  • 11. Data: 2016-07-12 10:51:16
    Temat: Re: Overmax Camspot 4.1 - dziwne kolory
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 10:38, Atlantis pisze:
    > zasilanie z innego zasilacza.
    W kamerze cyfrowej nie ma nic analogowego?
    Jeżeli jest...

    Robert

  • 12. Data: 2016-07-12 11:05:07
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > W kamerze cyfrowej nie ma nic analogowego?
    > Jeżeli jest...

    Jeżeli jest, to nie wychodzi na zewnątrz, więc co niby ma dać zamiana
    kamer miejscami? Może o czymś nie wiem, ale wydaje mi się, że na
    gnieździe ethernetowym nie ma wyprowadzonych żadnych analogowych
    sygnałów wideo. ;)

  • 13. Data: 2016-07-12 11:23:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 11:05, Atlantis pisze:
    > Jeżeli jest, to nie wychodzi na zewnątrz,
    Jeżeli jest i wchodzi zakłócone zasilanie to i może to przekłada się na
    obraz.

    Robert

  • 14. Data: 2016-07-12 12:28:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Chwaliłem tę kamerę, to wywinęła mi jakiś dziwny numer.
    > Od paru dni jeden z egzemplarzy wyświetla mi dziwne kolory - tam gdzie
    > powinna być zieleń jest jasna róż/jasna czerwień albo żółć, a obraz w
    > ogóle wygląda jakoś blado.

    Wygląda jak awaria matrycy. Stare kamery w taki właśnie sposób zaczynają
    przekłamywać kolory.

    > Początkowo pomyślałem, że to awaria mechanicznego filtra ale jedna rzecz
    > nie pasuje mi do tej teorii - po przysłonieniu obiektywu wciąż słychać
    > przełączanie mechanizmu, a w mocny udało mi się zaobserwować różnicę
    > pomiędzy trybem zwykłym i IR (obraz jest albo monochromatyczny, albo ma
    > takie dziwne kolory).

    Może to też być filtr, ale wtedy kolory są bardziej nasycone a nie blade.
    Czy możesz zdjąć obiektyw i zobaczyć czy filtr się porusza?
    Zmmiana pomiędzy obrazem kolorowym i monochromatycznym ie zalezy wprost od
    położenia filtru. Robi to elektronika kamery. Filtr może być zacięty w
    jednej pozycji, a nadal będzie miał przełączanie mono-kolor, ale oczywiście
    wtedy w trybie nocnym będzie gorsza czułość.

    > Sądziłem, że może to powód ustawień, ale hard reset niczego nie zmienił.
    >
    > Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Mogę zrobić coś poza
    > odesłaniem kamery do naprawy gwarancyjnej?

    Przełożyć matrycę z egzemplarza z innym uszkodzeniem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2016-07-12 21:03:40
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 12:28, yabba pisze:

    > Może to też być filtr, ale wtedy kolory są bardziej nasycone a nie blade.
    > Czy możesz zdjąć obiektyw i zobaczyć czy filtr się porusza?

    Obawiam się, że rozkręcenie kamery może się skończyć utratą gwarancji, a
    tego w obliczu obecnej sytuacji wolałbym nie ryzykować.

> [...]
    > jednej pozycji, a nadal będzie miał przełączanie mono-kolor, ale oczywiście
    > wtedy w trybie nocnym będzie gorsza czułość.

    Hmm... Jeśli faktycznie to jest przyczyną, to najpewniej zaciął się w
    pozycji charakterystycznej dla trybu nocnego, bo właśnie w tym trybie
    obraz wygląda normalnie i nie zauważyłem żadnego spadku czułości.
    BTW ten mechanizm poruszający filtrem bywa delikatnym elementem, czy
    raczej to prosta i toporna konstrukcja, mogąca działać latami?

  • 16. Data: 2016-07-13 00:46:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Obawiam się, że rozkręcenie kamery może się skończyć utratą gwarancji, a
    > tego w obliczu obecnej sytuacji wolałbym nie ryzykować.

    Jak na gwarancji, to odsyłaj i niech sprzedawca się martwi.

> [...]
    > BTW ten mechanizm poruszający filtrem bywa delikatnym elementem, czy
    > raczej to prosta i toporna konstrukcja, mogąca działać latami?

    Zwykle ten mechanizm to silniczek, zębatka i listwa zębata ciągnąca ramkę z
    filtrem IR. Jeśli jest zrobiony z wytrzymałęgo metalu lub dobrego tworzywa
    sztucznego, to najczęściej przeżywa matrycę i elektronikę kamery (12 lat
    pracy w warunkach zewnętrznych) oraz upadek ze stołu. Jeśli jest
    zaprojektowany oszczędnościowo i wykonany z kiepskiego stopu cynku,
    chińskiego plastiku lub prasowanego papieru, to potrafi rozpaść się lub
    zaciąć po kilku dniach pracy lub nawet przy gwałtownych ruchach kamerą.
    W trybie nocnym masz normalny obraz, ponieważ z definicji nie widzisz na nim
    kolorów. Może to być zacięty filtr w pozycji odsuniętej, ale wtedy
    spodziewałbym się obrazy zbyt kontrastowego a nie bladego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2016-07-13 08:27:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 00:46, yabba pisze:

    > dobrego tworzywa sztucznego, to najczęściej przeżywa matrycę i
    > elektronikę kamery (12 lat pracy w warunkach zewnętrznych) oraz upadek

    A tak z ciekawości, skąd się bierze to 12 lat? To znaczy co po tym
    czasie powoduje uszkodzenie matrycy i/lub elektroniki? Który element
    "warunków zewnętrznych" jest tutaj najbardziej znaczący?

  • 18. Data: 2016-07-13 11:17:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A tak z ciekawości, skąd się bierze to 12 lat? To znaczy co po tym
    > czasie powoduje uszkodzenie matrycy i/lub elektroniki? Który element
    > "warunków zewnętrznych" jest tutaj najbardziej znaczący?

    Uszkodzenie matrycy objawia się właśnie zafałszowywaniem kolorów w
    niektórych partiach obrazu oraz utratą nasycenia, kontrastu i ostrości (nie
    było w tym winy obiektywu). Np. pół nieba w kadrze jest niebieskie (odcień
    jest zupełnie inny niż powinien być) a drugie pół jest fioletowe/różowe.
    Czasem widać wypalone kontury obrazu, który przez wiele lat obserwowała
    kamera. Nie wiem jaki jest mechanizm degradacji matrycy CCD, też się nad tym
    zastanawiam.
    Elektronika psuje się standardowo: elektrolit wyschnie i zasilacz w kamerze
    nie startuje, półprzewodnik dostawnie przebicia albo zwarcia itp.
    Wiek 12-tu lat napisałem, ponieważ wymieniałem mnóstwo kamer mniej więcej w
    tym wieku, najczęściej z powodu braku ostrości obrazu, a nie kompletnego
    uszkodzenia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba