  • 61. Data: 2023-07-29 17:03:57
    Temat: Re: POCO F4
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lip 2023 o 15:12, Trybun pisze:

    > Z mikrofonem?

    Tak, ale... Ale ręczne sparowanie zegarka dało efekt zabrania mikrofonu
    ze słuchawek. Rozparowałem (straciłem widzenie tego zegarka w telefonie)
    i za jakiś czas sprawdzę, czy problem istnieje. W instrukcjach piszą, by
    ręcznie nie parować zegarka z telefonem...

    Zegarek wg niektórych opisów ma mikrofon; wg innych -- nie ma.

    Ma natomiast dziurę zwiastującą obecność mikrofonu i ma Alexę,
    ale ponoć nie w Polsce. Jeszcze nie obmacałem tematu Alexy...

    [pewnie podsłuchuje i śle tajne wieści do Chin!!!]

    Do czasów przedzegarkowych słuchawkowe mikrofon sprawowały się dobrze,
    choć mocno (celowo, sztucznie) zaszumione otoczenie raczej nie zezwala
    na spokojne gadanie. Mam: głośnik BT, douszne słuchawki BT, nauszne...

    Ogólnie OK, ale te douszne nie łączą się naraz z laptopem i telefonem.
    Z laptopem czasami są problemy -- trzeba ręcznie rozparować i sparować
    ponownie...

    Douszne mają cztery mikrofony.

    https://allegro.pl/oferta/glosnik-bluetooth-sencor-s
    ss-1060-nyx-mini-blue-14018648985
    -- zapłaciłem 30 pln w Carrefourze

    https://www.x-kom.pl/p/724680-sluchawki-true-wireles
    s-silver-monkey-krubera.html
    -- zapłaciłem 89 pln

    chyba: https://www.ceneo.pl/107727150;pla -- opisywałem swego czasu

    Przez głośnik jestem słyszany jakby ze studni.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 62. Data: 2023-08-02 15:24:06
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > I Andek, i apki.

    Co do apek nie zauważyłem aby po kolejnych aktualizacjach pożerały
    zauważalnie więcej RAMu.

    > Teraz już sprzedają A14...

    I pewnie opasłość krowy, przy zmianie kilku funkcji względem
    poprzedników? Ciekawostka - na dniach skończyło się wsparcie A4xx. Czyli
    mój Acer choć w pełni sprawny wkrótce nada się tylko do funkcji czysto
    telefonicznych.. Kuźwa, dobry to był telefon, tylko ta nikczemna ilość
    miejsca na dysku..

    > Telefony z 4 GiB kosztują 500 pln do 600 pln, podczas gdy
    > telefony z 6 GiB kosztują dwakroć więcej; natomiast
    > telefony z 3 GiB kosztują 300 pln do 500 pln...
    >
    > Oczywiście są też i inne (niż ilość RAMek) różnice, ale ogólnie
    > ceny chyba zamykane są tymi widełkami... Czymś te ceny są dyktowane...
    > [jakąś dyktą?]

    Jedno jest pewne - na pewno nie ilością RAMu.

    > Jak wyżej pisałem -- dziś najnowsze w polskich sklepach mają A14.

    Co to dla mnie konkretnie znaczy, są jakieś bajery których nie ma w
    10ce? A może idzie Ci o dłuższy termin wsparcia Google? A to przecie
    czysto iluzoryczna korzyść. 10ka będzie miała wsparcie jeszcze przez
    jakieś 5/6 lat, telefon raczej z takich czy innych względów tego momentu
    i tak nie dożyje.

    > Motki słyną z czystego Androida -- zapewne ten fakt też jest istotny.

    I jakby nie patrząc jest trochę najnowocześniejsza od TP, ot choćby za
    sprawą dostępnych "gestów".

    > -=-
    >
    > W gorący i jasny (ekran!) dzień Redmi Note 9 pro grzeje się
    > i nie wyrabia się ,,na zakrętach'' -- o czym już pisałem.
    >
    > Słucham muzyki z netu (LTE) i zapisuję (Osmandem, teraz także
    > apką obsługującą zegarek) ślady GNSS, zaglądam na strony WWW,
    > pstrykam pamiątkowe fotki i filmy, w tym ekranowe snapy...
    >
    > Akumulator traci energię w zastraszającym tempie, telefon
    > zamula, momentami odmawia posłuszeństwa...

    Jazda z włączonym Yanosikiem za szybą auta to dla moich telefonów istne
    piekło, tak się nagrzewają że prawie parzą. Ale przynajmniej w Motce nie
    ma to wielkiego wpływu na zużycie baterii. A sama bateria w TP-Link to
    jakieś grube nieporozumienie. Poziom naładowania spada dosłownie w oczach.

  • 63. Data: 2023-08-02 17:06:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 15:24, Trybun pisze:

    > Co do apek nie zauważyłem aby po kolejnych aktualizacjach pożerały
    > zauważalnie więcej RAMu.

    SG A23 ma 4GB (albo 4GiB) i najwyraźniej to nie jest za mało.

    Ciekawostką jest ,,rozszerzanie'' RAMu. Przed rezygnacją z tego
    rozszerzenia nie uzyskałem więcej niż ~750MB wolnego RAMu, zaś
    po tej rezygnacji miałem chwilami 1.1GB wolnego RAMu...

    Nie wiem, jak szybko będą wyskakiwały apki tła...

    > Jedno jest pewne - na pewno nie ilością RAMu.

    RN9p ma A12 i MiUi14, ale znów coś chce aktualizować...
    (co nie znaczy, że zaktualizuje)

> [...]
    > czysto iluzoryczna korzyść. 10ka będzie miała wsparcie jeszcze przez
    > jakieś 5/6 lat, telefon raczej z takich czy innych względów tego

    Apki (choćby bankowe czy sklepowe) mogą żądać nowszych wersji.

    Ogólnie (na oko) SG A23 jest żwawszy niż RN9p.

    > Jazda z włączonym Yanosikiem za szybą auta to dla moich
    > telefonów istne

    Szyba jest odmuchiwana zimnym (z klimatyzatora) powietrzem.

    > piekło, tak się nagrzewają że prawie parzą. Ale przynajmniej
    > w Motce nie ma to wielkiego wpływu na zużycie baterii. A sama
    > bateria w TP-Link to jakieś grube nieporozumienie. Poziom
    > naładowania spada dosłownie w oczach.

    Wysoka temperatura zabija -- *ale* to chyba od 55°C...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 64. Data: 2023-08-03 00:21:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lip 2023 o 08:12, Trybun pisze:

    > 1500zł to jak dla mnie połap na który nigdy nie zwracałem uwagi, tak że
    > nie potrafię czegoś doradzić.
    > A co do precyzji w kwestii pozycjonowania to myślę że to nie ma jakiegoś
    > monolitu, zachowuje się to jak każde inne urządzenie, np telewizor,
    > także ten podłączony do anteny sat.  Raz jest lepsza jakość raz gorsza.

    Niby tak -- ale czarnobiały/czarno-biały raczej ;) nie da koloru. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2023-08-03 00:37:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 15:24, Trybun pisze:

    > Co do apek nie zauważyłem aby po kolejnych aktualizacjach pożerały
    > zauważalnie więcej RAMu.

    Od niepamiętnych ;) czasów niemal każda kolejna wersja każdej
    apki jest większa od jej poprzedniczki, co kiedyś starannie
    sprawdzałem, mając naraz wiele wersji każdej z apek za sprawą
    bakapowania apkowych źródełek... Nie sprawdzałem zajętości
    RAMi, ale należy uznać, iż większa apka zajmuje więcej RAM
    podczas pracy...

    Wiele apek musi pracować w tle, niekoniecznie chcę gasić
    jakąś, zerkając na inną itd...

    W wypadku RN9p niedawna aktualizacja A11 do a12 i MiUi do 14
    niekoniecznie pochłonęła dodatkowe masy RAMu czy ,,dysku''.

    > Jedno jest pewne - na pewno nie ilością RAMu.

    Wg mnie ilość RAMu stanowi podstawę wyceny -- obok:
    - pojemności ,,dysku''
    - procesora
    - L1/L5
    - GG5 lub lepszego
    - AMOLEDu
    - kameerk
    - niehybrydowego slotu na kartę pamięci
    - marki/producenta

    -=-

    Najwyraźniej SG A23 radzi sobie dobrze, mając do dyspozycji
    4GB (4GIB?) RAM, ale być może kluczem jest liczba apek, może
    wspominane przeze mnie dwie ,,przestrzenie''...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2023-08-04 11:50:23
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Nie wiem, jak szybko będą wyskakiwały apki tła...

    > RN9p ma A12 i MiUi14, ale znów coś chce aktualizować...

    Wydaje się że te ich aktualizacje służą jakichś ich celom a nie
    korzyściami dla posiadacza ich sprzętu. Szczególnie te ich nakładki na
    Andka.

    > Apki (choćby bankowe czy sklepowe) mogą żądać nowszych wersji.

    Bardziej mi szło o korzyści z nowszych wersji Androida niż o
    aktualizację programów. Możliwości aktualizacji Apek z reguły są tak
    długo jak wspierany jest system przez Google. A to trwa dość długo,.
    Dochodzą też nowe programy, które można instalować tylko na nowszych
    wersjach systemu, ale to już inna para butów..

    > Ogólnie (na oko) SG A23 jest żwawszy niż RN9p.

    > Szyba jest odmuchiwana zimnym (z klimatyzatora) powietrzem.

    Tak, tylko że opisałem to zbyt dosłownie, w rzeczywistości tak mam
    uchwyt zamocowany że telefon jest umocowany bardziej na desce
    rozdzielczej niż za szybą. Taki punkt że nie sięgają nawiewy na szybę
    ani te do wnętrza, a na słońcu leży jak turysta na plaży.

    > Wysoka temperatura zabija -- *ale* to chyba od 55°C...

    Ano zabija. Może to od tego Motka ostatnio zaczęła świrować, dwa razy
    musiałem korygować czas, bo zegar pokazywał spóźnienie o kilkanaście minut.

  • 67. Data: 2023-08-04 11:51:54
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > 4GB (4GIB?) RAM, ale być może kluczem jest liczba apek, może
    > wspominane przeze mnie dwie ,,przestrzenie''...

    Może SG A23 nie ma tych modnych ostatnio nakładek na system, to i 4GB
    RAMu wystarcza,. Ale z drugiej strony TP-Link ma, a na dodatek tylko 2GB
    Ramu i jakiś mu to nie przeszkadza.. Naprawdę tak Ci zależy aby używać
    20 aplikacji w tym samym czasie?
     A tak ogólnie w kwestii ciekawych nowych telefonów - oglądałeś
    Motorolę Moto G82 5G? Pierwotna cena coś koło 1500 a teraz idzie dostać
    za 1000zł. Tylko sam diabeł wie jakie ona ma szkło na wyświetlaczu..

  • 68. Data: 2023-08-04 11:52:07
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Niby tak -- ale czarnobiały/czarno-biały raczej ;) nie da koloru. ;)

    Moim zdaniem nie warto przepłacać za papierowe dane.

  • 69. Data: 2023-08-04 11:52:39
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Niektóre apki zmartwychwstają.

    Te fabrycznie zainstalowane zwłaszcza z funkcją autostartu powstaną z
    martwych, ale to chyba normalne. Tak działają systemy operacyjne.

  • 70. Data: 2023-08-04 18:13:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 sie 2023 o 11:52, Trybun pisze:

    > Moim zdaniem nie warto przepłacać za papierowe dane.

    L1/L5 czy EGNOS nie są tylko papierowymi danymi.
    Mając naraz L1 i L5 (różne częstotliwości) możesz
    skutecznie niwelować jonosferyczne skutki...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s