    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: PCtpwy odpowiednik Maca Mini
    Date: Wed, 27 Jan 2010 15:18:31 +0100

    On 2010-01-27 13:15:18 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > A raczej na kieszeń tych, którzy wolą zapłacić i korzystać
    > z komputera jak z narzędzia do pracy, a nie bawić się w two-
    > rzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów,
    > testowanie różnych wersji sterowników i optymalizowanie reje-
    > stru :) Komputery Apple są po prostu gotowymi systemami do
    > pracy, w których nie trzeba grzebać ani sprzętowo, ani pro-
    > gramowo.

    Mnie nie musisz do tego przekonywać, bo od ponad 10 lat jestem
    zagorzałym makofilem ;-)
    Ale też realistą - w naszym pięknym, mlekiem i miodem płynącym kraju,
    większość nie chce zapłacić więcej za rozwiązania o wysokiej estetyce
    (wiem, względne), wysokiej jakości (ucinając flejma w zarodku - nie,
    nie "wybitnej", czy"najwyższej", po prostu "wysokiej"), dobrze
    działające "prosto z pudełka", ale i o nieco odmiennej filozofii
    obsługi (dla większości makjuzerów - zdecydwanie lepszej i
    wygodniejszej od oferty konkurencji). Zresztą w swojej klasie - jak np.
    zintegrowany komputer iMac czy Miniacz nie wypadają aż tak źle. Ale
    każdy Jabol przegra z kretesem w starciu z zestawem "zrób to sam", pod
    względem stosunku moc-pieniądze, acz przy porównaniu z realnymi
    konkuretnami - jak np. Dell czy HP, wcale nie jest tak źle. Znam firmy
    z branży 3d i filmowej, ktore pokupowały MakiPro po to, aby postawić na
    nich Windę (z racji posiadanego softu), gdyż nie sposób było dostać za
    porównywalne pieniądze zbliżonej konfiguracji od firm typowo pecetowych.
    Do domu i w niższej półce, to już kwestia osobnicza, czy ktoś jest
    gotów zapłacić za rozmiar i wygląd (oraz ogryzka na obudowie ;-) i
    fajny system w zestawie) po to, żeby postwić na tym Windę.
    Ze swojej strony bym jednak radził dać OS X-owi szansę, bo może się
    okazać, że da się oszczędzić parę stówek na zakupie Windy ;-)

    de Fresz