  • Data: 2017-10-19 20:58:03
    Temat: Re: PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/19/2017 12:32 AM, Adam wrote:
    > To może pytanie:
    > Nigdy nie interesowały mnie KeyLoggery.
    > Gdyby podnieść klawiaturę ekranową - to też jest w stanie przechwycić?

    Tak, jeśli jest ona stabilna i komus się chce. Raczej dla nietypowych to
    tylko akademicko da się, ale dla wbudowanej w windowsa to bodaj
    wszystkie keyloggery mają od razu gotowca. nie mam pod reką opisu który
    czytalem, ale jest gdzieś w necie zestawienie ficzerow i prawie kazdy
    miał obslugę klawiatury ekranowej - systemowej.

    > One korzystają z jakichś API, czy głębiej gmerają w systemie?
    > Bo już Win7 chyba powinien się bronić.

    Wstarczy przechwytywać globalna pozycje myszki. Nic więcej.

    > Natomiast teraz mając kawiarenkę internetową (miałem ze 20 lat temu), to
    > chyba wszystko bym postawił na zdalnych pulpitach z wyłącznie
    > tymczasowymi katalogami. Plus ewentualnie domena albo przynajmniej
    > gpedit.msc na lokalnym.

    Znajomy był informatykiem w kawiarence "lotniskowej" jeszcze kilka lat
    temu. Miał to tak zrobione: komputery nie miały dysków. Bootowaly się
    jako netboot linux z NFS. Linux odpalal maszyne wirtualną, bodaj
    VirtualBoxa. Na nim stał Windows. Opcje odpalania VB powodowały że
    zawsze zaczytywal migawkę z jakiejś konkretnej chwili czasowej. Czyli
    nawet nie było odzyskiwania, wystarczyło pacnąć reset i system wstawał
    czysty za każdym razem. Dodatkowy bonus był taki ze mogli dostawiać
    dowolne ilości komputerów i koszt instalacji ich sprowadzą się do
    wetknięcia kabla i właczeniu bootroma karty sieciowej w biosie. Zaś
    koszt zmiany/aktualizacji windowsa nie zależal od ilości złomu.

    Można tez było wybrać jakąs wersję linuxa live. Co jakiś 20-ty klient
    preferował linuxa.