  • 21. Data: 2023-12-15 14:10:38
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    [...] pisze:

    > Weź przestań bujać

    Chyba ostatnia osoba, od której bym się takiej rady spodziewał.

    Jarek

    --
    Baba z wozu, koniom lżej.

  • 22. Data: 2023-12-15 14:25:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wiesz jak było, jak wyglądały negocjacje. I nie jest to istotne.
    > Chodzi o to, że trudno było aby Usenet uniknął postów z Google.

    To jest teza. A fakty są takie, że Google zrezygnowało z publikowania
    artykułów w Usenecie.

    > Nie przeczytałeś posta ze zrozumieniem i jakieś chmury Ci wyszły.

    To Ty nie przeczytałeś ze zrozumieniem.

    > Jarosław bardzo ładnie przedstawił jak w praktyce wyglądało to
    > "wspieranie Usenetu" o którym wspomniałeś. Podpinam się tutaj, bo też
    > uważam, że to było "wspieranie", a nie wspieranie i dobrze, że się
    > kończy.

    Jarek napisał, że problem był bo Google zrobiło "czytnik" niezgodny z
    Outlookiem i tylko wspomniał, że "wielką łaskawością" było, że Usenet
    zezwolił Googlowi na podpięcie się i tylko nie da się tego zatrzymać. No
    i Google rozwiązało to jednym zaprzestaniem wsparcia Usenetu. Nadal
    wspierają usługę, co przytomnie Jarek naświetlił, ale już nie tę o
    której my tutaj dyskutujemy.

    > Może wtedy jakiemuś adminowi się wydawało, że feed z Google
    > będzie korzyścią, ale po latach widzimy, że się przejechał.

    A masz jakiś feed z Google? Bo ja twierdze, że chętnych na pęczki jest,
    co zresztą koreluje ze zdaniem Jarka, oraz że nie ma absolutnie żadnego
    problemu z tym, by każdy inny admin sobie blokował artykuły z Google
    mimo, że ten pierwszy ma feed. Skoro tak nie robią to widać dla nich
    "jest korzyścią".

    > A że Google wycina marginalną usługę, to jest oczywiste. Z resztą oni
    > wycinają nie tylko marginalne usługi. Już prawie trzysta usług/apek
    > zabili: https://killedbygoogle.com/

    No i co z tego? Ty korzystać z IRC? A z talk? Aaa, nie wiesz co to jest.
    No no, taki to właśnie argument.

  • 23. Data: 2023-12-15 14:28:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie. Ja nie używam chmurki :)...jeszcze nie muszę.

    Ale z kim Ty gadałbyś jakby chmurki zabrakło?! Pomyśl, jeden serwer!

  • 24. Data: 2023-12-15 14:32:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 14:28, io pisze:

    > Ale z kim Ty gadałbyś jakby chmurki zabrakło?! Pomyśl, jeden serwer!

    Na pewno by zmalało. Sporo osób używa jeszcze zagranicznych serwerów.
    Tak w sumie, to też mi pasi że Google się zwija.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-12-15 15:09:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Serwer NNTP miał każdy portal, a do tego bramkę webową i link do niej z
    > dobrze widocznego miejsca na stronie głównej. Zło tkwi nie w feedach, tylko
    > w tych bramkach właśnie. Może były jakieś używalne, ale portale na ogół
    > miały takie napisane na odwal się. Głównie z powodu braku umiejętności
    > i braku kasy dla kogoś, kto by umiał coś takiego dobrze wystrugać. Google
    > trudno podejrzewać o jakieś braki, oni to dziadostwo robili z premedytacją.
    > I byli jedynymi, którzy mają tylko interfejs wewbowy, a nie dają dostępu

    Ale, że QP nie pasuje? To nie jest powód by oceniać negatywnie
    oprogramowanie. Moim zdaniem ta bramka bardzo dobrze kodowała, miała np
    prawidłowe zawijanie cytatów w odróżnieniu od całej masy czytników,
    które umiały je tylko łamać w stylu archaicznych terminali tekstowych.
    Nie widzę też większego powodu by przejmować się że artykuły pochodzą z
    przeglądarki a nie czytnika. Wręcz by to ułatwiało utrzymanie dobrych
    standardów kodowania tych artykułów, gdy istniejące czytniki miały masę
    problemów z tak podstawowymi kwestiami jak deklarowanie kodowania
    niełacińskich znaków. Czyli sam dobro z tego Googla było :-)

  • 26. Data: 2023-12-15 15:14:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na pewno by zmalało. Sporo osób używa jeszcze zagranicznych serwerów.
    > Tak w sumie, to też mi pasi że Google się zwija.

    No ale szerzej pomyśl ... jakby nie było wody w górskich rzekach ...
    skądś się biorą chętni na prowadzenie tutaj dyskusji. Jeśli wszyscy
    odwracają się od Usenetu to ... żaden z tego zysk i ... Usenet musi
    zginąć :-)

  • 27. Data: 2023-12-15 15:46:24
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 12:54, heby pisze:

    > Coś mi się wydaje, że za chwilę i serwery usenetu padną. Nie wyklczam,
    > że pojawisie backupy w garażach, ale ogólnie to będzie jednak koniec,
    > tylko pełzajacy.
    >
    > PS. Rolę usenetu przejeły grypu na facebooku. Nie, nie ma tam pyskówek
    > (zazwyczaj), wiec to nie ten klimat, ale niektóre z tych grup są już
    > dzisiaj o wiele sensowniejsze niż usenet (np. grupy od druku 3d,
    > automatyki domowej, modelarstwa itp). W sam raz dla boomerów+.

    No to przynajmniej pogrzeb się odbędzie w ciszy i spokoju :)

  • 28. Data: 2023-12-15 17:03:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Żadna założona tam grupa nie będzie ograniczona, sybskrypcje nie będą
    > aulowane, pozostanie możliwość czytania, pisania, a zapewne także
    > zakładania kolejnych grup. Zmiany dotyczą wyłącznie połączenia z
    > Usenetem -- tego już nie będzie.

    I tego dotyczyło moje "wreszcie". Nie mam interesu w tym, żeby grupy
    Google działały, nie mam też w tym, żeby nie działały, bo nie używałem ich
    ani nie używam, ale cieszę się, że w końcu Usenet będzie od nich wolny.

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 29. Data: 2023-12-15 17:08:02
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Taki duży gracz, a wszystko trzeba mu tłumaczyć jak małemu dziecku. Tu nie
    > ma ktosiów decydujących tylko o sobie, Google zostało dopuszczone do sieci
    > wzajemnej wymiany feedów. Zrobiło to kilka dużych serwerów, a setki innych
    > ponosiły tego konsekwencję.

    To prawda. Choć to bardziej skomplikowane. Można u siebie wyciąć posty z
    danych serwerów, jak się ma ochotę, to nie jest trudne. Problem w tym, że
    z Google piszą też realni użytkownicy, więc wycięcie Google to wylanie
    dziecka z kąpielą (a koszt poniosą użytkownicy, widzący na wycinającym
    serwerze niepełny obraz grup). Teraz (jeśli userzy piszący z Google dalej
    będą chcieli zostać w Usenecie) będą musieli znaleźć sobie normalny dostęp
    przez NNTP, a problem spamu w dużej mierze rozwiąże się sam.

    > Z tym "wspieraniem" to post factum wiemy jak wyszło. Udział googlegroups
    > zawsze był niewielki.

    To też się trochę zmieniło. Teraz udział, przynajmniej w pl.*, jest spory,

    > Naonczas najbardziej popularnym czytnikiem był MS Outlook (czy jak to
    > się nazywało), straszny gniot, z błedami i nietrzymający standardów. W
    > Google specjalnie wybrali archaiczny transport (QP), z którym Outlook
    > miał mnóstwo problemów. Jak w przedszkolou.

    Nie sądzę, żeby zrobili to celowo, żeby wkurzyć Outlookowców.

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.

  • 30. Data: 2023-12-15 17:13:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > problemu z tym, by każdy inny admin sobie blokował artykuły z Google
    > mimo, że ten pierwszy ma feed. Skoro tak nie robią to widać dla nich

    Niektórzy blokują. Większość nie blokuje albo dlatego, że i tak już dawno
    na Usenet nie zagląda, albo dlatego, że (tak jak ja) chce mieć pełny feed
    bez dziur w wątkach.

    > No i co z tego? Ty korzystać z IRC?

    Ja korzystam. IRC nadal żyje. Nie żeby miał się dobrze, ale żyje, stałe
    grono osób tam siedzi (tam = na różnych sieciach, nie tylko w ircnecie).

    > A z talk?

    Nie ma potrzeby korzystać z talk, bo nie ma istotnych zalet względem
    alternatyw.

    --
    Po operacji chirurg pyta pacjenta:
    - Czy jest pan przesądny?