-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: irabil <i...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: PLC
Date: Tue, 20 Feb 2018 16:59:49 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 70
Message-ID: <p6hglm$e4a$1@news.icm.edu.pl>
References: <5a86d5c0$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<p6eeop$hm7$1@news.icm.edu.pl>
<5a8ad676$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
<p6fds7$qpg$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: omk33.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1519142390 14474 83.0.190.33 (20 Feb 2018 15:59:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Feb 2018 15:59:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p6fds7$qpg$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:729534
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19.02.2018 o 22:00, Irek.N. pisze:
>> Takie na wieksza ilosc pieter ?
>
> Zasady te same, jakie znaczenie ma ilość pięter?
Zasady te same bo sam algorytm obsługi jazdy jest uniwersalny od 2 do
n-dziesiąt pięter. Ale ilość pięter ma duży wpływ na objętość programu
czyli na dobór sterownika oraz modułów rozszerzających. Każdy przystanek
zajmuje w najprostszej wersji ( nie korzystając z magistrali CAN ) dwa
wejścia i dwa wyjścia. Czyli obsługa 11 przystanków zajmuje 44 we-wy a
jest to tylko obsługa przycisków na przystanku i w kabinie wraz ze
sterowaniem podświetleniem. Mało tego to strasznie komplikuje program bo
każdy przycisk w programie pojawia się wielokrotnie np. krótkie
naciśnięcie wezwania steruje wejście, czas naciśnięcia zlicza licznik
jeśli do 1 s to zbiorczość dół, jeśli dwa dźwigi w grupie to informacja
do obsługi grupy, sterowanie podświetleniem mruga co 1 s, długie
przyciśnięcie od 1s do 2s to samo tylko zbiorczość góra i mryganie
podświetleniem szybsze dla odróżnienia, bardzo długie przyciśnięcie
powyżej 3s kasuje wezwanie i wszystkie informacje o nim w sterowniku.
Dlatego właśnie pojawia się te 5k i więcej linii.
>
>>> Tylko napisanie takiego programu który zapewniał by odpowiedni poziom
>>> bezpieczeństwa użytkowników oraz obsługi oraz pełną funkcjonalność
>>> wiąże się z tego co widziałem w programie z drabinką na jakieś 5000 -
>>> 8000 szczebli :-).
>>
>> Tego sie wlasnie balem :-)
>> Ale jesli sie da ... to moze to nie problem ... w odpowiednio duzym
>> PLC :-)
>>
>> Swoja droga - dawniej bylo mniej przekaznikow, powinno dac sie i
>> krocej :-)
>
> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że oparli bezpieczeństwo windy o jakieś
> tam drabinki w PLC. Nawet w prostych maszynach za takie funkcje
> odpowiadają dedykowane układy (TwinSafe, Pilz, Preventa, cokolwiek)
> niezwiązane z programem głównym. Kurcze, może windy nie mają wymagań o
> jakie je podejrzewam. Może jest też tak, że sterowanie może być podłe,
> bo i tak osobny układ z hamulcami nadzoruje bezpieczeństwo?
> Cholera, nie znam się, zaczynam gdybać :(
Nie jest tak źle :-)). Za bezpieczeństwo odpowiada ciąg połączonych ze
sobą w szereg łączników bezpieczeństwa ( np. kontakty drzwi, kontakty
rygli, kontakt chwytaczy itp. ) które sterują zdublowanym z połączonymi
w szereg stykami ( kontrola sklejenia styków ) przekaźnikiem
bezpieczeństwa. Dopiero on informuje sterownik że może rozpocząć jazdę.
>
>> Hm, zawsze sie podejrzanym okiem patrze na certyfikowanie programow.
>> Ale drabinki moze latwiej inzynierowi z UDT zrozumiec ... ha, ha, 5
>> tys :-)
>
> Jak ktokolwiek ogarnie 5k linii, to stawiam zgrzewkę :)
>
>> Tak czy inaczej jakos to trzeba zrobic, i wszystko moze sie popsuc.
>> Wiec pomysl z Arduino wcale nie wydaje mi sie szalony.
>
> Bardzo szalony.
>
> Tak mnie wzięło na zastanawianie się. Skoro windy robią na PLC i nie
> przejmują się safety, to jak to się ma w przypadku sterowników świateł
> drogowych? Też mają to w d... czy tam już odpowiednie certyfikacje są
> wymagane? Koś wie?
>
>
>
> Miłego.
> Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.18 20:31 Janusz
- 20.02.18 22:01 Marek
- 20.02.18 22:12 Jarosław Sokołowski
- 20.02.18 22:21 Irek.N.
- 20.02.18 22:23 Irek.N.
- 20.02.18 22:31 Irek.N.
- 20.02.18 22:37 Irek.N.
- 21.02.18 11:48 Waldemar
- 21.02.18 12:40 J.F.
- 21.02.18 15:23 jacek
- 21.02.18 20:07 Irek.N.
- 21.02.18 21:29 Uzytkownik
- 21.02.18 21:37 Uzytkownik
- 21.02.18 21:44 Uzytkownik
- 21.02.18 21:51 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=