  • 21. Data: 2009-01-31 11:20:36
    Temat: Re: PT100 i dylemat
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    > Akurat mogę zrobić korektę nawet co 1 stopien, flesza wystarczy na
    > wszystko.

    To nie jest kwestia ile masz pamięci pod ręką tylko ile komórek mózgowych w
    głowie.
    Popatrz na charakterystykę PT100 i sam zdecyduj czy przy rozdzielczości na
    poziomie 0.7 stopnia trzeba linearyzować co 100, 50, 10, 5 czy 1 stopień.
    Głupio się narobić to każdy potrafi.

    Robert

  • 22. Data: 2009-01-31 11:30:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bart,

    Saturday, January 31, 2009, 12:19:01 PM, you wrote:

    [...]

    > się, że poniżej 1.25V nie zejdzie czyli przy wymaganym prądzie 10mA sonda
    > powinna mieć minimum 125ohm, bo poniżej stabilizacja prądu nie bedzie
    > działać tak ?

    Będzie działać nawet od zera.

    > A co będzie od góry? Mając Vin 5V do ilu bedzie działać ?

    Raczej tu może być problem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-01-31 11:38:58
    Od: "Bart" <b...@b...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    > Hello Bart,
    >
    > Saturday, January 31, 2009, 12:19:01 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Będzie działać nawet od zera.

    A na jakiej podstawie tak sądzisz ? Przecież prąd się bierze z rezystancji i
    napięcia.

  • 24. Data: 2009-01-31 11:48:09
    Od: "Bart" <b...@b...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Będzie działać nawet od zera.

    > Raczej tu może być problem.

    To zadam pytanie jeszcze raz ... czy przy Vcc=5V dam radę stabilnie mierzyć
    spadek napięcia na PT100 w zakresie 0.5..2.5V używając LM317 ? Czy może
    powinienem dać wyższe napięcie zasilania do LM-a ?

  • 25. Data: 2009-01-31 12:39:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bart,

    Saturday, January 31, 2009, 12:38:58 PM, you wrote:

    > A na jakiej podstawie tak sądzisz ?

    Na podstawie wiedzy i doświadczenia.

    > Przecież prąd się bierze z rezystancji i napięcia.

    A może jednak napięcie jako spadek wywołany przepływem prądu przez
    okresloną rezystancję?

  • 26. Data: 2009-01-31 12:41:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 12:48:09 +0100, Bart wrote:
    >To zadam pytanie jeszcze raz ... czy przy Vcc=5V dam radę stabilnie mierzyć
    >spadek napięcia na PT100 w zakresie 0.5..2.5V używając LM317 ? Czy może
    >powinienem dać wyższe napięcie zasilania do LM-a ?

    2.5V na pt_100_ to chyba jednak spora przesada.

    Poza tym .. opierajac sie na dokladnosci LM317, to chyba nie bedzie to
    dokladne ..

    J.

  • 27. Data: 2009-01-31 12:41:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bart,

    Saturday, January 31, 2009, 12:48:09 PM, you wrote:

    [...]

    > To zadam pytanie jeszcze raz ... czy przy Vcc=5V dam radę stabilnie mierzyć
    > spadek napięcia na PT100 w zakresie 0.5..2.5V używając LM317 ? Czy może
    > powinienem dać wyższe napięcie zasilania do LM-a ?

    Powinieneś dać wyższe. A tak w ogóle, to LM317 jako stabilne źródło
    prądu, to niekoniecznie szczęśliwy pomysł.

  • 28. Data: 2009-01-31 14:08:07
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > z piekarnika elektrycznego ma być suszarka z małą automatyką

    Jak to ma być takie zastosowanie, to daruję sobie moje uwagi na temat pomysłów
    na budowę układu pomiaru temperatury.
    Czytając posty, raczej spodziewam się dokładności rzędu 20-30°C niż
    pojedynczych stopni. W tej aplikacji powinno to wystarczyć. Układ będzie
    zawyżał rzeczywistą temperaturę.
    K.