  • 11. Data: 2023-12-15 12:17:36
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    io pisze:

    > To przecież nikt nie kazał wymieniać się z nimi artykułami. Jak ktoś tak
    > robił to raczej czerpał korzyści z tego, że "duży gracz" wspiera Usenet.

    Taki duży gracz, a wszystko trzeba mu tłumaczyć jak małemu dziecku. Tu nie
    ma ktosiów decydujących tylko o sobie, Google zostało dopuszczone do sieci
    wzajemnej wymiany feedów. Zrobiło to kilka dużych serwerów, a setki innych
    ponosiły tego konsekwencję. Tę decyzję trudno odwrócić. Gdyby nawet admin
    jakiegoś "news.bigusenet.com" doszedł do winiosku, że już więcej nie chce
    do tego przykładać ręki i zrywa umowy wraz z feedami, to Google idzie do
    innego "nntp.greatnews.net" -- i dalej zabawa trwa.

    Z tym "wspieraniem" to post factum wiemy jak wyszło. Udział googlegroups
    zawsze był niewielki. Za to problem z przychodzącą stamtąd sieczką
    ogromny. Zawsze mnie śmieszyły te zapasy w kisielu. Naonczas najbardziej
    popularnym czytnikiem był MS Outlook (czy jak to się nazywało), straszny
    gniot, z błedami i nietrzymający standardów. W Google specjalnie wybrali
    archaiczny transport (QP), z którym Outlook miał mnóstwo problemów.
    Jak w przedszkolou. Ale -- dobrze o tym wiemy -- kiedyś pomysły, aby słać
    wszystko w jakimś dziwnym, dzikim i niezrozumiałym zapisie, były dość
    powszechne. Po latach ich autorzy zmądrzeli i wydorosleli. Google nie.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2023-12-15 12:18:28
    Od: Jacek <j...@...pl>

    > Nareszcie! Koniec spamu!

    Popieram. Wreszcie połowa głupków niezdolnych do ogarnięcia czytnika
    odpadnie.

  • 13. Data: 2023-12-15 12:47:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 14.12.2023 o 23:52, PiteR pisze:
    [...]
    > Ostatnio same dobre wiadomości proeuropejski rząd, skasowanie Viktorka
    > i teraz to.

    Skasowanie Viktorka za dziesięć miliardów euro. Skasujcie mnie za 1% tej
    kasy ;-)

    P.P.

  • 14. Data: 2023-12-15 12:52:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > do tego przykładać ręki i zrywa umowy wraz z feedami, to Google idzie do
    > innego "nntp.greatnews.net" -- i dalej zabawa trwa.

    Tylko że Google nie poszło do innego.

> [...]
    > wszystko w jakimś dziwnym, dzikim i niezrozumiałym zapisie, były dość
    > powszechne. Po latach ich autorzy zmądrzeli i wydorosleli. Google nie.

    Weź przestań bujać w chmurach. Google odpuszcza sobie wsparcie usługi o
    marginalnym znaczeniu i tyle.

  • 15. Data: 2023-12-15 12:54:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2023 12:18, Jacek wrote:
    > Wreszcie połowa głupków niezdolnych do ogarnięcia czytnika
    > odpadnie.

    Coś mi się wydaje, że za chwilę i serwery usenetu padną. Nie wyklczam,
    że pojawisie backupy w garażach, ale ogólnie to będzie jednak koniec,
    tylko pełzajacy.

    PS. Rolę usenetu przejeły grypu na facebooku. Nie, nie ma tam pyskówek
    (zazwyczaj), wiec to nie ten klimat, ale niektóre z tych grup są już
    dzisiaj o wiele sensowniejsze niż usenet (np. grupy od druku 3d,
    automatyki domowej, modelarstwa itp). W sam raz dla boomerów+.

  • 16. Data: 2023-12-15 13:05:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Tak, ale czy dużo mniej? Poza tym osoby piszące sensownie, z reguły i
    > tak nie korzystają z GG. Nie będę tęsknić za artykułami z Google Groups.

    Bo też to nie polski serwer. Do zamknięcia polskiego Usenetu już tylko
    chmurka pozostała.

  • 17. Data: 2023-12-15 13:20:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Tylko że Google nie poszło do innego.

    Nie wiesz jak było, jak wyglądały negocjacje. I nie jest to istotne. Chodzi
    o to, że trudno było aby Usenet uniknął postów z Google.

    > Weź przestań bujać w chmurach. Google odpuszcza sobie wsparcie usługi o
    > marginalnym znaczeniu i tyle.

    Nie przeczytałeś posta ze zrozumieniem i jakieś chmury Ci wyszły. Jarosław
    bardzo ładnie przedstawił jak w praktyce wyglądało to "wspieranie Usenetu" o
    którym wspomniałeś. Podpinam się tutaj, bo też uważam, że to było
    "wspieranie", a nie wspieranie i dobrze, że się kończy. Może wtedy jakiemuś
    adminowi się wydawało, że feed z Google będzie korzyścią, ale po latach
    widzimy, że się przejechał.

    A że Google wycina marginalną usługę, to jest oczywiste. Z resztą oni
    wycinają nie tylko marginalne usługi. Już prawie trzysta usług/apek zabili:
    https://killedbygoogle.com/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2023-12-15 13:37:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 12:47, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 14.12.2023 o 23:52, PiteR pisze:
    > [...]
    >
    > Skasowanie Viktorka za dziesięć miliardów euro. Skasujcie mnie za 1% tej
    > kasy ;-)

    Żaden problem. Wydzieli się Polskę od Wisły na wschód i powstanie
    PolskaPiS. Będzie to kraj, który będzie pokłócony ze wszystkimi i
    nastawiony na "tylko brać". Wiem, ze po czasie będzie tam jak w Korei
    ale sądząc z tego, że tubylcom podoba się taki rząd, to nie powinni
    narzekać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-12-15 13:52:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 13:05, io pisze:

    > Bo też to nie polski serwer. Do zamknięcia polskiego Usenetu już tylko
    > chmurka pozostała.

    Nie. Ja nie używam chmurki :)...jeszcze nie muszę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-12-15 14:09:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Może wtedy jakiemuś adminowi się wydawało, że feed z Google będzie
    > korzyścią, ale po latach widzimy, że się przejechał.

    Wtedy wszyscy byli przekonani, że jak ktoś prosi o feeda, należy mu go dać.
    Serwer NNTP miał każdy portal, a do tego bramkę webową i link do niej z
    dobrze widocznego miejsca na stronie głównej. Zło tkwi nie w feedach, tylko
    w tych bramkach właśnie. Może były jakieś używalne, ale portale na ogół
    miały takie napisane na odwal się. Głównie z powodu braku umiejętności
    i braku kasy dla kogoś, kto by umiał coś takiego dobrze wystrugać. Google
    trudno podejrzewać o jakieś braki, oni to dziadostwo robili z premedytacją.
    I byli jedynymi, którzy mają tylko interfejs wewbowy, a nie dają dostępu
    po porcie 119.

    Jarek

    --
    Głodnych nakarmić, spragnionych napoić, nagich przyodziać, podróżnych
    w dom przyjąć, więźniów pocieszać, chorych nawiedzać, umarłych pogrzebać.