    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Sun, 06 Apr 2014 21:40:43 +0200

    W dniu 2014-04-06 20:34, Michał Lankosz pisze:

    > Żartujesz, prawda? STM32 mają SWD. Inne pewnie też, ale nie znam.
    > Wystarczą cztery żyły (a może i trzy): dane, zegar, masa i Vcc. STM32:
    > kupujesz najtańszy STM32F0Discovery za niecałe 50zł i masz pełnoprawny
    > programator debugger wszystkich układów STM32 (wszystkie cortexy). Do

    OK, SWD jest (wg opisu 4 piny plus zasilania), ale standardu małego
    złącza (mniej niż 10 pinów) nie widziałem (fakt, zbyt długo jeszcze nie
    szukałem), a warto byłoby tak do sprawy podejść.

    > tego działa OpenOCD i w Eclipse debugujesz bez ograniczeń wielkości
    > kodu. Oczywiście ST-Link szybkością nie grzeszy, ale kilka sekund na
    > załadowanie kodu 50kB można poczekać. W przypadku NXP jest podobnie.

    Dzięki :)

    > Czyli do zaprogramowania potrzebujesz _mniej_ miejsca na PC niż dla ISP
    > AVRów, tyle samo co w PDI ATxmega, ale masz jeszcze debugowanie!

    Na PDI też mam debugowanie, kwestia użycia odpowiedniego narzędzia (w
    końcu do tego toto zostało stworzone), JTAGa na XMega już nie używam bo
    duży, a ISP po prostu nie ma.

    > SSOP20 może być?

    Spoko :)

    > STM32F030F4P6, 4,69zł brutto w detalu, koło $0,5 przy 1000szt.
    > Ma boot loader przez UART. Pewnie Flash Loader od ST go obsługuje, a
    > może są i jakieś inne programy (do STM32F103 używałem chiński MCUISP
    > http://www.mcuisp.com/English%20mcuisp%20web/ruanjia
    nxiazai-english.htm,
    > może inne też obsłuży). Ale i tak uważam, że obecnie SWD przebija zabawę
    > z UARTem.

    No to wygląda, że trzeba się dokładniej przyglądać. Początek oznaczenia
    mnie niepokoi - jakoś nie za bardzo mam zaufanie do tej firmy jeżeli
    chodzi o ARMy (od czasu STR912), ale grunt że jest początek.

    Pozdrawiam

    DD