  • Data: 2009-01-30 19:38:09
    Temat: Re: PT100 i dylemat
    Od: "Bart" <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    "rpdrobny" <r...@w...pl> wrote in message news:glviuj$fu$1@news.wp.pl...

    > Zastanów się co oznacza dla Ciebie pomiar niezbyt dokładny.
    > PT100 w zakresie 150 ...300 stopni zmienia rezystancje w zakresie 157 do
    > 212 Ohmów,
    > tzn. 0.36 Ohma na stopień Celcjusza (w przybliżeniu).
    >
    > Jeżeli więc ADC jest 8 bitowy to masz rozdzielczość 255 bitów, tzn.
    > (300-150)/255=0.6 stopnia,
    > oraz 5V/255 = 20mV na 1 bit.

    Rozdzielczość przetwornika wynosi 10bit. Jeśli nawet miga szum na ostatnim
    bicie to można uśrednic kilka pomiarów i wyciśniemy z niego 10 bitów. Czy
    się mylę?
    Liczmy szerzej

    (300-100)/1024=0.02 stopnia
    5V/1024=0.005 około
    No ale można użyć referencji wewnątrz procka 2.56V zamiast 5V.

    > No i teraz meritum.
    >
    > Dla przykładu jak zrobisz źródło prądowe 10 mA, to masz sygnał w zakresie
    > od 1.57 do 2.12 Volt.,
    > gdzie zmiana o 1 stopień to zmiana o 3.6 mV.

    No tak ale nawet jak mam od 0.5V do 2.5V przy zakresie 5 lub 2.56V i 10
    bitach to co wtedy ?

    Mnie wystarczy +/- - lub 2 stopnie dokładności