  • 11. Data: 2021-08-16 17:02:22
    Temat: Re: Otwieranie bagażnika nogą
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w
    <news:op.077w6go8g01fvf@l-259.harvard.local>:

    > No nie wiem.
    > U mnie działa to tak: idę z zakupami, zachodzę auto od tyłu. Słyszę jeden
    > "pik", jak zostanę w "strefie bagażnika" - to są dalsze 3 piki i klapa się
    > podnosi mimo, że auto zaryglowane na cztery spusty. Kluczyk oczywiście w
    > kieszeni. U mnie nie macha się nogą - podchodzi się na metr lub bliżej do
    > klapy.

    U mnie działa tak, że do pojazdu podchodzę i prowadzę wózek, odblokowuję
    pilotem alarm, naciskam guzik, klapa się otwiera i winda sie opuszcza, wózek
    wtaczam na windoklapę, naciskam guzik...
    Gdy dojadę na chatę, to wysiadam, naciskam guzik...
    Pewnie widziałeś takie samochody ;P

    Wózek "pożyczyłem" kilka lat temu za piątaka, jakby się kto pytał :O

    > Tak jak Ty opisujesz - nie miało by sensu. Dwie łapy zajęte siatkami,
    > przeciskam się między autami do drzwi, dotykam je i wracam do bagażnika
    > aby go otworzyć nogą?

    Masz problem z czytaniem, czy zrozumieniem? Podkreśliłem.

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2021-08-16 21:28:54
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Obsługi mogło nie być przecież, automatyzacja wszędzie.
    >A mnie zastanawia coś innego. Jeżeli mapują kształt i pozycję samochodu
    >czujnikami, to zawiodły, ale jeżeli mapują obciążeniem napędów, to tym
    >bardziej programista spieprzył sprawę. Wyrwać tak klapę nie jest przecież
    >prosto.

    Mapowanie najwyraźniej ma założeniem (moim zdaniem słuszne), że bagażnik się
    nie otworzy. Potencjalnie spieprzyli sprawe kolesie od otwierania bagaznika,
    ale też niekoniecznie. Nie widomo, czy użytkownik zdalnie nie otworzył
    (niekoniecznie świadomie).

  • 13. Data: 2021-08-16 21:29:35
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Pierwsza myśl taka z czyjego ubezpieczenia to pójdzie?

    AC wlasciciela auta.

  • 14. Data: 2021-08-16 22:55:15
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

> [...]
    > się nie otworzy. Potencjalnie spieprzyli sprawe kolesie od otwierania
    > bagaznika, ale też niekoniecznie. Nie widomo, czy użytkownik zdalnie nie

    Wiesz, jak masz typowy kształt samochodu, to można sobie coś zakładać,
    ale jaką masz gwarancję, że ktoś nie wjedzie na myjnię czymś o
    nietypowym kształcie lub wielkości?
    Szczotki jeżeli mają kontrolowany moment napędzający, potrafią się
    cofnąć, zapewne aby nie zniszczyć lakieru, nie wgiąć blachy, nie oberwać
    piór czy spoilerów, a tutaj jechały na ślepo. Strasznie zd...y program
    sterujący.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2021-08-17 11:24:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2021 22:55:15 +0200, Irek.N. wrote:

> [...]
    > cofnąć, zapewne aby nie zniszczyć lakieru, nie wgiąć blachy, nie oberwać
    > piór czy spoilerów, a tutaj jechały na ślepo. Strasznie zd...y program

    Zauwaz, ze nie byl problemem ruch obrotowy szczotek.

    A napedy tej bramy ... z tone pewnie wazy, musza bys stosownie mocne,
    a dzwignia na klapie spora ... i moze zawiasy z plastiku :-)

    No i widac takiego ksztaltu sie nie spodziewali - kontrolowali
    opuszczanie, a nie podnoszenie.

    Pamietacie, jak kiedys urywalo spojlery, bodajze w matizie?

    Ciekawe, czy to szczotki sie urywaly, czy podobny mechanizm jak tutaj.

    J.

  • 16. Data: 2021-08-17 17:05:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Zauwaz, ze nie byl problemem ruch obrotowy szczotek.

    Oczywiście, że był. W pewnym momencie nawet się zatrzymują, zapewne
    przeciążone. Co z tym zrobił sterownik? Absolutnie nic! Pewnie nawet się
    o tym fakcie nie dowiedział.

    > A napedy tej bramy ... z tone pewnie wazy, musza bys stosownie mocne,
    > a dzwignia na klapie spora ... i moze zawiasy z plastiku :-)

    Myślę, że kilkukrotnie mniej, stawiam że sam wózek pionowy z 300kg, ale
    zapewne zbalansowany. Nie trzeba liczyć sił nacisku wózka/bramy,
    wystarczyło by moment napędowy szczotki kontrolować.

    > No i widac takiego ksztaltu sie nie spodziewali - kontrolowali
    > opuszczanie, a nie podnoszenie.

    Wystarczy prosty algorytm w stylu jak przeciążyłem, to cofnij w obu
    osiach i próbuj w jednej. Ślicznie obrysował by całą klapę, zapewniając
    też jej umycie od wewnątrz :)

    I na koniec. Jak się siedzi przed monitorem, to się fajnie i łatwo osądy
    stawia. Tutaj mamy "prawie gotowy" algorytm dla całej myjni ;)
    W rzeczywistości jest to żmudna praca, w której trzeba wykazać się
    bardzo dużą wyobraźnią. Dlatego twierdzę, że program jest kiepski, ale
    nie twierdzę, że jestem w stanie w godzinę zrobić lepszy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2021-08-17 17:37:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2021 17:05:17 +0200, Irek.N. wrote:

    > Oczywiście, że był. W pewnym momencie nawet się zatrzymują, zapewne
    > przeciążone.

    Ale to nie ruch obrotowy urwal klape, tylko przesuwanie osi.

    A jak szczotke mocno przycisniesz, to sie obracac nie moze - to jasne.

    > Co z tym zrobił sterownik? Absolutnie nic! Pewnie nawet się
    > o tym fakcie nie dowiedział.

    Pewnie tak. Czy powinien wiedziec ... normalnie chyba nie ma potrzeby.

    > Myślę, że kilkukrotnie mniej, stawiam że sam wózek pionowy z 300kg, ale
    > zapewne zbalansowany.

    Ale jest jeszcze "wozek poziomy", czyli cala ta brama, i to raczej jej
    przesuw urwal klape.

    > Nie trzeba liczyć sił nacisku wózka/bramy,
    > wystarczyło by moment napędowy szczotki kontrolować.

    No - jako dodatkowe zabezpieczenie - pewnie tak.
    Moze uznali za niepewne, i/wiec niepotrzebne - jakos inaczej musi
    sobie radzic.
    Tylko nie przewidzieli, ze sie klapa otworzy, no bo kto normalny klape
    otwiera w czasie mycia :-)

    J.