  • 51. Data: 2014-11-02 22:53:55
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 22:20, A.L. pisze:

    > Bo w sklepie na przyklad, latwiej placic karta platnicza. Od lat nie
    > widzialem nikogo placacego czekiem w sklepie. Ale nie wszedzie karta
    > platnicza sie nadaje.

    Sam pzyznajesz że czeki są niewygodne i niepraktyczne.

    > Od czasu do czasu tzreba cos apalcic, na
    > przykald rejestracje samochodu. Robi sie to pzrez poczte.

    Nie prościej wysłać umyślnego z workiem złotych monet?

    > Odpowiedni
    > urzad bierze tylko czeki albo gotowke. Wiec albo wysle czek, albo
    > starce pol dnia zeby pojechac tam z gotowka w zebach.

    Czyli koleś miał rację, USA jest po prostu zacofane. A ja nawet już nie
    muszę pamiętać że mam opłacić prąd, gaz, czy abonament telefoniczny. A
    według Twoich opowieści powinienem bawić się z jakimiś czekami.
    Widzę że usilnie staracie się trzymać przestarzałych rozwiązań, zamiast
    inwestować w nowoczesne.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 52. Data: 2014-11-02 22:54:31
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Jest ten problem, ale jak się słusznie domyślasz
    >bank ma większe zmartwienia niż kilka tysięcy $$
    >jakie gdzieś tam przypadkiem wycieknie...

    Co kilka ms.

  • 53. Data: 2014-11-02 22:56:38
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 22:21, A.L. pisze:

    > Co nei swiadczy o problemach z czekami jako takimi, a swiadczy o
    > glupocie uzytkownikow

    Świadczy o mądrości użytkowników i niewygodności czeków. Ale może kiedyś
    odkryjecie przelewy bankowe :-)

  • 54. Data: 2014-11-02 22:56:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 13:03:03 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 2 Nov 2014 19:54:56 +0100, "J.F."
    >>
    > Przychodzi do mnie list od lekarza (loco USA) ze mam dopalcic 13
    > dolarow do wizyty. Wiec jak ja mam mu zaplacic? Wsadzam czek do
    > koperty i wysylam. Mozan na pare innych sposobow, ale zuzywajacych 5
    > razy wiecej mojego czasu.

    Kiedys moze to byla zaleta, dzis wpisuje dane do przelewu przez
    internet i jest przelane.
    W wiekszosci wypadkow wpisuje tylko kwote, bo odbiorca jest wsrod
    zdefiniowanych i wystarczy wybrac.

    > Na dodatek, czek ma te mila wlasciwosc, ze
    > skan skasowanego czeku pojawiasie na moim koncie bankowym. Mam dowod
    > ze wplacilem.

    A myslisz ze u mnie to w historii nie ma, ze przelalem ?
    Od razu jest (nie dotyczy Deutsche Banku, gdzie sa opoznienia).

    > Gdyby komus chcialo sie sparwdzic czy czek ma pokrycie, to biznesy
    > maja skanery ktore robai to w 5 sekund.

    Czyli kazdy biznbes moze sprawdzic ile masz na koncie ?

    > A wystawienie czeku bez
    > pokrycia to kara finansowa a mniejszych przypadkach, a odsiadka w
    > pierdlu w wiekszych przypadkach.

    Czyli przed wypisaniem czeku powinienes sprawdzic stan konta, zapisac
    sobie ze takowy wystawiles, bo zrealizuja nie wiadomo kiedy ...

    > A w Polsce? Pozyczylem kiedys od kogos jakies pieneidze. I teraz musze
    > jemu oddac. I co, zanosze w zebach plik banknotow? W cywilizowanym
    > kraju wypisuje sie czek

    A u nas prosisz o podanie nr konta e-mailem, robisz copy&paste i
    znajomy ma na koncie.
    Byle tylko uwazac na wirusy, bo potrafia ostatnio podmienic nr konta
    przy paste :-)

    Naprawde - jestescie 10 lat za Murzynami z tymi czekami :-)

    P.S. sprzedaje samochod, nabywca wypisuje czek. Przyjac, nie przyjac,
    zadzwonic i sprawdzic ?

    > Poza tym, tranzakcje czehowe sa zautomatyzowane. Kazdy sklep ma
    > czytniki czekow

    Taka zabawka chyba duzo kosztuje ?
    No bo musi rozpoznawac pismo reczne na czeku ?

    Anglicy swego czasu wymylisli cos takiego jak Switch.
    Klient podaje w sklepie karte, sklep czyta z niej dane, drukuje czek
    dla klienta, klient podpisuje ... a dalej normalnie.
    Tylko ze juz wszystko jest w sklepowym komputerze. No i klient nie
    zuzywa swoich czekow.

    J.

  • 55. Data: 2014-11-02 23:22:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 02 Nov 2014 22:53:55 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

> [...]
    >według Twoich opowieści powinienem bawić się z jakimiś czekami.
    >Widzę że usilnie staracie się trzymać przestarzałych rozwiązań, zamiast

    Rachunkow za prad i mnostwa innych nei palce czekami. czekami palce
    tam gdzie wygodnie jest placic czekami. Jest pare takich miejsc gdzie
    jest wygodznie, w Polsce etz sa takei miejsca i tam sie placi
    tzrymajac palec w dupie

    A w Polsce, rzeczywiscie, "nowoczesnie". Tak nowoczesnie jak
    nowoczesny bylby woz drabiniast yz silnikiem Mercedesa.

    Moj post z blogu Alka Tarkowskiego zx Polityki:

    @Gospodarz: "Najbanalniejszy przyklad to e-uslugi redukujace koszty
    e-administracji: starsze osoby potrafiace wypelnic PIT przez internet
    oznaczaja oszczednosc dla nas wszystkich."

    Prosze pana, jestem osoba starsza: moja pierwsza maszyna cyfrowa,
    UMC-1 byla na lampach elektronowych. Potem parcowalem na wszystkich
    chyba polskich komputerach. Bylem wspolautorem pierwszej polskiej
    ksaizki o programowaniu pecetow. Pracowalem na Politechnice
    Warszawskiej i na 3 uniwersytetach amerykanskich. Jako profesor od
    Software Engineering. W tak zwanym miedzyczasie zaliczylem kilkanascie
    lat w sporej amerykanskiej korporacji jako "Principoal Software
    Architect". Wiec na komputerach sie, moze nie najlepiej, ale jako tako
    znam.

    Niestety, od "Portalu ZUS" odpadlem. Opanowanie tego zajelo mi w sumei
    2 tygodnie, wkluczajac trzy wizyty w ZUSie. Trzeba bylo zalozyc pUAP,
    porobic rozne "uwierzytelnienia", a jak juz sie zrobilo, to za cholere
    nie mozan bylo sie zorientowac w topografii owego portalu. Wyslanie
    dokumentu wymaga podpisu elektronicznego. Portal ma dswie mozliwosci:
    ePUAP albo certyfikat. Z przyczyn nieznanych ustawiono domyslnie
    certyfikat, wiec po uruchomieniu portal zaczal sciagac jakies
    komponenty w Javie, ktore nie daly rady sie zainstalowac i powodowaly
    "pad" w pieknym stylu

    Po zasieganiu jezyka i dwoch tygodniach wykrylem ze gleboko, gleboko
    jest schowane menu ktore umozliwia przekonfigurowania z certyfikatu na
    ePUAP. Oczywiscie, nigdzie o tym nie jest napisane

    Dzis juz potrafie obslugiwac. I mimo ze nie mialem problemu z naprawa
    oprogramwoania klienta w Szwecji bedac na konferencji w Kalirorni -
    pzrez telefon i z pamieci, instrukcje obslugi portalu ZUS starannie
    pzrechowuje aby jej nei zgubic. jak zgubie, bede zgubiony. Drugi raz
    tego nei odtworze

    I neich teraz Pan sobie wyobrazi nowicjusza-staruszka zmagajacego sie
    z tym wynalazkiem.

    Tak na marginesie -- w Ameryce zalatwiam WSZYSTKO pzrez internet. Z
    wladzami lokalnymi, stanowymi i federalnymi. Nigdzy i nigdzie nei
    musialem niczego "uwierzytelniac" jak rozneiz nigdy i nigdzie nie
    musialem meic podpisu elektronicznego ktory jest tutaj kategoria
    znana, ale tylko jak sie robi transfer miliona dolarow.

    Wiec powodzienai zycze polskim emerytom dogadania sie elektronicznei z
    ZUSem. A moze to "wykluczenie" zwiazane jest z badziwnoscia serwisow
    wlasnie?

  • 56. Data: 2014-11-02 23:27:36
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 02 Nov 2014 22:56:38 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

    >Świadczy o mądrości użytkowników i niewygodności czeków. Ale może kiedyś
    >odkryjecie przelewy bankowe :-)

    Wlasnie dzisiaj polskie gazety pisaly o pzrelewach bankowych
    dokonanych pzrez jakas tam gmine. Pol miliona zlotych i 300 tysiecy
    zlotych. Poszlo nei wiadomo gdzie. Oczywiscie, pzrelewy internetowe.

    Amerykanie nie dlatego robia to co robia, bo sa glupi.Tylko, jjak
    napisal Pszemol, robia to bo sa pragmatyczni. Robia od czasu gdy w
    Polsce w ogole o bankach sie nie znilo.

    Poaczy za - jak to nuworysze - zachlysneli sie gadzetami. Ale to z
    czasem pzrechodzi.

    A.L.

  • 57. Data: 2014-11-02 23:37:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > Wlasnie dzisiaj polskie gazety pisaly o pzrelewach bankowych
    > dokonanych pzrez jakas tam gmine. Pol miliona zlotych i 300 tysiecy
    > zlotych. Poszlo nei wiadomo gdzie. Oczywiscie, pzrelewy internetowe.

    jak listonosz wrzuci czek do innej skrzynki to bęzie wina czeku czy
    listonosza?

    > Amerykanie nie dlatego robia to co robia, bo sa glupi.Tylko, jjak
    > napisal Pszemol, robia to bo sa pragmatyczni. Robia od czasu gdy w
    > Polsce w ogole o bankach sie nie znilo.

    W Polsce były banki jak się jeszcze nikomu o USA nie śniło :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2014-11-03 00:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 22:37:52 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jak listonosz wrzuci czek do innej skrzynki to bęzie wina czeku czy
    > listonosza?

    Nie trzeba pomylki - amerykanskie gazety pisaly, jak to kiedys
    sekretarka czek zwedzila. Czeku nie sie przelac na innego odbiorce niz
    na czeku podany, wiec zalozyla firme nazwana tak jak na czeku.
    No i zrealizowala go.

    Nasze banki sa po takich aferach molestowane, aby sprawdzac nie tylko
    nr konta, ale i dane odbiorcy - na razie daja dzielny odpor, bo tez i
    zapis nazwy moze byc rozny ...

    J.

  • 59. Data: 2014-11-03 00:21:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 02 Nov 2014 13:03:03 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > razy wiecej mojego czasu. Na dodatek, czek ma te mila wlasciwosc, ze
    > skan skasowanego czeku pojawiasie na moim koncie bankowym. Mam dowod

    Tak, tak, niczym socjalizm dumnie rozwiązujecie problemy niestniejące
    w innych systemach.
    Era czeków u nas była i na szczęście szybko przeszła.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2014-11-03 00:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 21:51:17 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Ciekawe rzeczy opowiadsz. Ja niedawno płaciłem zbliżeniowo prawie 200zł.
    > Pewnie mój bank nie wie że zbliżeniowo tylko do 50zł ;-)

    Ale z pinem. To ten sam czas placenia co inna metoda. Nic krocej.
    No moze sekunda, bo nie trzeba w szczeline trafiac.

    J.