eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePOLSKA › Re: POLSKA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: zefir <z...@S...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: POLSKA
    Date: Mon, 23 May 2011 23:27:52 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <irejgo$voc$1@news.onet.pl>
    References: <iqs76v$oo2$1@node2.news.atman.pl>
    <4dd1a23a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <iqt1dn$4cl$2@news.onet.pl>
    <4dd240dc$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@4...com>
    <4dd27cc8$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...com>
    <4dd27f2d$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@4...com>
    <4dd2a173$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqvpfh$5dt$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@4...com>
    <4dd382ac$0$2508$65785112@news.neostrada.pl> <ir00mn$46d$1@news.onet.pl>
    <4dd38dff$0$2504$65785112@news.neostrada.pl> <ir1ba4$eu0$1@news.onet.pl>
    <4dd44a03$0$2457$65785112@news.neostrada.pl> <ir45sk$ujo$1@news.onet.pl>
    <4dd6243c$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81-210-103-194.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306186073 32524 81.210.103.194 (23 May 2011 21:27:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 May 2011 21:27:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.17) Gecko/20110424
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <4dd6243c$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:640699
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.05.2011 10:20, Tom01 pisze:
    > W dniu 11-05-20 00:33, zefir pisze:
    >> Metoda zwiększenia widoczności jest mi obojętna, ważny jest efekt, ale
    >> nie uważam, że obowiązek noszenia odblasków skutkować będzie powszechnym
    >> założeniem, że wszyscy je noszą i zwiększeniem zagrożenia dla tych,
    >> którzy ich nie noszą.
    >
    > Proszę uzasadnić tą hipotezę. Bo żadne miarodajne dowody tego nie
    > potwierdzają. Nawet te najbardziej kosztowne, bo eksperymenty na
    > ludziach. Proszę dopuścić do siebie myśl, że zwiększanie widoczności
    > czegokolwiek wiąże się równocześnie z osłabieniem widoczności czegoś
    > innego. W to co bardziej widoczne Pan już nie wiedzie, potwierdzają to
    > dane o ilości wypadków dotyczące zderzeń czołowych. Ale w to co gorzej
    > widoczne może Pan wjechać ze zwiększonym prawdopodobieństwem i to też
    > potwierdzają dane dotyczące wypadków ogółem. Bilans jest lekko ujemny.
    > Kilkuprocentowy. Niby mało, ale to jest w Polsce kilkaset nowych
    > nagrobków. Kilka lat doświadczeń i kilka krajów wykazuje identyczne
    > zależności. Nie daje to Panu do myslenia?

    Przestań z tym panem, tu jest usenet. Masz jakiegoś linka do
    wiarygodnych statystyk czy jakichś badań z których wynika, że ilość
    ofiar wypadków wzrosła po wprowadzeniu np. obowiązku jazdy na światłach
    czy też noszenia odblasków przez pieszych? Chętnie poczytam.

    >
    > > Rowerzyści wg przepisów obowiązani są mieć
    >> oświetlone rowery w nocy a jakoś nie zwiększyło się przez to zagrożenie
    >> tych nieoświetlonych.
    >
    > W ostatnich latach rowerzyści w znakomitej większości przenieśli się na
    > ścieżki i chodniki. Zaburza to więc możliwość wyciągania jakichkolwiek
    > wniosków z danych o wypadkach. Nie przenieśli się natomiast nigdzie
    > motocykliści ani samochodziarze i przy analogicznym przepisie spadło
    > bezpieczeństwo. To co wcześniej opisałem w wątku, było również badane
    > naukowo na uniwerku w Wiedniu na wydziale Optometrii i wyniki tychże
    > badań są całkowicie zbieżne z eksperymentami na drogach. Nie ma zatem
    > zupełnie żadnych przesłanek żeby twierdzić, że obowiązek świateł rowerów
    > i odblasków pieszych miałby inny skutek.
    >

    Ech, cały problem polega na tym, że ludzie w zatrważającej większości są
    głupkami. Może trzeba wprowadzić przepis, że za rozjechanie rowerzysty
    bez świateł kierowca nie ponosi żadnej odpowiedzialności a za szkody
    powstałe w skutek takiego zdarzenia rekompensata dla kierowcy będzie
    pochodzić z zasiłku pogrzebowego rowersa i z jego polisy
    ubezpieczeniowej na życie. Może wtedy dotrze. Bo z tego co piszesz, to
    wynika, że większość nie może być bezpieczniejsza przez przygłupawą lub
    leniwą mniejszość.

    --
    pzdr.
    zefir

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: