    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Padł mi akumulator ...
    Date: Wed, 1 Feb 2012 16:29:31 +0000 (UTC)

    Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > Tak, mam taki akumulator. Oryginalny.
    > jeszcze dzje radę, choć w tem morzoy słychać, że powoli zaczyna mu
    > się nie chcieć.
    > Samochód głównie porusza się w trasie - parę godzin jazdy, parę dni stania.

    > Kiedy nie mam pojęcia, ile kosztuje - nie ma takichj w handlu.
    > :-)))

    > E... zmieniasz warunki zadania.
    > ;-)))

    Dobra, zmieniam warunki. Są dwie rzeczy użytkowe spełniające to samo zadanie i
    niewrażliwe na modę. Co to by mogło być, buty nie, kapelusz też nie. wiem.
    Akumulator. Są dwa akumulatory. Mają taką samą pojemność, napięcie. Jeden jest
    szary a drugi kolorowy. Szary ma żywotność 5 lat. Piszę z doświadczenia bo mój
    ma 4 lata i bardzo dobrze sobie radzi przy niskich temperaturach. Na bank do
    następnej zimy wytrzyma. Jest w tym również zasługa silnika w bardzo dobrym
    stanie. Kosztował połowę tego co kolorowy. Pytanie brzmi. Kiedy w obydwu
    akumulatorach stosunek jakości do ceny będzie taki sam. I odpowiedzi. 1 Po 5
    latach. 2 Po 10 latach. 3 po okresie dłuższym niż 10 lat. Dla utrudnienia
    należy dodać że jakiś postęp techniczny przechodzi z drogich akumulatorów na
    tańsze. Robią je ci sami producenci ( jak kupowałem swój najtańszy w całym
    markecie akumulator to facet z obsługi powiedział że na palecie z
    akumulatorami był na kartce napis Centra). W związku z tym ( o modernizację
    idzie a nie o Centrę) jeśli za rok będę zmuszony do wymiany akumulatora. A
    pierdolił się z nim jak matka z łobuzem nie będę i jak tylko raz jęknie to
    idzie do recyklingu. To następny szary akumulator może mieć parametry tego
    kolorowego sprzed pięciu lat. I wytrzyma nie pięć lat tylko sześć. Argument że
    wymiana akumulatora to strata czasu i nerwy do mnie nie dociera. Wymienia się
    zanim zdechnie a nie miesiąc po tym jak zdechł. No i kupuje się samochody w
    których nie trzeba wyjmować silnika żeby akumulator wymienić.