    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?
    Date: Wed, 18 Jan 2012 08:35:53 +0100

    > Wsparcia przez OS czego, obsługi POJEDYNCZYCH dysków??
    > No ja cie przepraszam... :]

    > Jakiego ŁĄCZENIA, skoro wyraźnie piszę że 2x *JBOD*??
    > DWA "widoczne" dyski, DYSKI, nie partycje.
    > Czyli chcę te dyski widzieć ODDZIELNIE.
    > KONIECZNIE ODDZIELNIE.
    > BTW:

    W poprzednim poscie troche namieszalem, niestety cos sa problemy z jego
    usunieciem.

    JBOD to tzw. tryb linear(tak sie nazywa pod linuxem), czyli tak jak
    napisalem moze byc zarowno implementowany przez karte (oprogramowanie do
    karty) lub OS, to drugie zastosowanie jest wspierane chyba przez
    wszystnie nowe systemy operacyjne. Stad wiec polecam korzystanie z
    wsparcia OS.

    Ty nie pytasz o JBOD tylko pytasz o dostęp do poszczególnych dysków, a
    to zupelnie inny temat. Sprawdz sobie na wikipedii (jak ja ponownie
    uruchomia).