  • 131. Data: 2004-01-22 23:37:55
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: "Maciej Przybecki" <m...@s...pl>

    > Uzytkownik <f...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .pl...

    > 50zl/mies (nie wliczam vatu)
    > np 100-200MB/www/Mysql/3-5GB/mies+ inne dodatki.
    > Mowie o srednim hostingu a nie wizytowce www
    >
    > --
    > s.
    Według mnie sytuacja na rynku prawie się ustabilizowała - ceny rynkowe dyktuje
    home.pl ;-) i są to dobre ceny.

    A z innej beczki. Prawdopodobnie zdecydujemy się jednak na wykupienie POLPAK=u
    2x2 Mbps z LB. Co o tym sądzicie w kontekście ofert GTS, Netii, czy innych
    operatorów posiadających sensowny peering z TPSA ?
    -Maciej

  • 132. Data: 2004-01-23 00:07:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slawomir Bem" <s...@d...piac.hu> writes:

    > Juz od dawna zastanawiam sie, gdzie jest logika w tym ciaglym zanizaniu
    > cen hostingu. Piwniczni prowajderzy szczycący sie dostepem 10Mbps za grosze,
    > i sprzedajacy rozbudowane uslugi za 100 zl rocznie. Patrzysz na top100
    > a oni maja ok 100 domen, to sie pytam, jaki tam jest rozklad kosztow?
    > Bo wynika ze maja zero kosztow, tylko dochod i to slaby (na jedna osobe)
    > 10000/rok to troche malo jak na na obsluge 100 domen => ponizej 1000/mies,

    1000 czego? 1000 zlotych miesiecznie przychod firmy???
    Chyba jednak nie o to chodzi, ale o co?

    > a zeby dac usluge na wysokim poziomie to trzeba sie troche jednak nameczyc.
    > Zaloze sie ze jak ktos jest maly i oferuje smieszne ceny, to MUSI
    > jechac u kogos na tzw "kole", bo inaczej by nie przezyl po prostu.
    > I takie wlasnie firmy rozpieprzaja rynek abstrakcyjnie niskimi cenami.
    > Wieksi maja latwiej bo maja wiecej klientow, ale prawda jest taka ze
    > standardowy porzadny hosting powinien kosztowac ok 100Euro/rok i wtedy
    > by sie to naprawde kalkulowalo.

    Ale chyba nie przy 100 klientach?
    Moze to po prostu musi byc masowe - albo w ogole.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 133. Data: 2004-01-23 07:16:54
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org>

    > Nie bede sie klucil, bo bylo to juz wielokrotnie poruszane w tym temacie,
    > ale normalne ceny wg standardow swiatowych (chociazby usa) to wlasnie dajmy
    > na to 10Mb/s za 2950 zl. Widzialem oferty niejednej firmy, gdzie 100mbit
    > chodzil po 1000$. Wg ciebie te "normalne ceny" sa wlasnie chore.
    Haaaaloooo ...
    Zrozum Polska to nie ¨świat" z znaczeniu internetu. To może podaj ceny z
    japoni - tam mają jeszcze taniej ....też chciałbym żeby tak było ale na
    dzień dzisiejszy 1000-1200 PLN za MBps z CIR=EIR to "NORMALNA" cena..

    --
    Regards M.J.
    :wq

  • 134. Data: 2004-01-23 07:52:37
    Od: Piotr Karkucinski <p...@d...odetnij.org>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Ale chyba nie przy 100 klientach?
    > Moze to po prostu musi byc masowe - albo w ogole.

    A jak ma jakas firma zaczac? Oglaszam, ze robie hosting, jak bede mial
    1000 klientow to stawiam serwery i kupuje lacze, ale zapisujcie sie juz.
    Rozpoczecie powaznego hostingu to jakies 2 - 3 lata inwestowania.

    wer

  • 135. Data: 2004-01-23 09:57:50
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:
    > W artykule <bup5ig$20c$1@nemesis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):
    >

    > Dla portalu i sklepow internetowych przytkane lacza to tylko dobry znak,
    > oznacza to ze liczba klientow rosnie. W przypadku hostingowcow jeszcze
    > lepszy bo wieksza ilosc przesylanych danych z kont klientow, wiecej
    > kasy z abonamentu (vide oferta home.pl z limitem przeslanych danych
    > na virtualu).

    Hmmm... Mam spore wątpliwości czy wiesz o czym mówisz, akurat pracuje
    dla dostawcy tresci, ktory zmuszony jest limitowac pewna dosyc mocno
    wysycajaca lacze usluge odbiorcom z TPNET'u. Niestety jest to usluga,
    ktora w zaden sposob nie utrzyma sie sama i zajmuje spokojnie z
    30-40Mbps w strone TPNET (ze strony TPNET do nas to w zasadzie bedzie
    jakies 3-6Mbps), nie uwierze ze taki home.pl nie bylby w stanie
    generowac wiekszych przychodow / zyskow dla operatora gdyby mogl kupic
    2x wiecej lacza za ta sama cene a co za tym idzie nie wprowadzac limitow
    (ot starciloby racje bytu hostowanie sie w Berlinie czy na zachodnim
    wybrzezu USA).

    Limity, oplaty za transfer itp. to nie jest model biznesowy - to jest
    koniecznosc w sytuacji gdy masz za male lacze w stosunku do potrzeb a
    usluga nie jest niestety az tak dochodowa zeby starczalo na chore oplaty
    dla TP.

    > Jednak jezeli pomimo tego kogos nie stac na poserzenie lacza oznacza, to
    > ze za tanio sprzedaje swoje uslugi w stosunku do kosztow.

    Hmm chyba niekoniecznie :(
    Moze oznaczac rowniez ze stara sie swiadczyc usluge, ktora nie jest az
    tak dochodowa jak np. 'zwykla' strona www.

    pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 136. Data: 2004-01-23 10:00:28
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Mnie sie zdaje, ze one nie jest dla wszystkich z gory tylko zakladane
    > "na potrzeby".

    Bo tak jest :(

    Testy kilku ISP jak najbardziej to potwierdzily :(

    pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 137. Data: 2004-01-23 10:04:04
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > W artykule <bup8mb$qba$1@atlantis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):
    >

    > W polsce wiele cen jest innych od tych z usa. Firma operujaca w Polsce
    > ponosi koszty tutaj a nie w USA. Pozatym skala zupelnie inna i poziom
    > technologizacji zycia zupelnie inny.

    Jednak chyba nie bedziesz probowal uznac za normalna sytuacji gdzie
    operator miedzynarodowy sprzedaje lacza miedzynarodowe znacznie taniej
    niz krajowy operator sprzedaje lacza po kraju....?

    Czy operator miedzynarodowy ma mniejsze koszty na swiat niz TP na swoja
    siec???

    pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 138. Data: 2004-01-23 10:35:58
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Fri, 23 Jan 2004, Maciej Przybecki wrote:

    > A z innej beczki. Prawdopodobnie zdecydujemy się jednak na wykupienie POLPAK=u
    > 2x2 Mbps z LB. Co o tym sądzicie w kontekście ofert GTS, Netii, czy innych
    > operatorów posiadających sensowny peering z TPSA ?

    A człowiek w TPSA przycinający POZMAN patrzy na tego posta
    i zaciera rączki: ,,to działa!''.

    ;)

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 139. Data: 2004-01-23 12:05:52
    Od: "topek1" <t...@p...pl>

    Mozna by jeszcze uruchomic max uslug darmowych na serwerach uczelnianych...
    newsgoupy dostepne dla klientow TPNET,
    duze archiwa ftp (kilka juz istnieje) - jezeli tepsa bedzie odbierala mase
    telefonow od klientow neo+ - czemu transfer jest tragiczny - to zmiekna
    przedzej czy pozniej...
    Jednoczesnie odpalic lekka blokade paietow lecacych przez telie do tpnet -
    wtedy tpsa bedzie musiala poluzowac swoja.....

  • 140. Data: 2004-01-23 12:38:23
    Od: " Mistrzu" <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik <f...@i...pl> napisał:

    > ??? Masz chyba nieaktualny cennik. (choc faktycznie ten na stronie
    > swierzoscia nie grzeszy)

    Na stronie jest wyraźnie napisane:

    Opłaty abonamentowe miesięczne.
    Dostęp z szybkością do 512kbps GOLD 327,05 349,94

    > porownywalny pakiet (powtarzam - porownywalny a nie taki sam)
    > w ICP [Bronze_Promo] kosztuje brutto w przyblizeniu 122 zl
    > dostajesz 2x256kbps na download i 64kbps w uploadzie (choc nieoficlanie
    > dostajesz na upload 128kbps - czyli tak jak w TPSA)

    BRONZE_PROMO do 512* kbps 121,92 zł

    * usługa w kierunku do klienta składa się z dwóch niezależnych kanałów,
    które zapewniają dostęp do Internetu realizowany w oparciu o bezpośrednie
    łącza następujących operatorów: GTS, Crowlay, ICM, WIX, Telia, Pol34, sieć
    wewnętrzna i inni użytkownicy ICP. Wartości liczone w jednostkach: 1kbps =
    1000 bps, 1 Mbps = 1 milion bps. Konfiguracja przepływności łączy do
    operatorów może ulegać zmianie. ICP zastrzega sobie prawo wyboru operatorów.

    Co oznacza, że usługa składa się z dwóch niezależnych kanałów?

    > za porownywalna usluge w NEO placisz AFAIK 149 zl.
    >
    > A zatem kto jest tanszy ? NEO ??

    128kbit/s jest w Neo wartością bardzo małą, natomiast 64 już wogóle...

    pozdrawiam