  • 51. Data: 2014-03-23 18:15:13
    Temat: Re: Płock miejscówka
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W miejscu publicznym nie bardzo. Poza tym w jaki sposób w momencie
    >
    > fotografowania dana osoba stwierdzi, czy ktoś kto wycelował obiektyw w
    >
    > jej stronę fotografuje tylko ją czy może jest częścią tłumu?

    miejsce nie ma ´znaczenia.
    prawo do ochrony dobr osobistych ma sie w kazdym miejscu - prywatnym i publicznym.
    osoby publiczne jakimi sa np politycy w trakcie wykonywania pracy mozna fotografowac
    do woli i zdjecia upubliczniac. Ale taka Doda nie jest osoba publiczna - jest osoba
    popularna - a to nie to samo.
    Sprzedawca w sklepie nie jest ososba publiczna.

    przyklad:
    siedzisz w ogrodku kawiarnianym z dziewczyna , nawijasz pieknie , bara , bara , gra
    wstepna sie zaczyna - nagle podchodzi gostek z obiektywem na odleglosc powiedzmy 1 m
    i robi zdjecia dziewczynie nie pytajac nikogo o zgode.
    masz prawo go oblac piwem - no nie doslownie , ale on mogl naruszyc jej prawo
    ochrony dobr osobistych - dobrem jest jej wlasny wizerunek.
    nawet nie musialby publikowac tych zdjec.
    Dziewczyna nie zyczy sobie byc w takiej sytuacji fotografowana.
    Koniec basta - ma do tego prawo.

    fotografujac w sklepie mozna naruszyc prawa sprzedawcy jesli wyraznie go
    sfotografujesz indywidualnie a on to zabronil - chocby za lada , mozesz takze
    naruszyc prawa autorskie , autora wystroju wnetrza w momencie publikacji zdjec.

    Sam fotografowanie pojedynczych przedmiotow , towarow , metek - czyli robienie zdjec
    jakby w charakterze notatki watpliwosci nie budzi - jest dozwolone.

    przyklady:

    robiac to zdjecia , panoramy 16-17 http://spherapan.vot.pl/nh/nh01.html pojawila
    sie ochrona i chceili mi zabronic robienie zdjec . nie mieli racji.
    w sumie nie zrobilem jednego ujecia , zreszta i tak nie takie wazne.

    robiac te panotrame w mysl prawa o wolnosci fotografi ulicznej w zasadzie zgody na
    publikacje nie potrzebowalem. Ale tutaj miala miejsce impreza jednodniowa - targ. na
    wszelki wypadek sciagnalem od organizatora z gminy zezwolenie na publikacje:
    http://spherapan.vot.pl/139/139.html

    poniewaz fotografuje osoby w tlumie , nie potrzebuje ich zgody na upublicznienie.

    tutaj w sklepie / atelier , w Horwacji - jest takie samo prawo jak w RP , dostalem
    zgode autorki na sfotografowanie i prezentacje.

    http://spherapan.vot.pl/ps02/ps02.html

    sklep z zakazem fotografowania widac tabliczke - tez mam zgode:
    http://spherapan.vot.pl/008.swf

    pracownia mistrza swiata w modelarstwie - mam zgode ( dwie panoramy) :
    http://spherapan.vot.pl/143/143.html

    nie wyobrazam sobie wejsc w takie miejsce i bez pardonu fotografowac , gdyz niby
    mozna .

    Generalnie dla mnie wazniejszym od suchego sformulowania prawnego jest zasada
    poszanowania woli wlasciciela. nawet jesli prawo mi pozwala , a wlasciciel nie zyczy
    sobie , to nie mam w tym przyjemnosci fotografowac wbrew jego woli.
    Real to nie swiat wirtualny , ze mozna kazdego dowoli zbluzgac i zignorowac czy tez
    zwyzywac od kretynow i trolli.

  • 52. Data: 2014-03-23 18:56:06
    Temat: Re: P(C)(C)ock miejscówka
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-03-23 14:54, T...@s...in.the.world pisze:

    > No, ale mi jednak zakazali fotografowania Belwederu, na podstawie
    > widzimisie Borowca.

    Borowik zakazali? To ilu ich było? :D

  • 53. Data: 2014-03-24 10:45:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > No, ale mi jednak zakazali fotografowania Belwederu, na podstawie
    > widzimisie Borowca.

    ja też ci mogę zakazać fotografowania mojego domu... i co?

    Jeśli planujesz wejść w spór z debilem co myśli że mu wszystko wolno bo jest
    w BOR to musisz sie odpowiednio zabezpieczyć.

    zdjęcia filmy nagrania, żeby potem ci nie sugerowali, że ich pobiłeś albo im
    ubliżałeś.

    Moim zdanie jeśli ci chcieli zakazać robienia zdjęć powinni wskazać podstawę
    prawną. Ponadto warto zapytać czy już zadbali aby usunąć z sieci wszytskei
    obrazy belwederu które sie tam znajdują. No i oczywiście zdjęcia z gazet i
    książek i albumów. To wielka praca ale konieczna do pełnego utajnienia
    obrazu belwederu.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:5_Warszawa_083.jpg szpiegowskie
    swołocze z wikipedii

    https://www.google.com/maps/@52.213111,21.026557,3a,
    75y,106.87h,87.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1shqieH7sPRrxSG
    Faz3egvHw!2e0?hl=pl

  • 54. Data: 2014-03-24 10:55:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    dlaczego mam wrażenie ze chcesz zbudować wrażenie ze wiesz o czym piszesz
    zasypując nas jakimiś dowolnie wyrwanymi z kontekstu fragmentami przepisów.

    To często spotykana metoda stosowana przez trolli którzy chcą na silę
    udowodnić że maja zawsze rację.

    wrócimy do meritum...

    jaka jest ścisła podstawa prawna, "USTAWA" dzięki której można zakazać
    fotografowania jakiegoś obiektu z przestrzeni publicznej.