  • Data: 2011-01-24 10:33:29
    Temat: Re: PCB Techno-Service
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Portal" <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał w wiadomości
    news:ihh397$io9$1@inews.gazeta.pl...

    > Do?ładnie - jak robiłem pracę inżynierską na Politechnice Warszawskiej to
    > też tak to działało, tylko montaż trzeba było wykonać samemu. Oczywiście
    > wymagało to od promotora pociągnięcia za odpowiednie sznurki, ale przecież
    > nie mówimy o wielotysięcznych kwotach.
    >
    > A swoją drogą to żenada, żeby dyplomant studiów technicznych musiał mieć
    > takie dylematy. Na uczelniach o które jakoś się otarłem potem w Danii i w
    > Holandii wykonanie działającego prototypu to raczej był obowiązkowy i
    > standardowy punkt projektu dyplomowego, oczywiście finansowany przez
> [...]

    Zależy to głównie od kondycji finansowej wydziału. Są możliwości
    dofinansowania pracy dyplomowej, ale to zależy od środków, jakimi dysponuje
    dziekan wydziału. Na niektórych uczelniach/wydziałach oficjalnie nie ma
    takiej formy pomocy materialnej, bo jest to kolejna praca, którą dziekan i
    sztab ludzi musi wykonać i z której pożytek jest niewielki (dla siebie,
    krótkowzroczność?). Niemniej, jeśli pomysł pracy jest rewelacyjny (dla
    dziekana) to zawsze jakiś grosz można wydusić kosztem na przykład tego, że
    zabraknie na nowy przyrząd laboratoryjny. Przynajmniej na konkursie mozna
    się pokazać.
    Myślę, że jest wiele wydziałów na uczelniach publicznych, które są zadłużone
    na bardzo spore sumy i już w gestii dziekana jest, czy trzyma kasę, czy
    powiększa dług wydziału.

    Michał