    From: "Bart" <b...@b...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PT100 i dylemat
    Date: Sat, 31 Jan 2009 12:19:01 +0100

    "rpdrobny" <r...@w...pl> wrote in message news:gm1b8t$12n$1@news.wp.pl...

    > Nc wielkiego. Poprostu zastosuj jakiś algorytm uśredniania sygnału,
    > odrzucania debilnych wartości, itp., coby odczyt nie latał i reszta
    > automatyki nie musiała "regulować" w rytm zakłóceń.

    Aaaa no teraz jasne. Mam już napisane uśrednianie z 2, 4, 8 i 16 sampli i
    będę eksperymentował.
    Martwi mnie tylko źródło prądowe.

    LM317 w wersji tej: http://download.maritex.com.pl/pdfs/sc/LM317LD.pdf ma
    "Minimum output current to maintain regulation" == max 2.5mA, typowy 1.5mA
    czyli będzie działał przy małych prądach ale mam problem.

    Bo Vin jest u mnie 5V, PT100 będzie przyjmować wartości od 100-250 ohm przy
    prądzie ustawionym na 10mA z tym, że obawiam się czy ten LM317 będzie w
    stanie pracować z takimi rezystancjami ???? Jaka jest zależność Vin przy
    stabilizatorze prądu i jakie jest minimalne napięcie wyjściowe? Wydaje mi
    się, że poniżej 1.25V nie zejdzie czyli przy wymaganym prądzie 10mA sonda
    powinna mieć minimum 125ohm, bo poniżej stabilizacja prądu nie bedzie
    działać tak ?
    A co będzie od góry? Mając Vin 5V do ilu bedzie działać ?