-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
Date: Sat, 26 Jun 2010 23:58:00 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 30
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1277589481 22273 213.180.130.18 (26 Jun 2010 21:58:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 21:58:01 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10)
Gecko/20100504 Firefox/3.5.10
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292448
[ ukryj nagłówki ]> Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
> poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
> Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
> powtarzalne.
> No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
> tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
>
> Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
> - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
> dół silnika)
> - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
> - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
>
>
> Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
> Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
> Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
> się nie rozpadło.
Mierzysz tłok a wyciągasz wnioski o wyrobieniu cylindra. Zmierz cylinder. Zmierz
również nowy tłok w temperaturze pokojowej i drugi raz jak będzie rozgrzany do
temperatury jaka ma w czasie pracy kiedy silnik jest rozgrzany. A najlepiej kup
sobie jakąś książkę o silnikach i poczytaj. Może doczytasz w niej dlaczego tłok
w temperaturze 20 stopni nie jest walcem. Dużo groźniejsza od owalizacji
cylindra jest jego zbieżność wynikająca z nierównego zużycia. Zbyt duża
zbieżność odpowiedzialna jest za pękanie pierścieni i spadek mocy przy wysokich
obrotach, oraz za zwiększone zużycie oleju. Wymiana pierścieni ma sens w
przypadku gdy zużycie tłoka i cylindra mieści się w tolerancjach fabrycznych .
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.10 01:13 Tomasz Pyra
- 27.06.10 07:40 cef
- 27.06.10 08:43 Karolek
- 27.06.10 10:09 Tomasz Pyra
- 27.06.10 18:54 kogutek
- 27.06.10 20:23 Agent
- 27.06.10 20:44 Robert Rędziak
- 29.06.10 00:43 Tomasz Pyra
- 29.06.10 01:28 kogutek
- 29.06.10 01:40 Tomasz Pyra
- 29.06.10 08:47 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-26 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-26 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-26 Warszawa => Gen AI Engineer <=