-
11. Data: 2010-03-04 10:27:33
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>> ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.
> Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym
> połączenia..."
ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka
na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem.
>> nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy
>> alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".
> Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"?
odpowiedz powinna byc na jego post nie twoj bo nie pilem do twojej
odpowiedzi tylko akurat tutaj nieodparta sila nakazala mi nacisnac przycisk
odpowiedz.
czepiasz sie:) to tez wskazalem precyzyjnie na bazie swoich doswiadczen
sir
-
12. Data: 2010-03-04 10:33:45
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Krzysztof 45 pisze:
(...)
> Dokładnie.
> Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika
> i budy. Przekonasz sie.
Mierzyłem - nie ma takiej potrzeby.
-
13. Data: 2010-03-04 10:52:32
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Michał Gut pisze:
(...)
> ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i
> dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem.
Niczego się nie czepiam - obrotomierz może wariować z wielu przyczyn.
-
14. Data: 2010-03-04 20:43:52
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
> Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
> elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
> montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
> do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
> różne.
>
XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie
- gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).
Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i
silnikami FSO 1,5 i 1,6.
Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie
regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie
powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w
silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec
nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko
ok weryfikowac instalacje.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
15. Data: 2010-03-04 21:00:48
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
(...)
> XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie
> - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).
Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie.
Tu masz na szybko typoszereg
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych
1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii.
> Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i
> silnikami FSO 1,5 i 1,6.
A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P
> Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie
> regenreuje.
Dlatego też wysłałem kolegę do elektryka :)
> W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie
> powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w
> silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec
> nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
> instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko
> ok weryfikowac instalacje.
Wszytko się zgadza - jak ktoś się na tym w zasadzie prawie nie zna, to
niech pojedzie do elektryka, który to dość sprawnie naprawi.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
16. Data: 2010-03-05 06:16:58
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-03-04 21:00, Artur Maśląg pisze:
>
> Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie.
> Tu masz na szybko typoszereg
> http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych
> 1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii.
>
> A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P
>
Ok, masz racje :) Dla jasnosci: caly czas piszemy o 1.4 16V 103KM
Rovera, a nie jakby sie moglo wydawac z oznaczenia silnika 1.6 GSi -
ktore jest polskim silnikiem ze zmodyfikowana głowicą.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
17. Data: 2010-03-05 08:11:16
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: kan <k...@o...pl>
On 2010-03-04 20:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
> O ile pamietam w
> silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec
> nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
> instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko
> ok weryfikowac instalacje.
To źle pamiętasz, bo brany jest z kompa.
--
Pozdrawiam,
kan
-
18. Data: 2010-03-05 09:48:15
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Cyneq <c...@n...com>
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
> W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
>> Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
>> elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
>> montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
>> do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
>> różne.
>>
> XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano
Głupoty Waść pierdzielisz.
> O ile pamietam w
> silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wi
Jeszcze większe głupoty Waść pierdzielisz.
Kończ Waść, wstydu oszczędź
--
Cyneq
-
19. Data: 2010-03-06 20:23:45
Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 3 Mar 2010 17:51:40 +0000 (UTC), WMP napisał(a):
> Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem,
> i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość?
Zła. Szczególnie, że powinny byc ampery, a nie wolty.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++