  • 21. Data: 2011-09-20 11:09:04
    Temat: Re: [PORD] pytanko o sytuację.
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
    >OK, co do wyrazistości to masz rację, to słówko wyleciało mi z pamięci,
    >chociaż jak sobie wyobrażasz "niewyraźne" sygnalizowanie - nie mam
    >pojęcia ;->

    IMHO "wyraźnie" oznacza właśnie m.in. jednoznacznie.

    >Ale - zwróć uwag na podkreślenie - jak pisałem sygnalizuje się _zamiar_
    >wykonania manewru, a nie sam manewr, jak ty pisałeś.

    Pisałem o sygnalizowaniu manewru zawczasu. Czyli, innemi słowy, zamiaru
    wykonania tegoż.

    >Generalnie w praktyce przekłada się to na to, że kierunkowskazy są
    >zasadniczo zezwoleniem lub zakazem wyprzedzania/omijania dla tych
    >jadących z tyłu sygnalizującego oraz zakazem rozpoczęcia wyprzedzania
    >dla tych z przodu.
    >
    >Nie jest to żadna gwarancja wykonania manewru przed obserwatorem z
    >przodu ani też sygnał ustąpienia pierwszeństwa.
    >
    >Co więcej z zamiaru można zrezygnować ;)

    Owszem. I dlatego można sobie próbować naprawiać samochód z cudzego OC
    po kosztach mandatu :-/

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 22. Data: 2011-09-20 11:16:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 13:07, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > O! Stary dobry Endriu, co nie przyzna sie do bledu!

    Oczka ci się już całkiem popsuły?

  • 23. Data: 2011-09-20 11:29:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 13:09, Mariusz Kruk pisze:

    > IMHO "wyraźnie" oznacza właśnie m.in. jednoznacznie.

    Mmmm... może być problem. Wyobraź sobie 3 wyjazdy z posesji w odległości
    np. 20 metrów. Ktoś zaczął migać tuż przed pierwszą. Gdzie chce skręcić?
    Czy np. uważasz, że sygnalizowanie zamiaru 45 metrów wcześniej jest zbyt
    wczesne i wprowadzające w błąd?

    Prywatnie podejrzewam, że ustawodawcy chodziło o rowerzystów oraz
    ewentualnie pozostałość po "starych" czasach motocykli i motorowerów bez
    kierunkowskazów.

    > Pisałem o sygnalizowaniu manewru zawczasu. Czyli, innemi słowy, zamiaru
    > wykonania tegoż.

    Obawiam się, że formalnie to dwie różne rzeczy.

    [ciach]

    > Owszem. I dlatego można sobie próbować naprawiać samochód z cudzego OC
    > po kosztach mandatu :-/

    Cóż, podstawowa zasada: "trust no one" ;)

  • 24. Data: 2011-09-20 11:46:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
    >Mmmm... może być problem. Wyobraź sobie 3 wyjazdy z posesji w odległości
    >np. 20 metrów. Ktoś zaczął migać tuż przed pierwszą. Gdzie chce skręcić?

    Zależy od całości sytuacji (m.in. od prędkości pojazdu).

    >Czy np. uważasz, że sygnalizowanie zamiaru 45 metrów wcześniej jest zbyt
    >wczesne i wprowadzające w błąd?

    Mnie tam na kursie uczyli, żeby sygnalizować jednoznacznie.
    Jako przykład podając częsty błąd sygnalizowania skrętu w prawo
    w Puławską z Idzikowskiego jeszcze przed Kalatówki. (Warszawa)
    http://mapy.zumi.pl/,,,21.025709,52.1861576,3,1,?use
    rMapPointText=Tu&userMapPointX=21.025436&userMapPoin
    tY=52.18642

    >Obawiam się, że formalnie to dwie różne rzeczy.

    Obawiam się, że niekoniecznie. Sygnalizować mam manewr, który będę zaraz
    wykonywać, a nie zamiar pojechania po bułki wieczorem.

    Niestety.

    --
    \------------------------/

  • 25. Data: 2011-09-20 12:28:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 13:46, Mariusz Kruk pisze:

    > Zależy od całości sytuacji (m.in. od prędkości pojazdu).

    Bingo. Ale kierunkowskaz sam w sobie nie będzie jednoznaczny.

    > Mnie tam na kursie uczyli, żeby sygnalizować jednoznacznie.
    > Jako przykład podając częsty błąd sygnalizowania skrętu w prawo
    > w Puławską z Idzikowskiego jeszcze przed Kalatówki. (Warszawa)

    Musiałbym to zobaczyć "w naturze" bo przy takim rzucie wygląda to
    inaczej, ale powiedzmy że tu sytuacja jest prosta.

    Ale np. te moje 3 dojazdy do posesji albo kilka małych skrzyżowań jedno
    za drugim - i nie wiesz dokładnie które, bo musisz najpierw zobaczyć
    tabliczkę z numerem posesji/nazwą ulicy.

    Nie włączysz kierunkowskazu przed skrzyżowaniem a potem się okaże, że to
    właśnie to "twoje"? Błąd.

    Włączysz, a okaże się, że to jednak nie to skrzyżowanie - błąd?

    Albo - parking przy jezdni. Chcę zaparkować więc zwalniam i włączam
    kierunkowskaz. Popełniam błąd? Bo w kocu któryś z parkujących może to
    uznać za sygnał, że ktoś chce "już teraz" zjechać z pasa ruchu i nagle
    wyjedzie mi przed maskę ze swojego miejsca postojowego - a ja sobie
    upatrzyłem jakieś dalsze. Z drugiej strony jak włączę tuż przed
    skręceniem kierownicy, to póki go nie włączę ci z tyłu będą
    zdezorientowani, dlaczego się tak wlokę.

    > Obawiam się, że niekoniecznie. Sygnalizować mam manewr, który będę zaraz
    > wykonywać,

    Przepis wyraźnie używa określenia "sygnalizacja zamiaru". I nie używa
    słów "zaraz" czy "bezpośrednio przed" (tym razem ponownie dokładnie
    sprawdziłem ;) )

    To jest niestety dość płynna i uznaniowa sprawa - jak przesadzisz z
    jednoznacznością dla tych z przodu, to możesz zaskoczyć kogoś z tyłu.
    Osobiście jestem zwolennikiem wyraźniejszej sygnalizacji dla tych z tyłu
    - ten z przodu ma informację uzupełniającą do zweryfikowania włączonego
    kierunkowskazu (zmiany prędkości).

    > a nie zamiar pojechania po bułki wieczorem.

    No, bez przegięć.

    > Niestety.

    Niestety niektórzy też lubią sobie czynić założenia na podstawie
    przepisów ("tutaj chyba wolno tylko 50, więc to że tamten jedzie
    szybciej to pewnie złudzenie") albo własnej radosnej interpretacji (np.
    kwestia kierunkowskazów na "prawdziwych rondach" - wielu uparcie
    sygnalizuje chęć wjechania na wysepkę, a potem inni uważają, że jak ktoś
    nie sygnalizuje zamiaru wykonania manewru bo jedzie zgodnie z
    wyznaczonym na rondzie pasem ruchu, to na pewno zjedzie wcześniej).

  • 26. Data: 2011-09-20 12:43:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
    >Bingo. Ale kierunkowskaz sam w sobie nie będzie jednoznaczny.

    Ale w połączeniu z prędkością, już ma duże szanse.

> [...]
    >nie sygnalizuje zamiaru wykonania manewru bo jedzie zgodnie z
    >wyznaczonym na rondzie pasem ruchu, to na pewno zjedzie wcześniej).

    Ech, ronda to w ogóle u nas popaprana sprawa. W szczególności dlatego,
    że spora część de facto nie jest rondami w sensie funkcjonalnym, tylko
    jakimiś potworami.

    --
    \------------------------/

  • 27. Data: 2011-09-20 12:52:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 14:43, Mariusz Kruk pisze:

    > Ale w połączeniu z prędkością, już ma duże szanse.

    Niestety niektórzy mają proste podejście: miga -> skręca, jedzie -> na
    pewno poniżej limitu jaki mi się wydaje obowiązujący :(

  • 28. Data: 2011-09-20 17:10:32
    Od: Glub <g...@g...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > nie sygnalizuje zamiaru wykonania manewru bo jedzie zgodnie z
    > wyznaczonym na rondzie pasem ruchu, to na pewno zjedzie wcześniej).

    Wytlumacz jak prawidlowo "migać" przed wjazdem, po wjeździe i zjeżdżając z
    ronda?

    Mnie fascynuja migajacy w "lewo" kręcąc sie w kółko.
    --
    Glub SW-T400

  • 29. Data: 2011-09-20 18:55:27
    Temat: Re: [PORD] pytanko o sytuacj?.
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Babki puszk?.

    Hehehehe, takie pytania rozpętują burze :)
    No prawdziwa precolwa dyskusja :)

    --
    _______
    Songoku

  • 30. Data: 2011-09-20 21:01:40
    Temat: Re: pytanko o sytuacje.
    Od: "Drzewo" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:5718fe43-57c4-4cc7->> Obop lna.
    > Sprawca kolizji bedzie pani z puszki, motocyklista dostanie mandat za
    > wprowadzenie w blad kierowcy samochodu.

    Dokladnia tak. To dziala tak samo jak wtedy gdy ludzie chca sie wyprzec
    wymuszenia pierwszenstwa argumentujac duza predkoscia osoby, na której je
    wymuszaja.

    Pozdrawiam,
    Drzewo.