  • Data: 2013-09-22 13:27:35
    Temat: Re: PO zagadnienie 2
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l1mddb$nu8$1@node2.news.atman.pl...
    > faktycznie, może im chodzi o to, żeby całkowicie odłączyć zasilanie... to
    > czemu to się nazywa reset elektronki?

    Jak w układzie są jakieś elementy, które pobierają mało prądu z zasilacza,
    to do pracy może im wystarczyć energia zgromadzona w elektrolitach. Stąd
    odłączyć wszystko i jeszcze poczekać na rozładowanie. Czasem jeszcze każą po
    odłączeniu wszelkiego zasilania wcisnąć włącznik zasilania, w celu szybszego
    rozłądowania kondensatorów.

    > problem jest taki, że UPS załącza się na baterii, po chwili przełącza się
    > na sieć, po czym wraca do baterii i znów przełącza się na sieć itd...
    > klika przekaźnikami...

    Może wystarczy ustawić większy zakres histerezy (tzn. zwiększyć różnicę
    pomiędzy napięciem sieci przy którym załącza się akumulatora a napięciem
    odłączenia).