  • 11. Data: 2009-11-09 09:20:15
    Temat: Re: Palenie żarówek w scenicu - trochę kiedyś było - ale problem został.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 21:36:54 +0100, pawelj napisał(a):

    > Pytanie - co i czym można sprawdzić żeby zdiagnozować przyczynę.

    A sprawdź ty czy masa silnika jest podłączona do masy autka :)
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-11-09 09:29:57
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Skoro kolega nie ma problemów z rozruchem, to raczej nie ma problemów z
    dobrym podłączeniem akumulatora do reszty.
    Oczywiście napięcie ładowania warto sprawdzić.
    --
    Pozdr
    EM

  • 13. Data: 2009-11-09 09:30:02
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > W ogóle się nie dziwię. Nadto dobrze pamiętam czasy, kiedy niepopsuty
    > akumulator był rzadkością.

    Wtedy nawet niepopsuty samochód był rzadkością ;-)))

  • 14. Data: 2009-11-09 09:51:06
    Temat: Re: Palenie ?arówek w scenicu - troche kiedy? by?o - ale problem zosta?.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    EM wrote:
    > Skoro kolega nie ma problemów z rozruchem, to raczej nie ma problemów z
    > dobrym pod??czeniem akumulatora do reszty.

    Tak tak ... ja tez tak myślalem. Lanos kręcił aż miło, a w gniazdku 15V.
    Klema była odkrecona. Być moze łuk elektryczny podczas rozruchu/
    temperatura "uszczelniały" łacze.

  • 15. Data: 2009-11-09 10:54:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Wtedy nawet niepopsuty samochód był rzadkością ;-)))

    I to na placu przed fabryką. Potrafili zepsuć nawet kulkę do łożyska
    (albo zgubić).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-11-09 11:46:33
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Ja mam Lagunę II i też mi paliła tzn. spaliła kilka żarówek. Okazało się, że
    był słaby kontakt na klemach.

    Generalnie palenie żarówek zazwyczaj wskazuje na jakiś problem z
    akumulatorem lub jego okolicami. On stabilizuje napięcie w instalacji
    samochodu.

    PC

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4587
    (20091109) __________

  • 17. Data: 2009-11-09 12:08:40
    Od: gary <g...@c...pl>

    PC pisze:
> [...]
    4587 (20091109) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    A czy w 21 wieku gdzie migające diody robi się w oparciu o technikę
    mikroprocesorową doczekamy się reglerów do alternatorów które nie będą
    musiały liczyć na tłumienie nadmiernego wzrostu napięcia przez
    akumulator tylko same będą stabilizowały prąd ładowania i maksymalne
    napięcie alternatora(nawet przy odłączonym akumulatorze) ?

  • 18. Data: 2009-11-09 12:51:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gary,

> [...]
    > akumulator tylko same będą stabilizowały prąd ładowania i maksymalne
    > napięcie alternatora(nawet przy odłączonym akumulatorze) ?

    Fizyki oszukać się nie da - energię zgromadzoną w polu wirnika
    spożytkować jakoś trzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2009-11-09 13:20:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Fizyki oszukać się nie da - energię zgromadzoną w polu wirnika
    > spożytkować jakoś trzeba.

    można jej nie "wytwarzać"
    np. obniżając napięcie na wirniku

  • 20. Data: 2009-11-09 13:57:32