  • 101. Data: 2004-01-22 19:23:41
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <bup6o4$fp5$1@atlantis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):

    > W przypadku hostingu nie jest tak ciekowo jak to sobie wyobrazasz. Zalozmy
    > ze przeciazenie na wezle spowodowane jest tym ze ludzie po trupach zmierzaja
    > do ciebie by tylko zalozyc konto. Moze tego juz doswiadczyles, a moze nie -

    Ja jak bym byl hosting providerem to bym sie bardzo cieszyl jak by
    lacza zatykalo mi sie samymi requestami zalozenia nowego konta. Przeciez
    kazde konto to wplywy z abonamentu, myle sie ?

    > miales do czynienia z narzekaniami klientow na slaba jakosc lacz i ich
    > odchodzeniem do konkurencji z przyczyn oczywistych ?

    Kup lacze za normalne pieniadze, to klienci nie beda narzekac.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 102. Data: 2004-01-22 19:25:55
    Od: <a...@q...nu.pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > gts,crowley,futuro (ble), tktelekom, netia, atman a nie 10Mb/s za 2950 zl.
    > Ta cena jest chora. Owszem 2950 zl dla jednostek akademickich i
    > do celow naukowych zgodze sie ale nie do zarabiania kasy na sieciach
    > dotowanych z kieszeni podatnikow.
    >
    > Ogolnie moim zdaniem gdyby MANy nie pchaly po bramkach do TPNETu ruchu
    > komercyjnego to przypuszczam, ze cale Pol34 cieszylo by sie z bardzo
    szerokiej
    > bramki do tej sieci. Moim zdaniem TPSA to najbardziej kluje w oczy (portal
    > o2.pl i inne tego typu).
    >
    > Popatrz na home.pl placi kase do GTS i nie narzeka.

    A jak zaczac? Jak wybic sie na rynku ? Nie kazdy ma na tyle siana by
    wykladac na "pelnoplatne" lacza po "normalnych" cenach ktorych jakosc niby
    jest taka wspaniala.

    A kto na tym najbardziej obrywa? studenci ;]

    Pozdrawiam,
    Qpack

  • 103. Data: 2004-01-22 19:30:20
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Juz kiedys byla propozycja "dnia bez operatora dominujacego", ale nie
    udalo sie zorganizowac odpowiednio wielu chetnych. MANy ktore maja
    jednak wspolny interes i malo innych powiazan biznesowych z "operatorem
    dominujacym" moglyby to zrobic w swoim gronie.

  • 104. Data: 2004-01-22 19:34:40
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <bup84s$msf$1@atlantis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):

    > A jak zaczac? Jak wybic sie na rynku ? Nie kazdy ma na tyle siana by
    > wykladac na "pelnoplatne" lacza po "normalnych" cenach ktorych jakosc niby
    > jest taka wspaniala.

    zarabianie w internecie do najlatwiejszych nie nalezy :)

    > A kto na tym najbardziej obrywa? studenci ;]

    Studenci i osrodki naukowe, ktore w tym sporze traktowani sa jako karta
    przetargowa a maja malo wspolnego z komercyjnymi klientami MANow.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 105. Data: 2004-01-22 19:35:18
    Od: <a...@q...nu.pl>

> [...]
    > kazde konto to wplywy z abonamentu, myle sie ?

    > Kup lacze za normalne pieniadze, to klienci nie beda narzekac.

    Nie bede sie klucil, bo bylo to juz wielokrotnie poruszane w tym temacie,
    ale normalne ceny wg standardow swiatowych (chociazby usa) to wlasnie dajmy
    na to 10Mb/s za 2950 zl. Widzialem oferty niejednej firmy, gdzie 100mbit
    chodzil po 1000$. Wg ciebie te "normalne ceny" sa wlasnie chore.

    Pozdrawiam,
    Qpack

  • 106. Data: 2004-01-22 19:37:18
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <bup8mb$qba$1@atlantis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):

> [...]
    > na to 10Mb/s za 2950 zl. Widzialem oferty niejednej firmy, gdzie 100mbit
    > chodzil po 1000$. Wg ciebie te "normalne ceny" sa wlasnie chore.

    W polsce wiele cen jest innych od tych z usa. Firma operujaca w Polsce
    ponosi koszty tutaj a nie w USA. Pozatym skala zupelnie inna i poziom
    technologizacji zycia zupelnie inny.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 107. Data: 2004-01-22 19:44:50
    Od: wer <w...@a...tnij.one-spam.pl>

    > Dla portalu i sklepow internetowych przytkane lacza to tylko dobry znak,
    > oznacza to ze liczba klientow rosnie. W przypadku hostingowcow jeszcze
    > lepszy bo wieksza ilosc przesylanych danych z kont klientow, wiecej
    > kasy z abonamentu (vide oferta home.pl z limitem przeslanych danych
    > na virtualu).
    >
    > Jednak jezeli pomimo tego kogos nie stac na poserzenie lacza oznacza, to
    > ze za tanio sprzedaje swoje uslugi w stosunku do kosztow.

    Masz cos wspolnego z hostingiem? Jesli nie to nie gadaj takich bzdur.
    Przez cfaniaczkow, ktorzy maja slabiutenkie lacze za grosze rynek jest
    rozwalony, w dodatku portale, ktore daja masowke. Sredniej firmie
    naprawde jest ciezko. To jest balansowanie na granicy oplacalnosci. Ceny
    laczy sa chore w stosunku do ceny jaka mozna zaoferowac za uslugi
    hostingowe. Oczywiscie szerokie lacze mozna negocjowac ceny, tylko
    najpierw znajdz tylu klientow, zeby wykorzystac sensownie to lacze.
    Zaloz, ze masz 1000 klientow, kazdy placi Ci po 200 zl rocznie. To daje
    niby potezna sume 200 tys. zl. Tylko, ze 200 zl za serwer to naprawde
    spora cena. Za samo lacze 4Mbit musisz placic okolo 4000, co daje okolo
    50 tys. zl rocznie. Do tego koszt sprzetu, obslugi, pradu, wynajecia
    pomieszczen, papierki i ksiegowosc. I okazuje sie, ze jestes na zero, a
    gdzie pieniadze na inwestycje? Serwer to koszt minimalnie koszt 10 - 15
    tys. zl. Mowie o serwerze, a nie PC udajacym serwer. Routery, switche,
    szafy, ups-y. A jak zwiekszysz cene to nie przyjdzie klient.

    wer

  • 108. Data: 2004-01-22 19:46:01
    Od: <a...@q...nu.pl>

> [...]
    > >

    > W polsce wiele cen jest innych od tych z usa. Firma operujaca w Polsce
    > ponosi koszty tutaj a nie w USA. Pozatym skala zupelnie inna i poziom

    Klucilbym sie o technologizacje, istnieja takie cuda jak export itepe, o ile
    mowimy o tym samym, ale mysle ze tak.

    Nie musze chyba wspominac ze zarobek statystycznego polaka jest 6ciokrotnie
    nizszy niz tego z usa. Ale to tylko taki drobny szczegol...natomiast w
    Polsce jest kolo zamkniete, wlasnie przez takich jak ty..

    natomiast ty bys chcial miec w neo samych klientow i potencjalnych nabywcow
    twoich kont - zauwaz ze 90 % neostradowcow to bachory namiejetnie
    poslugujace sie slownictwem takim jak warez itp... co wlasnie obciaza
    styki..

  • 109. Data: 2004-01-22 19:50:06
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 22 Jan 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

    > Wszystko zalezy od specifiki osob podlaczonych do takiego lacza.

    Zasadniczo, czy generują upstream.
    Przy zapewnianiu taniego dostępu do netu wielu biznesmenów ;) wolałoby
    zapewne 20 Neostrad (gdyby wolno je było dzielić no i wygodnie agregować)
    zamiast 2Mbit Polpaku.
    Już teraz częste są sytuacje, że nieduzi osiedlowi dostawcy kupują po
    kilka iDSL-i zamiast kupić jednego Polpaka.
    Ale skoro 90% gospodyń nie widzi różnicy, to po co przepłacać?
    No i kwitnie badziewiarstwo.

    > Przy tak tanim masowym dostepie do internetu jakim jest NEO+ TPSA musi
    > gdzies zarobic na utrzymanie i rozbudowe swojego szkieletu. I stad mamy
    > te ceny. I moim zdaniem taka sytuacja jest do przyjecia bo dzieki TPNETowi
    > wzrastaja obroty portala,sklepa internetowym,hostingowcom. Im wiecej neostrad
    > tym wiecej potencjalnych klientow dla takich podmiotow.

    Dzięki czemu podmioty zarabiają i mogą więcej płacić za Polpaka.
    I wszyscy są szczęśliwi. ;)

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 110. Data: 2004-01-22 20:00:09
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Thu, 22 Jan 2004 20:35:18 +0100, <a...@q...nu.pl> <a...@q...nu.pl> wrote:

> [...]
    > na to 10Mb/s za 2950 zl. Widzialem oferty niejednej firmy, gdzie 100mbit
    > chodzil po 1000$. Wg ciebie te "normalne ceny" sa wlasnie chore.

    Juz nie pierwszy raz przekonuje się że to cena 3000 zł/10 MBit jest NIE
    NORMALNA.
    IMHO stawka ok 1000 - 1100 zł/MBit (z gwarancją al'a CIR=EIR) jest jak
    najbardziej normalna. Co prawda jest dostawca sprzedający za ok. 800
    zł/MBit ale mimo rozmów o łączu z gwarancją równą dostepnej przepustowości
    dział techniczny wykręca się od tego twierdząc, że nie ma żadnej gwarancji
    (mimo iż w czasie podpisywania umowy sprzedawali łącza CIR=EIR i po kilku
    miesiącach zorientowali się, że można "wycisnąć" jeszcze trochę kasy) i
    niestety za tą cenę ma się łącze o o efektywnej przepustowości 50% tego co
    się zakupiło w innym przypadku jest 30% pakietów zgubionych za pierwszym
    routerem za siecią dostawcy.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+