  • 181. Data: 2014-04-07 16:46:27
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nic ci nie zamierzam udowadniać. Przeglądałem pobieżnie twoje analizy i
    > Janusza. Sam stwierdziłeś, że w cyklach jest stosunek C/asm = 1.6
    W pierwszym poście masz napisane, że nie dokonywałem analizy czasowej.
    I to podkreślone.
    Można porównywać:
    a) liczbę instrukcji
    b) czas wykonywania.

    Tak sie złożyło, że ja podałem w temacie porównanie C do ASM dla PIC18F.
    Ludzie skompilowali na inne procesory i gdzieś tam trzeba było,
    dla ciekawego przypadku, przejść do tego wątku:
    PIC vs. AVR.
    I tam dokonałem porównania czasowego z ATMEGA32.

    Więc analizę przeprowadziłem, wydaje mi się dość rzetelnie,
    a dodatkowo zawarłem porównania do innych procesorów i jeszcze kilka uwag.
    Wątek był wydaje mi się ciekawy i jest wiele fajnych wniosków
    Ty nie zrobiłeś jakiejkolwiek analizy porównawczej,
    więc Twoje zachowanie wygląda na ujadanie psa, któremu nie podoba się....
    no właśnie co?
    Wolisz mieć dyskusje o kablu do garażu?
    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 182. Data: 2014-04-07 16:47:31
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Ma wszystko co napisałeś. Z wyjątkiem poboru prądu. Ma 2-4 mA przy 4MHz
    > w zależności od warunków. Nie sprawdzałem go, ale inne LPC pracują
    > stabilnie. Programowanie przez SWD, np z wspominanego przeze mnie
    > LPCXPresso. Jest tez podobno jakiś opensorsowy projekt programatora SWD
    > pracującego z OpenOCD, ale nie pamiętam nazwy.

    Dzięki, ten wygląda rozsądnie; nieskomplikowany, taki, w sam raz.
    Kiedyś już zerkałem w stronę LPC, ale tak tylko kątem oka.
    Pomału będę ogarniał oprogramowanie (kompilator) i programator.
    Prąd nie jest superkrytyczny do celu w jakim chcę go zastosować.

    Spróbuję przeportować soft.
    Mam nadzieję że się powiedzie.

    jp

  • 183. Data: 2014-04-07 16:50:00
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Najlepiej w Cocomo :)
    Jeśli tyle zarobię. ;-)

  • 184. Data: 2014-04-07 18:35:57
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 11:25, jacek pozniak pisze:

    > Dzięki za info, 50zł to mogę się szarpnąć.
    >
    > Jak rozumiem, ten mniejszy scalak to jest narzędzie do programowania a ten
    > większy to system docelowy?

    Ten bliżej złącza mini USB to ST-Link, drugi jest podpięty do testowania
    jego możliwości.

    > Czyli mógłbym z tego urządzenia wyciągnąć kabelki i podłączyć je do mojego
    > systemu docelowego, i traktować je jako programator?

    Tak. Tylko dwie zworki trzeba zdjąć - są opisane. Na szpilkach masz
    wyprowadzone wszystkie niezbędne sygnały do programowania/debugowania
    swoich urządzeń.

    > I rozumiem, że jak zainstaluję arm-gcc tool chain to będę mógł z lini
    > poleceń skompilować i zaprogramować system docelowy via to urządzenie?

    Jeszcze OpenOCD potrzebne.
    A jak przygotować całkowicie darmowe środowisko które będzie
    współpracować między innymi z tą płytką masz tu:
    http://gnuarmeclipse.livius.net/blog/install/

    i jedna z obowiązkowych lektur:
    http://www.freddiechopin.info/pl/artykuly/35-arm/79-
    przykady-dla-stm32-stm32f10x-standard-peripherals-li
    brary

    > Ciekawe czy ten programator działa pod Linuxem.

    Nie używam Linuxa, ale ludzie bez przeszkód i pod nim pracują.

    --
    Michał

  • 185. Data: 2014-04-07 20:37:07
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 13:16, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > po co). Keila czy IAR trzeba by było kupić, i od razu pojawia się

    Miałem na myśli demo, którym sprawdzisz działanie płytki, czy wszystko
    pracuje OK, a bo ST daje przykłady właśnie dla Keila i IAR. Takie
    rozwiązanie Plug and Play dla zupełnie początkującego - zainstaluj
    Keila, podłącz płytkę, kliknij debug i zobacz, że to działa; zmodyfikuj
    i znów sprawdź. Ja na początku używałem Raisonance z GCC (już nie
    pamiętam jakie miał ograniczenia, ale mi wystarczało) i ładowałem przez
    RS232 do STM32F103. Na dzień dzisiejszy jest prościej i tanio. Jak
    proponowałem - Eclipse z pluginem i nie trzeba się bawić z makefile jak
    ktoś nie ma na to ochoty.

    --
    Michał

  • 186. Data: 2014-04-07 20:38:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    On 2014-04-07 16:47, jacek pozniak wrote:

    > Dzięki, ten wygląda rozsądnie; nieskomplikowany, taki, w sam raz.
    > Kiedyś już zerkałem w stronę LPC, ale tak tylko kątem oka.
    > Pomału będę ogarniał oprogramowanie (kompilator) i programator.

    Przypomniałem sobie jaki programator SWD obsługuje OpenOCD.
    http://www.versaloon.com/
    Można sobie złożyć samemu albo kupić w necie za jakieś 80 zł.
    Trzeba trochę popracować aby go dodać do OCD i poza tym zbudować
    toolchaina do pisania i kompilowania (tutorial na stronie Freddiego
    Chopina)..
    Stosując LPCXpresso masz gotowe środowisko. Tylko że oni mają własne
    niektóre biblioteki i jak się do nich przyzwyczaisz to później będzie ci
    trudniej gdy przejdziesz na toolchain oparty na Eclipse + CDT i
    sterowniki CMSIS. Ponadto LPCXpresso trochę rozleniwia bo nie wymaga
    stosowania makefile (ale można wybrać jego stosowanie). Ja w każdym
    razie wolę żeby wszystkie ustawienia kompilacji były w pliku makefile
    żeby nie szukać w menu IDE.

    > Prąd nie jest superkrytyczny do celu w jakim chcę go zastosować.
    >
    > Spróbuję przeportować soft.
    > Mam nadzieję że się powiedzie.

    Powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 187. Data: 2014-04-07 20:39:39
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 13:22, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Bo lubię mieć jak należy bez dodatkowego kombinowania, ale widzę, że
    > jednak się nie obejdzie

    W firmie wszystkie płytki mają takie samo złącze, a tak naprawdę w
    docelowym produkcie jest bootloader i ładowanie przez kartę SD. A jak
    ktoś kiedyś będzie chciał koniecznie coś programować to piny są opisane.

    --
    Michał

  • 188. Data: 2014-04-07 20:43:24
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-04-07 13:47, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Nie dopisałeś, że w dół :)

    ale +VAT

    pytanie było o 8 nóżek, po co w takim dużo więcej?
    BTW - jak się poszuka, to ARM-y (ale z trochę z większą ilością nóżek)
    są też robione w wersji 5V (a nie 3,3V), np. Kinetis E czy Toshiby.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 189. Data: 2014-04-07 20:53:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    On 2014-04-07 16:46, Sylwester Łazar wrote:
    > W pierwszym poście masz napisane, że nie dokonywałem analizy czasowej.
    > I to podkreślone.
    > Można porównywać:
    > a) liczbę instrukcji
    > b) czas wykonywania.

    Czas wykonywania to nie jest analiza czasowa?

> [...]
    > dla ciekawego przypadku, przejść do tego wątku:
    > PIC vs. AVR.
    > I tam dokonałem porównania czasowego z ATMEGA32.

    Porównanie czasowe to nie jest analiza czasowa?

> [...]
    > Ty nie zrobiłeś jakiejkolwiek analizy porównawczej,
    > więc Twoje zachowanie wygląda na ujadanie psa, któremu nie podoba się....

    Człowieku opanuj się trochę. Wyzywasz mnie od kłamców. Piszesz, że
    ujadam jak pies. Weź coś na uspokojenie albo rozpędź się i pierdolnij
    baranka o ścianę.
    Skoro przeprowadziłeś rzetelnie analizę , z której wynika że c/asm = 1.6
    to chyba mogę napisać, że c/asm = 1.6.
    Ty mi zarzucasz kłamstwo i piszesz, że 16.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 190. Data: 2014-04-07 21:41:47
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Czas wykonywania to nie jest analiza czasowa?

    Jest. Tylko ja jej NIE ROBIŁEM.
    A<>B.
    Oznacza to, że jak robiłem A, to nie robiłeł B.
    Czy to tak trudno zrozumieć?
    LICZBA INSTRUKCJI w asemblerze po wykonaniu kompilacji do LICZBY INSTRUKCJI
    ,
    napisanej w czysym asemblerze przez biegłego programistę dla TEGO SAMEGO
    MIKROKONTROLERA,
    którym jest PIC18F2320.
    Nazwane przeze mnie: C/ASM=ileś tam, nie oznacza, że czas wykonywania kodu
    napisanego w C, do czasu kodu napisanego w ASM,
    czyli:
    Tc/Tasm może być 2,6,10, 100.
    Ale 1,6 jest moim zdaniem mało prawdopodobne.

    I ja takich porównań nie robiłem, poza jednym wyjątkiem co do ATMEGA32,
    gdzie analizę Tc/Tasm przeprowadziłem na podstawie zajrzenia do dokumentacji
    obu mikrokontrolerów i sprawdzenia:
    a) maksymalnego CLK
    b) liczby cykli/rozkaz.

    Jeszcze raz:
    Tc/Tasm <> C/ASM

    Mogę to jeszcze jaśniej wytłumaczyć, ale jesli tego nie zrozumiesz no to już
    nie wiem czy sens istnieje.
    S.