  • 21. Data: 2010-09-12 16:34:45
    Temat: Re: [PROSBA] Krew
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Agent to nadaje:
    >
    > OddaÄ&#65533; moĹźna prawie zawsze ale nie ma takiej potrzeby. Oddasz później,
    > kiedy bÄ&#65533;dziesz w dobrej formie. Oddawana krew prawie nigdy nie trafia
    > bezpoĹ&#65533;rednio do wskaznego pacjenta. Pacjent dostanie
    wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwÄ&#65533; krew z
    > banku krwi a jego zasoby zostanÄ&#65533; uzupeĹ&#65533;nione od Ciebie.
    > PeĹ&#65533;nowartoĹ&#65533;ciowe produkty krwiopochodne moĹźna produkowaÄ&#65533;
    nawet z krwi
    > zaraĹźonej HIV wiÄ&#65533;c przeziebienie nie jest czynnikiem
    dyskwalifikujÄ&#65533;cym.
    > Chodzi jedynie o TwĂłj dyskomfort bo to jednak osĹ&#65533;abia organizm ktĂłry ma
    > akurat swoje problemy.

    To jak można oddać później to niech odda ten co mu operację będą robili.
    Dostanie 4 jednostki ( średnio po 200 zł za jednostkę) to jest winny 8 stów albo
    5 jednostek. Po takim apelu może pójść z 20 osób i każdy odda po ćwiartce. A w
    czasie operacji może się okazać ze nie było potrzeby dolania do niego krwi. To
    ktoś jest łyknięty 2 tysiące. Centrum Osocza czy jak to się nazywa, należące do
    kilku polityków musi mieć co przerabiać żeby właściciele dobrze zarabiali.

  • 22. Data: 2010-09-12 16:35:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Sep 2010 12:55:46 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    >nigdy tego nie zrozumiem.
    >oodanie krwi nic nie kosztuje, trwa jakąs godzine.
    >A imo to ciagle brakuje krwi.

    Wiesz, brakuje albo i nie brakuje, cholera wie jak to jest naprawde.
    Na razie nie slyszalem zeby lekarze mowili ze pacjent im umarl bo krwi
    zabraklo. Jakos jednak jest.

    Inna sprawa ze tato czekal tydzien na operacje, bo trzeba bylo
    poczekac az jego grupa krwi przyjdzie. Ciekaw jestem co by bylo gdyby
    sie okazalo ze potrzebuje tej krwi wiecej niz nie bylo jego krwi na
    stanie.

    >Czy znieczulica spoleczna jest az tak duza?

    To nie tylko o znieczulice chodzi. Powiedmy ze naszla mnie ochota
    zachowac sie spolecznie i oddac krew. Wpisuje w googla "gdzie oddac
    krew we wroclawiu" .. i nie znajduje. Wyszukalem w koncu - czynne
    pon-pia od 8 do 14-tej.
    Ja wyciagam wniosek ze oni mojej krwi nie chca.

    To sytuacja sprzed kilku lat, teraz gugiel znajduje, stacja czynna do
    18 oraz w soboty. Akcje wyjazdowe ladnie opisane
    http://www.rckik.wroclaw.pl/index.php?status=11

    Ale w Legnicy to krwi chyba nie chca - czynne do 11. Kiedys bylo
    odwrotnie. Moze pracownicy z KGHM wystarczajaco duzo oddaja, zawsze to
    sposob na wolny dzien.

    J.

  • 23. Data: 2010-09-12 16:39:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Sep 2010 14:02:21 +0200, Alf/red/ wrote:

    >Opóźniane są planowe operacje, gdzie nie ma zagrożenia życia... i w ten
    >sposób kolejka jest rok, na przykład.

    Kolejka i tak jest na rok z braku funduszy w NFZ.
    Co najwyzej ten z grupa 0 polezy pare dni dluzej, a AB zalatwia w
    pierwszej kolejnosci.

    J.

  • 24. Data: 2010-09-12 16:44:05
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >

    > Ale w Legnicy to krwi chyba nie chca - czynne do 11. Kiedys bylo
    > odwrotnie. Moze pracownicy z KGHM wystarczajaco duzo oddaja, zawsze to

    Kiedyś. Jak państwo handlowało krwią i sprzedawało ją za granicę. Oczywiście to
    niedobre socjalistyczne państwo. To krew można było zwyczajnie sprzedać w stacji
    krwiodawstwa. Różne kwaśniaki i ich kolesie potrzebują Twojej krwi. Bo dobrze na
    niej zarabiają. A najlepiej zarabiają jak jest darmo. Jakoś w niemczech nikomu
    nie przeszkadza że można sprzedać swoją krew. Kupują, przerabiają, sprzedają
    ichniemu NFZetowi i wszystko gra.

  • 25. Data: 2010-09-12 16:58:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Sep 2010 16:44:05 +0200, kogutek wrote:

> [...]
    >krwiodawstwa. Różne kwaśniaki i ich kolesie potrzebują Twojej krwi. Bo dobrze na
    >niej zarabiają. A najlepiej zarabiają jak jest darmo.

    Kiedys to raptem pare lat temu.
    Nic sie chyba nie zmienilo w kwestii wlascicielstwa, co najwyzej
    uruchomiono te stacje frakcjonowania, co to byla osobna afera.

    >Jakoś w niemczech nikomu
    >nie przeszkadza że można sprzedać swoją krew. Kupują, przerabiają, sprzedają
    >ichniemu NFZetowi i wszystko gra.

    A mozna ? Bo juz widzialem dementi ze u nich tez jest krwiodawstwo
    honorowe.
    A nasz NFZ tez summa summarum placi za krew, co najwyzej mniej, bo
    surowiec za darmo.

    J.

  • 26. Data: 2010-09-12 17:04:54
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > honorowe.
    > A nasz NFZ tez summa summarum placi za krew, co najwyzej mniej, bo

    Można w niemczech legalnie sprzedać krew. Honorowe nie zapewnia zapotrzebowania.
    Krew jest tam normalnym towarem rynkowym. Jak mają za dużo to cena spada jak za
    mało to rośnie. To zdrowy układ. Aspirynę robi się z kartofli. To dlaczego
    rolnicy nie oddają honorowo kartofli do fabryki aspiryny?

  • 27. Data: 2010-09-12 18:53:12
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent kogutek nadaje:
    > To jak można oddać później to niech odda ten co mu operację będą
    > robili.

    Po co później? Skoro już jest na stole to niech mu w zamian za krew
    nerkę pobiorą w rozliczeniu, skoro nie wozi swojej krwi w samochodzie.

  • 28. Data: 2010-09-12 18:55:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Samo oddanie może godzinę. A znaleźć tę stację, dotrzeć tam, a potem
    > wrócić? Pamiętaj, że po oddaniu krwi zasadniczo nie powinieneś siadać za
    > kierownicą.

    samo oddanie, to w odpowiednich miejscach 40 minut.
    ale masz racje - dojechac to druga godzina - masakra ... ;-P

  • 29. Data: 2010-09-12 18:55:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Wiesz, teoretycznie po kielichu też niektórzy samochodem jeżdżą.
    >
    > Skoro za pobrane krwi przysługuje cały wolny dzień, to oznacza to, że
    > człowiek nie jest w pełni sprawny.

    oddawałes kiedys krew?
    imo to wszystko zalezy od organizmu - ja np. nie mam zadnego problemu z
    wykonywaniem normalnych czynnosci i nigdy nie przyszło mi do gowy brac dnai
    wolnego za oddanie krwi.

    A jazda samochodem - cóz - groźniejsze jest zmeczenie.

  • 30. Data: 2010-09-12 18:55:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kogutek k...@v...pl ...

    > Nie znieczulica tylko ktoś sobie super interes zrobił na darmowym
    > surowcu.

    niewatpliwie twoja odpowiedz jest pieknym przykładem tej znieczulicy.