  • Data: 2011-01-26 07:13:39
    Temat: Re: Oszukane karty SDHC (?)
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-25 15:53, Andgro pisze:

    > Jeśli na karcie jest napisane class 6, to znaczy że MINIMALNY transfer w
    > dowolną stronę na całej przestrzeni karty nie może być mniejszy niż
    > 6MB/s. Bo to właśnie dokładnie oznacza "class 6".
    > Jeśli więc kupiłem class 10 a mam transfer spadający miejscami do
    > 1,5MB/s czy nawet do 2,5MB/s to jak to inaczej nazwać, jak nie
    > oszustwem? Tym bardziej że to nie wypadek przy pracy, lecz ewidentne
    > znamiona celowego działania producenta?

    Co tak naprawdę oznacza słówko "transfer" w tym kontekście? Ja tam nie
    wiem. Widząc tyle różnych specyfikacji i użyteczności tychże wolę zawsze
    podzielić to, co mówi producent, przez "współczynnik rzetelności". Weź
    pendrajwa Sandisk Cruzer Contour, to jak się weźmiesz za mierzenie
    transferu, masz przekroczoną wartość podawaną przez producenta. Jak
    weźmiesz PQI-810 o podawanych szybkościach zapisu podobnych, to przy
    próbie zapisu sporej ilości małych plików pendrajw "umiera" - potrafi
    przez pół godziny zapisywać kilkadziesiąt MB danych i nie skończyć.
    Przy kartach Class 4, 6, czy 10 jest bardzo wyraźnie napisane, że
    "transfer", bez wyjaśnienia, co to oznacza. Bo ja się mogę domyślać, że
    chodzi o "zapis i odczyt", ale moje domyślanie się to jest trochę mało
    warte.

    > Ja nie sugeruję się tym, co wypisują różna kapuściane albo odwrotnie,
    > cwane, łebki na Allegro, że karta ma 20 czy 30MB/s, tylko wymogami
    > specyfikacji. Zapewniam Ciebie, jako elektronik i producent urządzeń, że
    > w specyfikacji, co jest napisane, to musi być spełnione, bo z tego
    > powodu można pójść z torbami.

    Dlatego przy przejściówkach USB/IDE masz zwykle podany transfer 480MB/s,
    co ma się nijak do rzeczywistej wydajności, ale w razie czego da się
    obronić. A przejściówki są różne, od trybu PIO do UDMA5, ale i tak jest
    to "trochę" mniej niż deklarowane 480M. A zresztą - jako elektronik na
    pewno wiesz o istnieniu mocy "po małej przeróbce odbiornika", co się
    oznacza skrótem PMPO ;)

    > Wyobraź sobie, że jesteś na wycieczce życia i kręcisz sobie migawki
    > wspomnień kamerą na kartę. I właśnie taką oszukaną kartę masz. Powinno
    > się zmieścić 8 godzin, wiec jesteś spokojny dbając o sprzęt. zawsze
    > naładowany, zawsze gotowy. pewnego wieczora w hotelu, bierzesz kamerę do
    > ręki, żeby zobaczyć co się nagrało, a tam wszystkie pliki od pewnego
    > momentu uszkodzone albo kamera się zawiesza.

    Wyobraź sobie, że organizujesz ważną imprezę i masz zorganizować
    nagłośnienie. Korzystając ze specyfikacji wybierasz coś, co powinno dać
    możliwośc nagłośnienia odpowiedniego pomieszczenia, wybierasz głośniki o
    mocy 300W... Dalej już wiesz.

    > I co wtedy? Mało zawzięty? :)))
    > Nie z powodu kamery, nie z powodu niedbalstwa, nie z powodu
    > jakiejkolwiek usterki sprzętu, który ZAWSZE ma prawo się zepsuć. Tylko z
    > powodu OSZUSTWA.

    Tak, żywność bez konserwantów, z "upraw ekologicznych", najlepsze ...,
    pojemność liczona w milionach/miliardach bajtów a nie w MB, za to
    opisywana jako MB/GB i jeszcze do tego brutto. Lista byłaby długa. Tylko
    co z tego? Chcesz powiedzieć, że do tej pory nie spotkałeś się z czymś
    takim? Nie pochwalam tego i rozumiem Twoje rozgoryczenie. Tyle, że
    dzisiejszy świat stoi na oszustwie, takim drobnym, ale upiększającym
    reklamy. A człowiek ma zarabiać pieniądze, nie walczyć z całym światem.

    Karty "Video" to np:
    http://www.sandisk.pl/products/camcorder/sandisk-ext
    reme-hd-video-sdhc
    http://www.kingston.com/plroot/flash/SDHCVideo.asp