eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw190.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Date: Thu, 16 Jan 2025 14:53:32 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1ktt7pjrbf6xl.c8y8dl4jj5px$.dlg@40tude.net>
    References: <vlk84q$1e6h5$1@paganini.bofh.team> <vlmrtm$tpr$1@news.chmurka.net>
    <vlp2f7$v0o$5@news.chmurka.net> <vlphf9$9604$1@news.icm.edu.pl>
    <9g5iqkzdiua2.tr976ejh4wdh$.dlg@40tude.net>
    <vlqup4$be4c$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <vlrfa4$c8sl$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <vm1fpd$ltr5$1@news.icm.edu.pl>
    <s98cljspom1x$.n35f7qgexv15$.dlg@40tude.net>
    <vm6qt1$uhm8$1@news.icm.edu.pl>
    <l3xt5xyefp94$.1ji20sx711d5l.dlg@40tude.net>
    <vm9ct7$12l8u$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagw190.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.190";
    logging-data="18412";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:pQPJB1bZn6qQQpObXm4Jt52paY8=
    sha256:OGnvaWh6qvC4KmhV8Jmq8KLH2Wj4C0o+p2HSIg9vphM=
    sha1:3X+XE5aTbU/dKGD/Xx8rzsthZKk=
    sha256:kNluwmVwNEp3Azm8cJMybPcgP4ukCER7PSwi1UNOhYg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728071
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 15 Jan 2025 23:29:54 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 15.01.2025 o 12:24, J.F pisze:
    >>> [...]
    >
    >>> Nie rozumiesz "przepału" to właśnie ten punk decyduje o spalaniu,
    >>> szczegĂłlnie w benzynie :)
    >>
    >> Nie rozumiem.
    >> Co to za "przepał" i "niedopał", czy jak to tam nazwałes.
    >
    > Przepał, to w silniku benzynowym, sytuacja, kiedy wciskamy pedał do
    > oporu i następuje spalanie mieszanki, które nie ma odzwierciedlenia
    > NAGLE nad przyrostem mocy. Część tej mieszanki zostaje wydalona jako
    > strata :)...to może być nawet 50%! Do osiągnięcia odpowiednich obrotów i
    > mocy. Problem leży w "wyczuciu" kiedy podajemy mieszankę do silnika,
    > czyli stopniowo a nie radykalnie, kontrolując jej wykorzystanie.
    >
    > Ten stan, nazywamy "wyczuciem" niedostępnym dla kretyna :)

    Wątpie, aby tak było.

    Dawno, dawno temu, w gaźnikach, była "pompka przyśpieszająca".
    W czasie wciskania gazu podawała dodatkowe paliwo do silnika.
    Jak wdepnąłes szybko, to cała porcja była podana szybko.
    Mogła trafić do jednego cylindra i się nie spalic z braku tlenu.
    Jak wciskałes "płynnie", powiedzmy w ciągu sekundy - to ta sama porcja
    się rozkładała np na 50 obrotów.

    Ale gaźniki dawno znikły.

    >> Gaz do oporu to jest gorna linia na tym wykresie :-)
    > J/W.

    Tylko ze mieszanki idzie wtedy duzo, benzyny duĹźo, ale i moc jest
    duża. Z diagramu możesz wyczytać ile g paliwa jest wtedy potrzebne na
    każdą kWh, i generalnie jest to, przy średnich obrotach, strefa dużej
    sprawnosci.

    >>> Ty nie wiesz, sam to x razy przyznałeś, wciskasz i oczekujesz. To tak
    >>
    >> No niestety nie wiem - chciałem to zobaczyc dzięki kompowi, ale
    >> chwilowe tak skacze, Ĺźe nie wiem :-)
    >> No i to jest diesel, wiec wyniki sie na benzynę nie przekładają.
    >
    > Czyli nie masz "wyczucia"...to tak samo jak określenie czy ktoś fałszuje
    > śpiewając i nie trzyma tonacji :)

    No nie mam.

    >>> nie działa :) Trzeba wciskać umiejętnie.
    >>
    >> Chcesz miec zuzycie takie jak w papierach, to odszukujesz program
    >> jazdy testowej i tak jedziesz :-)
    >
    > Chuj mnie programy, jadę na "wyczucie". Wiem kiedy silnik spala więcej i
    > mniej. Nawet na słuch :)

    Nie wiem jak wiesz na słuch :-)

    >>> Ja osobiście "czuję auto" to
    >>> znaczy WIEM, co ono ma osiągnąć tanim kosztem i to robię. Ty robisz to
    >>> agresywnie, czyli nie czujesz a oczekujesz :) Stąd różnica w spalaniu :)
    >>
    >> Bo ja oczekuje, ze auto dowiezie mnie szybko z pkt A do pkt B.
    >
    > Ja mam inaczej. Auto i ja to partnerzy i nie wykorzystuję tego moją
    > kieszenią, bo to ja płacę :)
    >>
    >> Ono moich oczekiwan zazwyczaj nie spełnia, ale to nie jest jego wina
    >> :-)
    >> Jakoś nigdy mi nie zaświtało na autostradzie, że jakbym pojechał 90,
    >> to bym zaoszczędził litr paliwa ... na 100km :-P
    >
    > W dieslu? Ja wolę jechać tak, żeby mi spalenie chwilowe pokazało jak
    > najmniej. Prędkość nie jest tutaj wyznacznikiem :)

    No to
    a) u mnie chwilowe skacze,
    b) bez wskaĹşnika wiem, ze im wolniej, tym mniej. Ale ile mam jechac -
    80, 70 ?

    c) wskaźnik być może mógłby pokazać, ze bardzo niskie obroty nie mają
    sensu - bo spalanie już nie spada, a ja bym wrzucił niższy bieg,
    i się cieszył oszczędną jazdą oraz niekatowaniem silnika.

    d) no i może wskażnik by pokazał ile drożej mnie kosztuje szybsza
    jazda ... i może by do mnie dotarło, ze 110 to jeszcze niedrogo
    i juz nie tak powoli. A moze 120 :-)

    e) no ale jeszcze pagórki są, i cała misterna wiedza w *****

    >>> Nie implikujesz tutaj obrotĂłw...a to podstawa.
    >> Obroty mogą być różne, ja mam 6 biegów :-)
    > NiewaĹźne.

    No ale różne obroty mogę mieć przy tej samej prędkości :-)

    >>>> No ale hamujesz, a nie o tym mowa.
    >>>> Pojedź w drugą stronę, i powiedz na którym biegu :-)
    >>>
    >>> To właśnie masz wyczuć ale nie umiesz :]
    >>
    >> Pod górę staram się mieć co najmniej 2500.
    >>
    >> Przy czym owszem - mogę depnąć z góry, a pod górę podjechać na luzie,
    >> o ile mi jakas skoda nie będzie przeszkadzać.
    >
    > To się dopasuj i nie zwalaj na Skodę :)

    Jak się dopasuję, to pojadę tak jak ten z przodu, a nie "oszczędnie".

    Choć i tak nie wiem, jak jechac oszczędnie :-)

    >> Ile mnie to paliwa kosztuje, to się nie zastanawiam - nie ma skody, to
    >> deptam :-)
    >> Ale tam jeszcze na dole jakis ch* postawił ograniczenie do 70 :-(
    >
    > No jak, przecieĹź przekraczasz :)

    Z gĂłrki jest, a ja tylko dodatkowo korzystam z okazji :-)

    >>>>> To jeĹşdzij na 4 biegu, nachuj ci wyĹźszy, skoro lubisz wysokie obroty? :D
    >>>> No ale przeciez chwalę niskie :-P
    >>>
    >>> Nie, nie chwalisz, zwalasz na panewki.
    >> No ale chwalę, ze niskie spalanie się wtedy ma :-)
    >
    > Pierdolisz.

    No ale tak z obrazka wynika.
    2000rpm i 90% gazu (110Nm) to znacznie mniej paliwa niĹź np 5000rpm i
    44Nm (30% gazu). A mocy tyle samo.

    >>>> Jaka oszczędność paliwa przy 2000rpm :-P
    >>> Spora, znacznie większa niż przy 4000rpm + opory powietrza.
    >>
    >> Spora oszczędnosc, jak się pieprzy panewki :-)
    >
    > Chuja.

    Poczekamy, zobaczymy.

    >>>> Moj silnik ma juz 340 tys km. A twĂłj?
    >>>
    >>> 300kkm/diesel...ale nie rozmawiamy o dieslu. Benzyny moje mają średnio
    >>> 170kkm wszystkie jakoś podobnie.
    >>
    >> a ile kkm przejechałes swoim stylem ? :-)
    >
    > Jakieś 10kkm i nadal, nie przestałem, nauczyłem się. W niczym mi to nie
    > przeszkadza :)


    To co ty wiesz o panewkach :-)

    >>>> Fakt - nie jeździłem od początku :-)
    >>> Ja dieslem/obecnym zrobiłem 220kkm... ale jak wspomniałem, w tym wątku
    >>> pomijamy diesla (w linku, który podałem, jest to opisane) a Ty z uporem
    >>> maniaka, próbujesz się porównać, diesel vs benzyna. Niedarady :)
    >>
    >> Co do obecnego diesla mam dane dość szczegółowe.
    >> Tzn głównie takie, że spalanie chwilowe mocno skacze :-)
    >>
    >> Wczesniej to Ci mogę powiedziec o LPG, ale niewiele o spalaniu :-)
    >> Tzn notatki mam, silnik się nie zepsuł, co tankowanie rozrzut spalania
    >> był spory, ale korelacji z szybkoscią nie zauważyłem dużej.
    >
    > Ale OBD2 nie podłączyłeś

    Nie było do czego :-)

    > i Torque nie zainstalowałeś...czyli masz brak
    > danych i nie przygotowałeś się do dyskusji...to jak mamy "rozmawiać"? :)

    Ale teraz do diesla ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: