eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaOtwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2009-02-10 12:57:50
    Temat: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    Chcę zrobić przyczepkę samochodową i ją ocynkować.

    Diagnosta coś wspomniał o otworach technologicznych, które trzeba zrobić
    przy cynkowaniu.

    Ktoś coś wie na ten temat?

    Chciałbym zrobić profile zadeklowane szczelnie, żeby do środka woda się nie
    dostawała, ale skoro będą potrzebne te otwory to trzeba zrobić inaczej.

    Zapytam w cynkowni, ale może wiecie?

    Pozdrawiam

    Jacek



  • 2. Data: 2009-02-10 13:19:35
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Agent 0700 wrote:
    > Witam
    >
    > Chcę zrobić przyczepkę samochodową i ją ocynkować.
    >
    > Diagnosta coś wspomniał o otworach technologicznych, które trzeba zrobić
    > przy cynkowaniu.

    Przy cynkowaniu ogniowym otwory potrzebne są tak samo jak przy spawaniu
    ze względu na rozszerzanie się powietrza wewnątrz profilu przy
    ogrzewaniu. Przy cynkowaniu galwanicznym (ale chyba nie będziesz
    cynkował galwaniczne przyczepki ?) - do usunięcia resztek kąpieli.

    > Chciałbym zrobić profile zadeklowane szczelnie, żeby do środka woda się nie
    > dostawała, ale skoro będą potrzebne te otwory to trzeba zrobić inaczej.

    Woda zawsze się dostanie, ale jak wszystko zamkniesz, to się nie
    wydostanie - najbardziej korodują profile zamknięte - vide progi w
    samochodzie: jeżeli od zewnątrz widać ślady korozji, to znaczy, że
    przekorodowały na wylot od środka. IMHO lepiej zrobić odpowiednio duże
    otwory odpływowe, które spowodują, że to co się wleje to się i wyleje. A
    profile zabezpieczyć od środka stosownym preparatem typu Fluidol itp.


    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 3. Data: 2009-02-10 14:08:27
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Woda zawsze się dostanie, ale jak wszystko zamkniesz, to się nie
    > wydostanie - najbardziej korodują profile zamknięte - vide progi w
    > samochodzie: jeżeli od zewnątrz widać ślady korozji, to znaczy, że
    > przekorodowały na wylot od środka.

    Masz rację, jednak zrobię odpowiednie otwory. Starczy fi 10 ?




    IMHO lepiej zrobić odpowiednio duże
    > otwory odpływowe, które spowodują, że to co się wleje to się i wyleje. A
    > profile zabezpieczyć od środka stosownym preparatem typu Fluidol itp.

    Skoro będą ocynkowane od środka to po co fluidol?

    J



  • 4. Data: 2009-02-10 15:59:26
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: bynio <n...@w...pl>

    "....Skoro będą ocynkowane od środka to po co fluidol? ....."

    Ponieważ woda i wilgoć kondensacyjna odparowuje z takich niby
    zamkniętych
    miejsc wielokrotnie dłużej a środowisko zawsze będzie co najmniej
    lekko kwaśne.
    Zatem ten słaby elektrolit i prądy błądzące przyspiesza powrót stali,
    nawet ocynkowanej,
    do naturalnej postaci chemicznej.
    Fluidol, czyli film woskowy opóźnia ten proces wydatnie.


  • 5. Data: 2009-02-11 07:05:26
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Agent 0700 wrote:
    > Masz rację, jednak zrobię odpowiednie otwory. Starczy fi 10 ?

    Myślę, że wystarczy.

    > Skoro będą ocynkowane od środka to po co fluidol?

    Nie wierzył bym, że od środka dobrze się pocynkuje, szczególne w
    narożach i na spawach.

    Maciek


  • 6. Data: 2009-02-11 08:47:14
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nie wierzył bym, że od środka dobrze się pocynkuje, szczególne w narożach
    > i na spawach.

    Czyli fluidol obowiązkowo.

    J



  • 7. Data: 2009-02-11 19:53:16
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: "Tom" <t...@g...pl>


    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gmu3am$fq5$1@inews.gazeta.pl...
    >> Nie wierzył bym, że od środka dobrze się pocynkuje, szczególne w narożach
    >> i na spawach.
    >
    > Czyli fluidol obowiązkowo.

    otwory fi 10 po obu stronach profilu zamkniętego spawem i wszystko co
    potrzeba,
    jak dobra cynkownia to nic nie trzeba po cynkowaniu robić

    http://www.cynkowanie.com.pl/ulotki/Cynkowanie_ognio
    we.pdf tutaj jak
    wykonywać otwory.




    --
    Pozdrawiam
    Tomek
    www.wozkislipowe.pl




  • 8. Data: 2009-02-12 09:37:54
    Temat: Re: Otwory technilogiczne w konstrukcji do cynkowania
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > http://www.cynkowanie.com.pl/ulotki/Cynkowanie_ognio
    we.pdf tutaj jak
    > wykonywać otwory.

    O to chodziło.

    Dzięki.

    Akurat jestem z Siedlec :-) Mam mostostal 3,5 km od domu

    Pozdrawiam

    Jacek


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: