  • Data: 2013-03-13 02:56:18
    Temat: Re: PRZYKRECANIE SRUBY PRZEZ OPERATOROW GSM - deja vu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 16:17:54 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):
    > Otóż zauważam, że ludzie z bogatych krajów gdzie najniższa pensja to
    > równowazność 4000 zł / mies. niezbyt ochoczo kupują te wszystkie

    Zazwyczaj za tym ida tez wieksze koszta. Moze nie calkiem tak, bo okazuje
    sie ze sporo towarow nawet tanszych niz u nas, ale na cos te pieniadze
    musza wydawac. I niekoniecznie maja wolne 1000$ do wydania na jakies
    duperele. Ale latwiej u nich o te 1000$ niz u nas.

    > gadżety i wolą używać stare sprzęty do których "przywykli".

    To tylko jedna strona medalu.

    Bo druga wyglada np tak
    http://www.youtube.com/watch?v=dmNfdaIFwUQ

    Trzecia to ilosc sprzedanych smartfonow w ciagu powiedzmy roku, czwarta -
    zobacz Sony -

    > Tak samo mam kupę znajomych w Kanadzie i Wielkiej Brytanii i juz dawno
    > mnie dziwiło, że zadowala ich nienajnowszy sprzęt tele-audio-video.
    > Jak się nawet pytam dlaczego nie kupią jakiegoś tam cudeńka to mi
    > odpowiadają w stylu: "WY TAM W POLSCE NIE MACIE W CZYM MIESZKAĆ TO WAM
    > PRZYNAJMNIEJ DALI KOMÓRECKI NA POCIECHĘ".

    Eee tam. Zaszedlem niedawno do sklepu. Wiesz jaki to klopot wybrac
    odpowiedni telewizor ? Tydzien trzeba analizowac. A potrzebny mi ten
    telewizor do szczescia mniej wiecej tak jak piate kolo do wozu.
    No i wyszedlem.
    Ale wroce, bo nie mam wyjscia. Inaczej nadal bym ten stary ogladal :-)

    > Tak się zastanawiam, coś w tym chyba jest... Tam przywiązuja uwagę
    > żeby sobie wielka chałupę kupić po 3 latach pracy a u nas po ćwierć
    > wieku harówy stać ludzi najwyżej na kawalerkę i... komórkę. Żałosne to
    > trochę...

    Kwestia kultury. Tam taki zwyczaj - mlodzi sie wyprowadzaja na swoje.
    Czemu sprzyja/wymusza kultura pracy - pracujesz tam, gdzie cie przyjeli.
    Mieszkasz tam,gdzie pracujesz (tzn w promieniu 50 mil - i pisze raczej o
    USA niz Australii). Projekt sie konczy, zwalniaja cie, szukasz kolejnej
    pracy, przeprowadzasz na drugi koniec kraju. Czemu sprzyja niepracujaca
    zona, przyzwyczajone do sytuacji banki itp.
    A zobacz np Wlochy - tam narzekaja ostatnio ze mlodzi zostaja "u mamusi".

    Stac ich ? Nie bardzo. Dom na kredyt. Do emerytury beda splacac.
    Wielki ? Wielki, ale z dykty :-)

    Studenci ? No coz, latwiej sobie wyobrazic studenta goniacego za nowinkami,
    niz emeryta. Ale tak gwoli scislosci to warto by sprawdzic czy nie
    potrzebuja jakiegos wkladu wlasnego na dom, albo czy na studia nie musieli
    wziac kredytu.

    Tak czy inaczej - smartfon przedstawia jakas tam uzytecznosc. Dla kazdego
    inna. Dla wielu - znikoma lub w ogole zadna. A podobna przedstawia i stary
    telefon.

    J.