eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOtarcia lakieru - czym zatuszować?Re: Otarcia lakieru - czym zatuszować?
  • Data: 2010-07-01 21:52:33
    Temat: Re: Otarcia lakieru - czym zatuszować?
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Zosia" <Z...@k...com.pl> napisał w wiadomości
    news:4c2ce554$0$2585$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Proszę o radę.
    >>> Czym i w jaki sposób zatuszować otarcia lakieru na karoserii
    >>> i polakierowanych zderzakach?
    >>> Karoseria pod otarciem nie wymaga zabezpieczenia przeciw korozji.
    >>> Chodzi tylko o stronę estetyczną. Kredka dała wynik kiepski.
    >
    >> Zależy jak głębokie i duże. Ja małe ryski maskuję lakierem (mały lakier
    >> Motip z Norauto
    >> - kolor mniej więcej podobny) i patyczkami kosmetycznymi. :) Myk polega
    >> na tym,
    >> aby lakier wprowadzić w szczelinę rysy i wytrzeć go z powierzchni
    >> niezarysowanego lakieru zanim wyschnie.
    >> Z normalnej odległości tego nie widać. Większe rysy wymagają zaprawki
    >> zrobionej wykałaczką,
    >> pędzlem i przetarcia tego czymś ścieralnym (papier wodny
    >> (do dostania w sklepach z lakierami albo Leroy'u), potem pasta Tempo,
    >> w akcie desperacji pasta do zębów ;) ). Efekt - różny, więc oceń co
    >> gorsze.
    >>
    >> Acha, nie baw się w lakiernika w pełnym słońcu przy nagrzanej blasze. Ten
    >> lakier musi spokojnie sobie
    >> wyschnąć.
    >
    > Nie są głębokie, przed zamalowaniem kredką były białe. Co do powierzchni
    > są różne.
    > Czy te na zderzaku należy potraktować tak samo?
    > I czy te małe lakiery Motip mają numery, takie same jak numer lakieru
    > podany
    > w dokumentach samochodu?
    > Coś słyszałam o małych pojemnikach z lakierem w aerozolu (nie wiem czy
    > można
    > dobrać kolor wg numeru). Nie podajesz tej metody - czy ona Twoim zdaniem
    > jest
    > niedobra lub gorsza od podanych?
    >
    > I jeszcze jedno, czy skuteczność metody zależy od tego czy lakier na
    > samochodzie
    > jest metalizowany?
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam
    > Zośka


    Ja mam metalik i działa. W przypadku dużych połaci musisz na to nałożyć
    jeszcze lakier bezbarwny,
    ale jeśli to tylko drobna ryska, to ja bym po prostu ją "zatkał" warstewką
    lakieru.
    Lakiery mają swoje numery, z tym że nie wiem czy w Norauto czy innym
    markecie znajdziesz kogoś
    kompetentnego do doboru. Jeśli odcień jest bardzo ważny, czy też masz
    unikalny
    kolor - bezpieczniej jest podjechać do mieszalni i niech Ci coś dobiorą.
    Sprayem bawiłem się w starym aucie. Pewnie to zależy od praktyki, ale mi
    wychodziła wielka plama
    lakieru (dużo większa od rysy), która potem ściekała po powierzchni, tworząc
    gluta, którego następnie
    trzeba było czym prędzej wycierać. Bezpieczniej chyba sprayem lakierować to
    co leży na płask, szlifować
    itp, więc dużo roboty.
    To jakieś bardzo wartościowe auto? Jeśli tak, to może lepiej podjechać do
    lakiernika?
    Jak nie, to eksperymentuj. :) W najgorszym wypadku wszystko można zetrzeć
    polerką i papierem wodnym,
    o ile oczywiście ma się wyczucie. Kolega polerował swoje auto i z czerwonego
    zrobiło mu się
    miejscami białe.

    Pzdr
    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: