-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
Date: Sat, 26 Jun 2010 23:58:00 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 30
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1277589481 22273 213.180.130.18 (26 Jun 2010 21:58:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 21:58:01 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.53
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10)
Gecko/20100504 Firefox/3.5.10
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292448
[ ukryj nagłówki ]> Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
> poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
> Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
> powtarzalne.
> No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
> tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
>
> Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
> - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
> dół silnika)
> - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
> - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
>
>
> Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
> Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
> Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
> się nie rozpadło.
Mierzysz tłok a wyciągasz wnioski o wyrobieniu cylindra. Zmierz cylinder. Zmierz
również nowy tłok w temperaturze pokojowej i drugi raz jak będzie rozgrzany do
temperatury jaka ma w czasie pracy kiedy silnik jest rozgrzany. A najlepiej kup
sobie jakąś książkę o silnikach i poczytaj. Może doczytasz w niej dlaczego tłok
w temperaturze 20 stopni nie jest walcem. Dużo groźniejsza od owalizacji
cylindra jest jego zbieżność wynikająca z nierównego zużycia. Zbyt duża
zbieżność odpowiedzialna jest za pękanie pierścieni i spadek mocy przy wysokich
obrotach, oraz za zwiększone zużycie oleju. Wymiana pierścieni ma sens w
przypadku gdy zużycie tłoka i cylindra mieści się w tolerancjach fabrycznych .
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.10 01:13 Tomasz Pyra
- 27.06.10 07:40 cef
- 27.06.10 08:43 Karolek
- 27.06.10 10:09 Tomasz Pyra
- 27.06.10 18:54 kogutek
- 27.06.10 20:23 Agent
- 27.06.10 20:44 Robert Rędziak
- 29.06.10 00:43 Tomasz Pyra
- 29.06.10 01:28 kogutek
- 29.06.10 01:40 Tomasz Pyra
- 29.06.10 08:47 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=