminowych cena może spadać wolniej niż na giełdzie.

    Korelacja między ceną baryłki, a ceną na stacji jest niewielka, jest
    kilka przyczyn:
    Tak jak pisze kogutek, doświadczenie mówi, ze my raczej nie kupujemy po 52.
    Przy spadających cenach lud się cieszy, więc zaczynają kombinować
    producenci i dystrybutorzy i podnoszą swoje marże.
    Kombinuje też rząd, jak cena spada to mu dochody też spadają. Na razie
    mamy kilka groszy od zapasów, a wcale się nie zdziwię, jak niedługo coś
    jeszcze wymyślą.
    Cena surowca, to bardzo niewielki procent ceny paliwa na stacji.
    Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były
    coś około 5 zł

  • 13. Data: 2015-01-06 19:45:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Korelacja między ceną baryłki, a ceną na stacji jest niewielka, jest

    ROTFL nie no skad, w ogole. To dlaczego spada cena na stacjach ?

> [...]
    > Kombinuje też rząd, jak cena spada to mu dochody też spadają. Na razie
    > mamy kilka groszy od zapasów, a wcale się nie zdziwię, jak niedługo coś

    Ta wiedza od wrozbity Macieja ?:)

    > Cena surowca, to bardzo niewielki procent ceny paliwa na stacji.

    Co to znaczy niewielki ? Cena surowca to okolo 40% calosci.

    > Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były
    > coś około 5 zł

    A ile wtedy kosztowal $, zadales sobie te pytanie ?

  • 14. Data: 2015-01-06 20:25:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-06 19:45, Czesław Wiśniak wrote:

    > ROTFL nie no skad, w ogole. To dlaczego spada cena na stacjach ?

    Przecież prawdę napisał - cena ropy spadła o połowę, a cena na stacji o 15%.

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-01-06 20:43:12
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Przecież prawdę napisał - cena ropy spadła o połowę, a cena na stacji o
    > 15%.

    Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie ma.

  • 16. Data: 2015-01-06 20:54:51
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:44:25 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie ma.

    VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

  • 17. Data: 2015-01-06 21:11:52
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie
    > ma.

    >VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

    Oczywiscie vatu tak, akcyza jest wyzsza niz vat. Jeszcze koszty rafinacji,
    dystrybucji, jakas oplata paliwowa i teraz oplata zapasowa hehe

  • 18. Data: 2015-01-06 21:22:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa m...@w...pl ...

    > Dolar się umacnia i dowalili nowy podatek.

    podatek ktorego jeszcze nie ma juz wpływa na cene? Hmm...

  • 19. Data: 2015-01-06 21:22:38
    Od: marcink <m...@p...wp.pl>

    W dniu 2015-01-06 o 15:33, PlaMa pisze:

    > Dolar się umacnia i dowalili nowy podatek.

    I tak się dziwie, że ten rząd nie podniósł od razu podatku tak abyśmy
    się niezorientowani, że w ogóle mogło być taniej.
    A tak w ogóle to jesteśmy głupi naród w normalnym kraju europejskim za
    takie numery to by były protesty a u nas cieszymy się ze nie jest po 5
    zł jak mogło by być po 3zł

  • 20. Data: 2015-01-06 21:29:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    PlaMa wrote:

    > Dolar się umacnia i dowalili nowy podatek.

    w 2007 . Kaczyński podpisał
    http://jazdadom.salon24.pl/624641,uproszczenia-czyli
    -o-oplacie-zapasowej

    --